T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

O, wat een mooie spiegel is jouw motorkap geworden, Maarten.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

maruska

idd, mooie upgrade weer :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

blastaway

Zeker een mooie upgrade Chapeau!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

The Volvoboy

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 03-11-2014 14:10:01
O, wat een mooie spiegel is jouw motorkap geworden, Maarten.

Inderdaad zeg! Mooie beading ook! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

maartendeb

Thanks! Afgelopen zaterdag "apprentice level" poetser bereikt tijdens de poetsdag van de 850 club :eusa_angel:

Bouke

Kappie is idd mooi geworden, tja met goed gereedschap lukt dat.  ;D

arjen850

Citaat van: V70geRwin op 03-11-2014 14:07:22
Mooi hoor, mijn v70 is geloof ik het wisresultaat ook toe aan een vers paar.
Waar moet ik dan ongeveer rekening mee houden?

voor de 850 een tientje of 5 per stuk, X70 zal hierin niet zoveel verschillen verwacht ik.

maartendeb

Ahh die vraag had ik even gemist, €45,60 ex korting/btw voor de 850.

V70geRwin


StefanCJ

Strakke kap Maarten  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:.

Welke producten heb je gebruikt?

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 03-11-2014 20:26:10
Strakke kap Maarten  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:.

Welke producten heb je gebruikt?

Brillo en Cif  ;D

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ries van de Zilverschuit

En met een slijptol...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

maartendeb

#1918
355471 - klepsteelrubbers, nokkenaskeerringen, distributieriem

Vandaag ben ik bij Thuur (en Maikel) op bezoek geweest voor het vervangen van de klepsteelrubbers. Dankzij deze routiniers is de operatie zeer voorspoedig verlopen, en kon ik bijtijds weer huiswaarts. Respect en hartelijk dank voor dit mooie werk heren! :eusa_clap: :)

M'n brother from another mother )()()sT kwam trouwens ook nog even buurten in de pauze, bonus 8)

Heb ongeveer hetzelfde setje foto's als Roger (zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34004.msg1493649.html#msg1493649) alleen dan minder scherp ;D


Begonnen met het vrij maken en loshalen van de kleppendeksel:








Nokkenassen en klepstoters eraf:












Toen het stuk voor stuk vervangen van de klepsteelrubbers:








Oud vs nieuw:


Na de lunch verder met het minder glamoureuze deel van de klus: het verwijderen van de pakkingresten van de kop en en de kleppendeksel. Gelukkig voor mij viel het dit keer mee:






Nieuwe o-ringen om de bougiegaten:


Nokkenassen er weer op:


Pakking uit de tube persen + rollen:


Kleppendeksel er weer op:




Kleppendeksel vastschroeven:




En na plaatsen nieuwe nokkenaskeerringen, distributieriem en al het spul er omheen was ie ineens alweer klaar :)




De eerste keer starten was wel even spannend trouwens, hij kwam maar moeizaam op gang. Had ik de klus zelf gedaan dan had ik de motor linea recta afgezet en daarna wat paniek belletjes gedaan...Maarrr, binnen no-time hadden de heren hem weer purring like a kitten 8)



Zo kitty purry zelfs dat ik me de gehele terugweg heb zitten verbazen over hoeveel soepeler hij nu loopt. Wat aan deze handeling zou daarvoor gezorgd kunnen hebben? Distributie stond toch echt op tijd :eusa_think: Of zou het komen doordat ie nu weer pure brandstof verbrandt ipv brommix? ;D

Sbv

Mooie klus geweest. Waren de klepsteelrubbers erg versleten ?
Waarschijnlijk met de S70 tzt ook eens deze klus laten doen