T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

maartendeb

Operation eXCtraction

Right. Zondagmiddag zat ik wat te Marktplaatsen en ineens kwam een advertentie voorbij voor "Voorremklauwen 850 R", met daarbij foto's die mijn zwager had kunnen maken.

850R remmen? Zal vast een standaard setje zijn, normaal scroll ik hier voorbij. Toch even kijken. Hmm ze lopen taps toe, en een 57. Ha zou het dan eindelijk na jaren zoeken/misgrijpen? :eusa_drool: Wat foto's opgezocht en vergeleken; ja ze moeten het wel zijn. Gelijk bod gedaan en in de XC70 gestapt; zsm. ophalen die hap.

Een originele 320 set brackets/klauwen, supercool :)

Ik dus helemaal happy daarvandaan, gaat nog geen 700m later het koelwaterlampje branden. Gelijk kunnen stoppen langs de weg en de motor afgezet:

Right, dat wordt hem niet; aansluiting afgebroken op de radiateur :eusa_think:

Ben echt een pietlut met slangklemmen, hij zat echt niet vast. Hij lekte een pietsie op die aansluiting bij de airco meeting afgelopen zaterdag, de dag nadat ik de koelslangen vervangen had. Toen heb ik de klem nog klein slagje gegeven en bleef het droog. Wellicht was door het losdraaien van de oude wat roestige klem het kwaad al geschied?

Goed, dat wordt interessant met de ANWB en slepen combi AWD/Automaat, zal wel zo'n grote dure oplegger worden dan? Zal vast ook een lange avond worden, had ook geen jas mee en het werd al wat kouder. Heb toen thuis alvast maar gemeld dat het een latertje zou worden:

Gelukkig heb ik een hele toffe groep Volvo vrienden. Geef een gil en hulp is wanneer mogelijk zo geregeld. Ben daar zo blij mee! Nu ik denk dat Sander serieus nog geen 15 minuten later was gearriveerd, inclusief plan: ik mag de reserve V70R mee om thuis te komen, de XC70 laten we ergens achter en brengt hij dinsdag met de autoambulance naar mij toe en dan gaat de R weer mee terug. Naja, helemaal super toch? Niet normaal.

De XC70 stond zeg maar op een dijkje, beneden ernaast lag een erf. Bij het huis aangebeld en vriendelijk gevraagd of we de auto op het erf mochten rollen/stallen; auto hoefde niet meer aan, perfecte plek om op te laden. Gelukkig mocht dat van de erg vriendelijke bewoner, die (uiteraard) al 30 jaar Volvo reed. Wagen zo achtergelaten. Doei:

Nou serieus, dit ging allemaal zo smooth, beter had dit niet kunnen verlopen. Voor hetzelfde geld ergens gestrand langs de snelweg, of niet meteen kunnen stoppen, zij achter het stuur etc.etc. Vanaf dat moment tot aan de volgende ochtend flabbergasted modus aan, heb ook weinig geslapen en heb het even verwerkt allemaal.

Wie wil dit nou niet als vervangend vervoer 8)

Vanmiddag kreeg ik op kantoor deze foto opgestuurd; Operation eXCtraction was gestart:

Nog geen 1,5 uur later stonden Sander en Bouke voor de deur. Eerst even wat eten, daarna uitgeladen:

Daar istie weer, terug in z'n stal:

De boys gingen weer op huis aan, helaas namen ze de R mee:

Vervolgens gelijk die radiateur eruit gehaald. Morgen komt de nieuwe, hopelijk voor het weekend weer rollen:

Sander, nogmaals en ook via deze weg: onwijs bedankt dat je mij uit de brand hebt geholpen, ik ben je echt zéér erkentelijk. En ook Bouke natuurlijk voor het helpen met de recovery operatie. Jullie zijn allebei toppers! :-*

Bouke

Uiteraard graag gedaan,was een mooie reden om weer een stukje te rijden met de  OR. En met deze combies rijden is het ook wel handig om BE te hebben :police:  jij ook nog bedankt voor het eten ;)

Sbv

Maarten, graag gedaan en Bouke hartelijk dank voor het chauffeuren. Ik heb helaas geen BE rijbewijs en mag dus niet met deze combi rijden.

@Maarten, een bod doen op de V70R mag uiteraard als geheel of sommige delen  ;D

)()()sT

De kracht van dit forum, ondanks alle geneuzel blijft dit geweldig.  :eusa_think:
Heel raar dat ie ineens afgebroken is. Ik heb zelf met aandraaien ook wel vaker bij m'n auto's gedacht "als dat maar heel blijft" ::)
Lijkt me toch dat zoiets optreedt als je een slang(klem) opnieuw monteert en vastdraait?

Dirk242

Ik vind dit mooi  :eusa_clap:

Edit: remmetjes wel binnen?

maartendeb

elianmars

Sander to the rescue  :eusa_clap:

Inderdaad de kracht van het forum  :laugh:

Ries van de Zilverschuit

Tof, hoor dat roffelreddingsteam!

Welk merk was die radiateur, Maarten, en was die nog recent vernieuwd? Of is-ie al tig jaar oud: uitgedroogd en broos geworden plastic?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

henry classic v70

Toppers!!!  :eusa_clap:
Mooi dat dit zo is opgelost  :eusa_dance:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

LenT-5R

Ik wil ook van die vrienden... ::)

Died850

Mooie vondst die remklauwen! Maar onder welke Audi hebben zullen die klauwen ook zitten gezien het  Audi logo erop?

de Boeing

bizar dat die aansluiting idd zomaar afbreekt?! wel mooi dat het zo soepel is opgelost...

en idd mooie vondst die remklauwen! (maar de bijhorende 2-delige remschijven zijn toch niet meer leverbaar dacht ik?)

maartendeb

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 04-05-2016 10:50:31
Welk merk was die radiateur, Maarten, en was die nog recent vernieuwd? Of is-ie al tig jaar oud: uitgedroogd en broos geworden plastic?

Het was een originele, is al eens vervangen < 2009.

Citaat van: de Boeing op 04-05-2016 11:47:52
en idd mooie vondst die remklauwen! (maar de bijhorende 2-delige remschijven zijn toch niet meer leverbaar dacht ik?)

Hmm, hoop dat ze nog wel leverbaar zijn. S80 schijven passen gelukkig ook, dat zou plan B zijn (dan maar niet 2-delig).

Sbv

Citaat van: Died850 op 04-05-2016 11:44:16
Mooie vondst die remklauwen! Maar onder welke Audi hebben zullen die klauwen ook zitten gezien het  Audi logo erop?
diverse types, maar klauwen zijn niet het probleem. De montage brackets zijn de uitdaging. Die zijn niet meer nieuw te koop