T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Citaat van: BBS op 15-02-2014 08:29:14
Een bumperrooster zal je bij de dealer een kleine 25 euro kosten (heb ik voorbij zien komen op het forum) en de behuizing zou je Arjen850 eens kunnen PB'en.
Dus al met al zijn dat de kosten niet ;)
is dat incl montage van het rooster?

)()()sT

Waarom zou je als je niet perfectionistisch wilt zijn het forum niet meer bezoeken ???
90% hier is tegenwoordig toch off-topic borrelpraat ;D
Hopelijk helpt het vervangen van het kleppenblok bro 8)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: )()()sT op 15-02-2014 08:41:41
Waarom zou je als je niet perfectionistisch wilt zijn het forum niet meer bezoeken ???
90% hier is tegenwoordig toch off-topic borrelpraat ;D
Hopelijk helpt het vervangen van het kleppenblok bro 8)

Ik ben ook aan het afbouwen hoor, ongemerkt slurpt het forum heel veel tijd die je ook aan bijvoorbeeld je familie kan gebruiken.
Ook de verbouwing heeft de komende tijd meer aandacht nodig.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maartendeb

334152 - kleppenblok automaat

Gister de 850 opgepikt bij Autrans, het complete kleppenblok (schakelbrein) is vervangen. Daarna met geknepen billen terug de stad in gereden. Veel stoplichten gehad, langzaam rijden, ging gelukkig goed. Schakelt boterzacht nu, jemig. Hopelijk blijft ie nu goed, we'll see!

Ze hadden hem zelfs even voor me gewassen, seintje van de monteur om hem mooi te houden :)

Heb vorig weekend nog m'n Titans opgehaald bij Wheelcare. Ze zijn erg mooi geworden! Liefst had ik ze íets lichter gehad, maar ook dit zal zeker niet misstaan:

Van het weekend banden scoren, dan kunnen ze er binnenkort onder. Ook nog even de Capella's proberen voordat ik ze ga verpatsen :)

KIM

Was je na sluitingstijd bij Autrans? Ik heb me destijds wezenloos moeten zoeken naar een plekje...
Ik heb gezien wat voor vaklui het daar zijn, dus ik denk dat je wel gelukkig gaat worden met je revisie. Er van uit gaande dat de rest van de internals niet overbelast zijn geweest in het verleden.

Ik heb mijn Volans ook bij wheelcare laten doen omdat zij volgens mij een van de weinige zijn die zo dicht bij de originele kleur van de velg komen. Helaas is dat nog wel redelijk wat donkerder maar dat gaat wel wennen, dat kan ik je verzekeren. Sowieso is dat poedercoaten een 10x beter oplossing dan spuiten omdat hier het remstof niet zo gemakkelijk in vast brandt.

Heb je nu ook een winteset en zomerset in lichtmetaal?

)()()sT

Citaat van: KIM op 20-02-2014 08:33:19

Heb je nu ook een winteset en zomerset in lichtmetaal?

Dat hád ie  :eusa_doh:

;D

maartendeb

Ahh deze foto was net na sluitingstijd ja. Ben met de 106 heen gegaan, toen was er inderdaad geen plekje te vinden. Toen ik de 850 weer kwam oppikken was het leeg.

Ik ga er van uit dat de het voorlopig wel weer goed zit met de bak, mits mijn voorgangers er na de vorige revisie netjes mee om zijn gegaan.

Heb nog geen lichtmetaal voor de winter, wil er graag nog een setje Titans bij. Maar eerst eens zien hoe ver ik kom dit jaar, en of het daadwerkelijk winter wordt ;D

Wout309t

Zien er mooi uit die Titans! Ze kunnen er al wel weer onder toch?
2011 V70 2.0T R-Design MT

maartendeb

337180 - 320 remmen + zomerbanden

The Sons of 850 - Zuid-Holland Chapter heeft voor mij een setje aangepaste 320 brackets/schijven geregeld, fantastic! 8)

Van de week in de Hammerite zilvergrijs zijdeglans gezet:

Vanmiddag gemonteerd:

Heb er ATE Ceramic blokjes voor gekozen, bevielen tot nu toe erg goed met de 302 remmen. Schijnen ook minder remstof te geven:

Dit was de laatste keer Eazybleed ontluchter voor mij, wat een gedoe en smeerboel krijg je daarvan. Zo'n ding gaat blijkbaar ook maar 4x mee. Daarna worden alle slangetjes week en sluit de dop niet meer goed. Gelukkig kon ik met 2 halve exemplaren nog 1 werkende maken. Volgens mij is het nu redelijk ontlucht, maar ik heb het idee dat het nog beter kan. Binnenkort maar eens zo'n Powerbleeder aanschaffen en nog eens proberen.

Verder heb ik Hankook V12 Evo K110 205/45/17 88W op de Titans laten leggen. De velgen zijn daardoor helaas een beetje verkracht. Op de binnenste rand zitten nu allerlei putjes/gripsporen in de poedercoating zo lijkt, alsof er tandjes op die bandenmachine zitten en de velg eroverheen heeft geschuurd. Die banden schijnen ook erg stugge wanden te hebben, zijn daardoor moeilijk te monteren.
Ach ja, blij ben ik er niet mee maar ik ga me er niet over opwinden. Je ziet er eenmaal gemonteerd ook niets van. Ok behalve dan dat stripje plaklood, plak dat dan op z'n minst recht :evil:

Wilde de Titans graag van te voren in 2 laagjes Wheel Sealant zetten, dus die heb ik toen gelijk bij de B-waxshop van Bouke besteld. En na er 4 jaar tegenaan gehikt te hebben dan ook maar gelijk een DAP erbij :) Mooie verpakking, doet me denken aan speelgoed! Ga ik me binnenkort mee uitleven op de motorkap en het dak (en daarna de rest). Ik hoop dat ik poetsen leuk ga vinden, het schijnt verslavend te zijn:

Het ziet er nu zo uit, morgen even wat meer foto's maken bij daglicht:

En dan ook deze bad boy er nog even op knallen, finally! :eusa_drool: Dank vincen tdi voor de tip!

maruska

nice upgrades maarten !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

)()()sT

Yoyoyo, nice work bro! 8)

Bouke

Mooie spullen allemaal :eusa_drool: :eusa_clap:  en dat stuurtje ;D :eusa_dance: ruilen hahaa mooi man dat je er een hebt felies

Sbv

Mooie upgrades Maarten. Eindelijk een houten stuur gevonden

StefanCJ

Mooi werk weer, 320 remt heerlijk. Powerbleeder werkt perfect. Ik wil zelf ook nog een, anders samen bestellen?

rogerV701998

Ziet er goed uit! :eusa_clap: