T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

GeertG

Citaat van: StefanCJ op 28-06-2014 19:59:51
Man, wat een dikke bak is het toch zeg  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Dat vind ik èn mijn gezin ook !!!

Leuk om even handjes te schudden :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

StefanCJ

Citaat van: maartendeb op 28-06-2014 20:02:35
Ja blijft mooi he met die Tritons :eusa_drool:

Ja ook, maar ik bedoelde eigenlijk de jouwe  ;D

maartendeb

Was op zoek naar een al jaren niet meer leverbare T-5R mattenset. Kwam terecht op een Deense Volvo onderdelen website die op het eerste gezicht niet meer in gebruik leek (gezien de ietwat gedateerde looks). Maar ja daar stonden ze toch echt. Zou het?  :eusa_drool:


Toch eens mailen voor de gein. En ja hoor, vlot antwoord gekregen, IBAN transfer gedaan, en een week later lagen ze op de mat :D


Hier tig foto's van een mattenset. Misschien een beetje suf, maarja tis wel een collectors item onderhand:








Wat een verschil he, lekker vers:








Heb ze maar weer terug in de doos gedaan, want ja moet je zoiets nou gaan gebruiken? :eusa_eh: :eusa_think: Ben er nog niet over uit ;D

Hier nog paar random kiekjes van de T-5R op Texel:






Van de week hopelijk huilie turbo vervangen!

850-2.520V-Driver

 :eusa_drool:

Als ik nog een 850 had.. ;D

Goed bezig Maarten!

maruska

damn maarten..... dat hoort thuis in een nieuwe volvo ;D
ik bied me aan mocht je er van af willen in de nabije toekomst !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Mooi gevonden! Wat komt er voor turbo op? 19T zeker  :-X
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars

Matten zijn geweldig, Maarten!  En ik zou ze er gewoon inleggen. Daar zijn ze tenslotte voor bedoeld  :P

StefanCJ

Extra setje bestellen voor op de plank? Staat dik zo!

Wout309t

Je kan je toch weer niet helemaal inhouden zie ik... ;D
Goed bezig!
2011 V70 2.0T R-Design MT

maartendeb

#1854
345700 - 16T recht, uitlaatspruitstuk Japan, 3" downpipe, lambdasonde, intercoolerslangen, olie, tcv
345876 - gasklepsensor

Heb weer wat nieuwe onderdelen gemonteerd.

16T recht, voorzichtig ingereden door )()()sT 8)




Al het aansluitmateriaal voor de turbo en spruitstuk:


Deze ook (vergeten uit te stallen op de vorige foto):


Setje intercoolerslangen:


Nieuwe lambdasensor en dop voor het achterste lambdasondegat (klem niet nodig gehad):


Lambdasensor dop van alibaba.com voor 9 dollar, kwam goed van pas:


Verlengkabeltje voor de lambdasensor, uiteindelijk niet nodig gehad, paste prima zonder:


Turbo eraf:




Was krokant:


Ferrita downpipe ook van )()()sT:




Sommige tapeinden van het spruitstuk kon ik praktisch met de hand losdraaien, zo los dat ze zaten. Daar was ik eigenlijk wel blij mee, had verwacht dat het tegen ging zitten:






Hoppa:


Daar bij Joost mijn downpipe met schuine flens net te kort leek, blijkt deze zoals verwacht net te lang. Mijn uitlaat wordt nu iets te ver naar achter geduwd, waardoor ze bij koude start heel even de achteras raakt. Ik moet daar nog wat mee. Het lijkt er ook op (zie foto) dat de boog over de achteras net iets later begint dan bij de originele uitlaat. Dat is precies het punt waar hij nu soms raakt. Heb al geprobeerd er een deukje in te meppen maar dat was niet genoeg. Eerlijk gezegd ontbeer ik de krachten en power tools om dat zo op de grond voor elkaar te krijgen, dus binnenkort maar eens voor naar de garage:


Tevens ook m'n IPD TCV weer eens gemonteerd en de olie ververst, no pictjoers van.

Vanmiddag een nieuwe gasklepsensor gemonteerd. Merk het goed minder gebonk bij lastwissel en vloeiender schakelen zo lijkt. Hopelijk blijft dit zo en is dit geen inleereffect, dan ben ik helemaal happy met mijn automaatje :eusa_drool:




En heb deze injectoren nog, moet ze nog monteren:


Lekker soundje hebben die downpipies toch he Joost? bopbopbopbopbop 8) En wat is die turbo heerlijk stil, niks geen gejoel meer :)

)()()sT

Yoyoyo, mooi werk weer 8)

Citaat van: maartendeb op 17-07-2014 22:11:31
16T recht, voorzichtig ingereden door )()()sT 8)

....

Tevens ook m'n IPD TCV weer eens gemonteerd en de olie ververst, no pictjoers van.

Zit je TCV goed?  :eusa_think:

;D

Die downpipe's klinken lekker hè! Al klinkt de "jouwe" (ofwel die ik er nu onder heb) nóg wat luider bij koude start  8)

Mooi werk weer!

V70geRwin

Mooi hoor, past die d88 kit netjes?

elianmars

Geen problemen met je tcv van IPD?

de Boeing

nahice!!

ga je nu van een 15G naar een 16T?

nog plannen met software?

maartendeb

Citaat van: )()()sT op 17-07-2014 22:39:09
Zit je TCV goed?  :eusa_think:

;D

Triple checked :evil: ;D

Citaat van: elianmars op 17-07-2014 23:11:49
Geen problemen met je tcv van IPD?

Zat m'n blog weer eens terug te lezen, volgens mij heb ik die TCV toen uit de V70 gehaald omdat ik een fluctuerende turbodruk had. Sindsdien heeft ie op de plank gelegen. Destijds was ik nogal trigger happy met onderdelen vervangen zonder goede diagnose, dus ik wil even checken of het niet een gevalletje "I've got MY99 problems but my TCV ain't one" was ;D Mocht het niet lekker gaan, dan gaat ie de kliko in.

Citaat van: V70geRwin op 17-07-2014 22:45:10
Mooi hoor, past die d88 kit netjes?

Past wel aardig, niet zo goed als origineel natuurlijk. Het zit wat krap in de bocht van gasklep -> bovenkant intercooler. Die langere slang naar beneden langs het blok klemde niet uit zichzelf om de buizen heen. De diameter leek iets te groot, maar zit perfect met aandraaien van de slangklemmen. Het kleine stukje bovenop de turbo is eigenlijk net te lang, daardoor zit je turbobuis net wat hoger en gaat hij wat lastiger in die houder bovenop het blok.

Citaat van: de Boeing op 17-07-2014 23:56:48
nahice!!

ga je nu van een 15G naar een 16T?

nog plannen met software?

Jep, en software goed maken.