T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

maartendeb







En toen was hij weg  :eusa_dance: Wat ging dit flitsend snel zeg, voor ik het wist was de garage leeg, geen milieudelictje op de straat niks, very happy! :) Het was een leuk project en ik heb er een hoop van geleerd. Mijn dank gaat in het bijzonder uit naar StefanCJ, super dat je me hebt willen helpen :eusa_clap:  :eusa_dance: Op naar de volgende!

Daarna verder geklust aan de D5 van Stefan en nog de achterremmen vervangen van de T-5R, heerlijk die ruimte weer ;D

Deze meuk vervangen door het verse spul van de V70. De klauwen waren gelukkig nog zeer goed en origineel ATE, dus die heb ik lekker laten zitten. Geen gepiep meer voorlopig:


Van de week had ik ook nog wat gefreubeld, veerpootbrug van de S70 van Stefan eindelijk gemonteerd:


Paar motorsteunen overgezet:




Relais 99, FMH, 103 overgezet en de automaat/stuurolie ververst.



Sbv

daar zijn de foto's. blijft wel een droevig gezicht een v70 in de takel en dan als oud ijzer weg gaan

)()()sT

Ja, toch weer een "icoon" tot schroot verwerkt.
Maar ja, ooit zijn al onze bolides aan de beurt, alles is vergankelijk 8)
Dit ga je niet ineens met je T-5R doen hè!

StefanCJ

Graag gedaan Maarten, was gezellig gisteren. Op naar het volgende project. Laat Joost maar niet horen van je plannen met de zwarte :evil:.

dopie


Maarten je had niks te veel door de tel verteld (zag net pas de foto`s) :), mooie kale V70 zo. Als ik binnenkort ff je bolide kom bekijken neem ik nog wel ff een bak met allemaal nieuwe klipjes mee (heb er wel wat gespaard de afgelopen jaren ;)).

maartendeb

#1670
Dear Volvo diary,

Zo nou ik had van de week van 2 ECC sensoren 1 werkende gemaakt, beetje solderen aan m'n bureautje op zolder, vond het mooi :) Geen knipperende lampjes op de ECC unit meer  :eusa_dance:




Een IPD blauwe motorsteun gemonteerd, zo beetje zagen met m'n Leatherman:




En die dit weekend gelijk weer vervangen voor een originele. Voor mij toch liever zoef zonder brom ;D We hebben de hele zwarte steun eruit gehaald en het rubber erin geperst in de bankschroef. Actiefoto:


Tis nu weer heerlijk stil.

Ik kon mijn geluk niet op. Had zowaar wat zakgeld over na het slopen van de rode, tig dingen waar ik het aan kan verbrassen voor de 850 maar ik dacht hee misschien moet ik ook eens investeren in een nieuwe spijkerbroek ;D Dus wij vanmiddag naar Utrecht, dakkie open, zonnebril op, heerlijk ritje! Eenmaal in Utrecht centrum behoorlijk druk, veel file rijden door de Daalse tunnel omhoog en langs de nieuwe Vredenburg. Ik nog grappen tegen Eva over de hellingproef met een automaat. Maar goed eenmaal bij de parkeergarage, ja hoor "The blinking arrow of doom"  :evil: Kon nog net aan bovenkomen in z'n 3, automaat in de noodloop dus. Met mijn new found OBD-1 skills de foutcodes uitgelezen, pin A1: 2-2-2, iets met de S2 solenoide. Foutcodes gewist en lekker de stad in gegaan. Op de terugweg niets aan de hand.

Thuis even wat gaan lezen, over warm worden door file rijden en slijtage, dat die solenoide niet meer kan inschakelen, gezien het file rijden moet het zoiets geweest zijn. Heb via de OBD-1 op pin A1 "Test Mode No. 3" geprobeerd, want no. 4 kreeg ik niet voor elkaar. Ik hoorde alle solenoides netjes 6x schakelen.

Heb ook de rekening van Autrans er eens bij gepakt, want een van de 5 redenen dat ik deze auto wilde was de gereviseerde automaat... De beschrijving op 27-02-2012, 40.000km geleden luidde:
Transmissie en koppelomvormer uitgebouwd. Transmissie gedemonteerd en schoongemaakt, opgebouwd met nieuwe delen. Koppelomvormer opengestoken en voorzien van nieuwe washers en lagers. Transmissie en koppelomvormer ingebouwd.

Ik ben wel benieuwd of onder de nieuwe delen ook dat solenoide deel valt, zal morgen eens bellen, en dan ook vragen wat het kost om dat deel te laten vervangen. Heb er zelf eigenlijk niet zo'n zin in.

Als troost nog nog even een nieuwe multiriem opgelegd, met dat 2 euro Volvo tooltje een fluitje van een cent!


En daarna heb ik m'n telefoon op de garagevloer laten vallen, scherm kaduuk.

Mooi weekje zo.

The end.


Sbv

Mooi dat je foutcode weg is. We bouwen anders met elkaar wel een andere bak erin hoor.

Binnenkort nog wat andere klussen Maarten.

Carterventilatie
Vacuumslangen
achteras



V70geRwin

Heb zelf een paarse brommert die er ook nog uit mag...
Hij ligt mooi laag overigens  :eusa_clap:
Schroefsetje zeker...?

maartendeb

Lijkt me echt een mooie klus Sander :) Maarja tis toch wel weer beetje suf dit, had gehoopt automaat problemen voorlopig afgekocht te hebben.

)()()sT

Ik zou er een handbak van maken.



;D

maartendeb

Citaat van: V70geRwin op 02-02-2014 21:16:43
Heb zelf een paarse brommert die er ook nog uit mag...
Hij ligt mooi laag overigens  :eusa_clap:
Schroefsetje zeker...?

Intrax met Bilstein B4 en een automaat. Staat er een stuk lager mee als onder de V70 toen :)

elianmars

Citaat van: maartendeb op 02-02-2014 21:19:22
Lijkt me echt een mooie klus Sander :) Maarja tis toch wel weer beetje suf dit, had gehoopt automaat problemen voorlopig afgekocht te hebben.

Wraak van de rode?  :eusa_shifty:

Sbv

Citaat van: maartendeb op 02-02-2014 21:19:22
Lijkt me echt een mooie klus Sander :) Maarja tis toch wel weer beetje suf dit, had gehoopt automaat problemen voorlopig afgekocht te hebben.
Ik hoop dat het eenmalig was voor je. Bakolie een keer nog verversen anders ?

maartendeb

Neh dit blijft natuurlijk terugkomen. Bakolie deels ververst met Stefan paar weken terug. Is Brezan Dexron III ingegaan, op de Autrans factuur staat echter 8 liter ATF-Z? :eusa_think: Maybe they don't mix...

StefanCJ

Nooit gehoord van atf z. Anders alle olie eens wisselen? Als bak gewisseld moet worden help ik wel mee, stil zitten is toch niets voor mij.