T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

sjarrel2

Mag ik vragen wat je kwijt was voor het vervangen van de (complete?) carterontluchting? Evt. per pb.

Gr,
Kees

maartendeb

Citaat van: sjarrel2 op 05-10-2010 09:43:47
Mag ik vragen wat je kwijt was voor het vervangen van de (complete?) carterontluchting? Evt. per pb.

Gr,
Kees

Ik kan je het precieze lijstje van wat er vervangen is wel even PBen vanavond. Het totaal was iigv €300,34, het was 3.58 uur werk à €58 p/u excl.

maartendeb

Vanochtend de injectoren gereinigd ala Thys: water+dasty in een ultrasoonbadje. Gezien de witte bougies, leek me dit wel verstandig. Geen idee of DIY reinigen op kan tegen professioneel reinigen, we zien wel  ::)

Injectorrail ging (gelukkig) eenvoudig los. Ik heb de benzineleiding laten zitten en na het losmaken van de injectoren de rail leeg laten lopen op een handdoek.

Zoals verwacht kwam een hoop vuil vanaf, maarja het meeste natuurlijk van de buitenkant.

Daarna weer gemonteerd, contact op II, geen lekkage, gestart, pruttel pruttel, en lopen. Gelukkig, hij doet het nog :eusa_dance: Zo even een rondje doen, ben benieuwd of ik verschil merk.

Heb de o-ringen trouwens niet vervangen. Had wel nieuwe (5x setje 30731381), maar ze blijken voor Denso injectoren te zijn, die in de 2.4T 99/00 gebruikt worden. Verkeerde meegekregen dus, want ik heb nog Bosch. Soms wel handig, zo'n overgangstype motor :eusa_doh:  

Wat me ook nog opviel:

Dit is de pakking die Nordicar gemonteerd heeft na het vervangen van de carterontluchting. Zijn die inlaatspruitstuk pakkingen universeel ofzo?

arjenT5R

ehm... bij mij zit dat niet zo  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

maartendeb

ok, net 200km gereden, dat reinigen werkt echt HEEL goed  :D  ;D

elmarconi

Citaat van: maartendeb op 09-10-2010 17:53:04

als in ?

--
Autogas Inside . . .

maartendeb

Citaat van: elmarconi op 09-10-2010 18:34:26

als in ?

Pakt veel beter op, meer power.

BenC70ES

Citaat van: arjenT5R op 09-10-2010 12:52:30
ehm... bij mij zit dat niet zo  ;D

Bij mij wel, is gewoon normaal zo...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

maartendeb

Dit weekend wat kleine dingetjes aan de auto gedaan, kost niks, toch bezig :)

- Interieurfilter vervangen (oude stonk alweer)
- Rode reflectorlampje bestuurder vervangen (kwam uit de onderdelenbak)
- Koelvloeistof bijgevuld. De Scantech niveau sensor gaf voor het eerst een true positive aan ;D Hoop niet dat er iets lekt, vermoed dat ze bij Nordicar niet hebben bijgevuld na het vervangen van de carterontluchting.
- Lampje van achterruitverwarming schakelaar gefixt

- Tijdje terug las ik in de blog van t_w hoe hij de leds in de knoppen van de binnenverlichting aan de praat had gekregen. Ook doen, leuk. Ik had het binnenverlichting paneel vorig jaar vervangen voor eentje zonder carkit gat, en er nooit bij stilgestaan dat de knopjes anders waren. Gelukkig had ik ze nog. Alleen was bij mij pin 8 al bezet, binnenkort even uitzoeken hoe dat zit.  

- Vanochtend zag ik deze mooie S70 te koop staan. Vond de combi heldere koplampen + classic grille zo mooi, ik dacht ik zet hem er ook weer eens op.

- En als laatste heb ik op eBay zo'n V70R soft grip stuur gescoord, erg blij mee :eusa_dance: Komt deze week binnen, en wordt my first stuur remove; ben benieuwd of het lukt.

Vanmiddag een rondje getoerd in de provincie (Utrecht). Geen zorgen dat er iets stuk kon gaan of verbeterd moest worden, gewoon een fijne rit. Mag ook wel eens. Zij heeft nog een geparkeerde LBP gespot, die mij niet op viel :eusa_whistle: "Hee dat is er zoeen in dat mooie blauwe kleurtje" Het gaat de goede kant op, misschien wil ze zelfs wel mee naar de VKB ;D

UserID6342

Euh sorry, je bedoelt V70 ? ;D

StefanCJ

Lekker bezig hoor Maarten ... Vandaag was het trouwens ook erg mooi weer om een stukje te touren. Zo`n soft-touch stuur is trouwens echt heerlijk!  :)

maartendeb

Citaat van: Dirk342 op 17-10-2010 20:07:08
Euh sorry, je bedoelt V70 ? ;D

Hehe nu je het zegt ;D Nee hoor ik bedoel m'n vriendin, echt 8)

The Volvoboy

Goed bezig man! Hele mooie roffel heb jij zeg! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BOV

Denk dat ik mijn injectoren binnenkort dan ook maar eens op het werk laat reinigen...

Die van mij zijn al 22 jaar oud en ben benieuwd wat dat dan scheelt... (480)
I take pictures and build stuff...

maartendeb

Laatst op eBay UK een '99-00 V70R stuur op de kop getikt (nr. 8628370), vanmiddag toevallig tijd om te sleutelen. Het was mijn eerste stuurwissel, dus uiteraard vond ik het weer retespannend allemaal. Maar het is wederom gelukt mbv. dit uitstekende forum, de Haynes handleiding, en after-sales support van de vriendelijke eBay verkoper :)

Het leren stuur:

Torxen van de airbag losmaken:

Zonder airbag:

Klokveer gezekerd met het schroefje:

Vervolgens de bout losgedraaid, positie van het stuur gemarkeerd en het daarna losgehaald. Wel grappig, zonder stuur:

Daarna ring voorzien van een nieuw laagje vet, nieuwe stuur erop, bout op 40Nm, schroefje van de klokveer af, en de airbag weer gemonteerd. Resultaat:

Als laatste nog even die ring bij het schutbord van een likje vet voorzien, alsmede de stuuruitslagblokjes ingevet met kopervet. Niks gepiep en gekraak meer, nice!