T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: daytonawim op 06-06-2010 13:55:14
Die kier heb ik ook, de monteur verwonderde er zich ook over.

Dat zei ik ook, maar blijkbaar gelooft hij me niet ;D

maartendeb

Citaat van: elianmars op 06-06-2010 14:05:46
Citaat van: daytonawim op 06-06-2010 13:55:14
Die kier heb ik ook, de monteur verwonderde er zich ook over.

Dat zei ik ook, maar blijkbaar gelooft hij me niet ;D

Hehe, dat het goed zit heb ik meteen van je aangenomen, maar ik dacht misschien weet iemand waar het voor dient :)

knoopie

Citeer

Maarten had me al verteld dat hij het op de 'elianmars-manier' had gedaan.

Veilig is het niet, maar een beetje (veren)spanning maakt het leven leuk

:eusa_snooty: ;D

Misha

Citaat van: elianmars op 06-06-2010 13:50:18
;D

Maarten had me al verteld dat hij het op de 'elianmars-manier' had gedaan.

Veilig is het niet, maar een beetje (veren)spanning maakt het leven leuk :P

Zo zie je maar weer: het verschil tussen Heroe en Zero is alleen gelegen in het feit of de poging lukt.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

KUKO (Rob)

Die ruimte die je ziet is normaal. Gr. Rob.

maartendeb

#20
Weet iemand misschien hoe het zit met die rubber ring bovenop de standaard achterveren (13cm), is die over te zetten op nivomatveren (11cm)? Ik zoek me namelijk een ongeluk naar de juiste ring voor nivomat, maar de enige die ik tegen kom is 1387907, en die is volgens mij voor standaard achterveren. :eusa_shifty:

mehn

Ik heb gewoon dezelfde gebruikt toen ik van nivomat naar normale veren overgegaan ben.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maartendeb

Citaat van: mehn op 07-06-2010 09:02:14
Ik heb gewoon dezelfde gebruikt toen ik van nivomat naar normale veren overgegaan ben.

Mijn dank is groot, ik ga ze gelijk bestellen!

maartendeb

Gisteravond was ik begonnen aan mijn allereerste bougiewissel. Door deze post van Misha's 2.5T blog, was ik voorbereid op verkruimelde bobinedraden, maar dit..... :o



Die verkruimelde kabels OK, het prutserige tapewerk om de boel bij elkaar te houden kan ik ook nog inkomen, maar waar komt die olie vandaan? Hopelijk heeft iemand ooit het gat gemist met vullen of is de pakking van de olievuldop niet goed meer, anders zou ik het ook niet weten :eusa_eh:

In ieder geval ben ik de hele avond bezig geweest met schoonmaken. Door de olie zat alle troep aan het blok vastgeplakt, dus even de stofzuiger erop zetten was niet afdoende. Uiteindelijk met wattenstaafjes en een hoop geduld het grootste deel weggekregen. Vervolgens het kabelharnas weer netjes gemaakt, daarna vond ik het welletjes (en m'n rug ook).

Vanavond rustig aan de bougies vervangen (zaten muurvast) en de boel weer in elkaar gezet, ziet er een stuk beter uit zo:



Ook meteen een pakking voor de vuldop besteld. Hopelijk blijft de olie weg  :eusa_pray:



arjenT5R

99 keer van 100 is het idd de olie dop pakking  ;)
mooi wark  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jeff

Mooi werk man! Ziet er goed uit :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

)()()sT

Had ik ook laatst; het rubber was hard van die ring.
Gelukkig heb je je oude kaarsjes losgekregen. De nieuwe netjes met 25 Nm vastgezet?

maartendeb

Citaat van: )()()sT op 07-06-2010 22:16:51
Had ik ook laatst; het rubber was hard van die ring.
Gelukkig heb je je oude kaarsjes losgekregen. De nieuwe netjes met 25 Nm vastgezet?

Wilde ik in eerste instantie doen, maar ik was bang dat ik met de momentsleutel icm. de opgelopen rugklachten een beetje scheef zou gaan hangen :eusa_shifty: Het had achteraf makkelijk gekund denk ik, maar nu ben ik voor "handvast + een kwartslag" gegaan.

elianmars

Die olie is heel normaal bij Volvo's, hoor. Zelfs op mijn 2005 blok ligt het. Dat hoort daar gewoon  ;D

Inderdaad is meestal de ring van de olievuldop de boosdoener.


maartendeb

#29
Nou, het nieuwe onderstel zit eronder! Gisterochtend om 10:30 gestart met mijn sleutelmaat, en om 16:00 werd de auto uitgelijnd. Niet slecht voor 2 IT nerds zonder sleutelervaring ;D (ok, de sleutelmaat iets meer dan).

Ik ben erg blij geweest met de goede voorbereiding:
- WD40 kuur van een week op de los te halen moeren
- alleen maar nieuwe onderdelen (incl. alle bouten/moeren), van eBay.de en de Volvo dealer. Leuk om uit te zoeken trouwens!
- veerpoten van te voren opgebouwd
- veel inleeswerk Haynes / Vadis / 850 Forum (laatste is onmisbaar, hartelijk dank!!!)

Het ging daardoor zeer voorspoedig, zonder verassingen (behalve 1 ralle reactiestang).

Wat is vervangen:
- veerpoten voor
- draagarmen voor
- reactiestangen voor
- nivomat set achter

Aandachtspuntjes voor de volgende keer:
- niet vergeten uitgebreid foto's te maken
- niet vergeten de moeren te tectyleren :(
- gereedschap bij elkaar houden, nu lag het all over the place en waren we steeds iets kwijt.

Voor:


Veerpout nieuw vs. oud:


Nieuwe spullen gemonteerd:


Na:




Ouwe meuk:


Toen het ritje naar de uitlijner, eerst spannend of het bleef rijden, daarna wow! Strak sturen, betere demping (laten we zeggen het dempt weer) en geen rammels meer, super! Na het uitlijnen een echt testritje gemaakt en genieten geblazen. Dus zo voelt een nieuwe 850/V70 :eusa_clap: Nu ben ik weer in controle in plaats van dat ie zelf z'n pad kiest. En op de snelweg word ik nu ook niet meer van de weg geblazen bij windkracht 3. Het rijdt kaarsrecht door, en te hard. Als laatste ook nog een testritje nivomat gedaan, helemaal volgeladen met zware meuk en weggebracht naar de vuilstort. Achterkant stond netjes omhoog en het reed even prima. Ik ben er echt SUPER blij mee :D

Hij is nu iets verlaagd, voor -3cm, achter -2cm. 17" velgen zouden me onderhand wel echt tegek lijken, ik weet alleen nog niet wat :eusa_think: Maar goed, ik ben nu toch bankroet, kan ik daar mooi even over nadenken. Shortlist 17": Comets, Volans, Rial Daytona. Shortlist 16": Mooiere Perfo's, Persus.