T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Nope bij Estate Services, zit vlakbij m'n ouders dus ik maak er altijd een combi visit van :)

BenC70ES

Citaat van: Sbv op 25-12-2010 13:18:46
Motoren voor koplampwissers monteren is wel te doen, het is redelijk wat werk, maar kan prima.

Je kan ook tijdje zonder rijden hoor, of gelijk omdat het toch gespoten moet worden de boel dichtplamuren

Als de bumper er toch af is, zijn het toch maar 4 boutjes?

Dat schurende geluid kan ook van je bovenste motorsteun komen, heb 't al eens gehad dat de hele rubber, met plastik omhulsel verschoven was in het aluminium, en daardoor de metalen steun tegen het aluminium kwam, met dat geluid als gevolg.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

maartendeb

Ben, das een goede tip! Mijn bovenste motorsteun zit ook een beetje los in het aluminium, ik was er al niet zo zeker van. Daar gaat dus zsm een nieuwe op (alweer).

maartendeb

Nog even over de Comets.

De Comets opknappers heb ik te duur betaald bij Verwijst. Dat in combinatie met 2x middag vrij nemen + 2x ritje van/naar de opknapper + opknappen, zou ze veel duurder maken dan nieuwe. Dat had ik tijdens het ritje naar Verwijst natuurlijk kunnen bedenken  :eusa_wall:
Daarnaast moest ik een keuze maken tussen spuiten en coaten, en de kleur...Nou daar dacht ik elke dag weer anders over. Eerst wilde ik ze net als die van JeroenV  :eusa_drool:, toen weer als die van arjen850  :eusa_drool: En daarna toch weer origineel Silver Bright, maar dat bleek moeilijk te spuiten en al helemaal niet te coaten?

Naja dus na lang twijfelen toch de knoop doorgehakt: ik neem m'n verlies, ik koop nieuwe. Wat rond gebeld en helaas bleek elke dealer ze voor ongeveer hetzelfde geld uit Zweden te moeten halen. Dus heb ik ze lekker om de hoek in Utrecht besteld. Slecht 3 dagen later waren ze binnen (;)).

Ik was een klein beetje bang dat ze nog zilverder zouden zijn dan de opknappers, maar het tegendeel bleek waar, check:

Apart verschil niet? :eusa_think: Het is wat meer standaard alu kleur geworden, I like it! Anyhou, nu nog bandjes scoren en ik ben klaar voor de lente. Als het zo doorgaat met het weer, begint die voor mij medio Februari  ;D

Dusse, iemand nog een setje Comets om op te knappen?

Eric Kubbe

Citaat van: maartendeb op 11-01-2011 22:11:25
Ben, das een goede tip! Mijn bovenste motorsteun zit ook een beetje los in het aluminium, ik was er al niet zo zeker van. Daar gaat dus zsm een nieuwe op (alweer).

Maarten, als je toch "weer" je rubber gaat vervangen zou ik er een van ET tunning uit Moergestel op zetten. De bekende blauwe of paarse. Heb ik ook gedaan en is zeer makkelijk te doen en deze gaan niet stuk.
Misschien heb ik wel interesse in de velgen, hebben ze veel werk nodig en zijn ze nog recht?

innocenti

Zo'n IPD motorsteun aan de bovenzijde heb ik ook. Bevalt goed. Roffelgeluid neemt heel klein beetje toe in het interieur maar zeker niet storend.

maartendeb

Hmm toch maar eens zo'n polyurethaan ding proberen dan. Wil er dan wel een van IPD, de minst harde variant :)

Eric, de foto's van de Comets staan bij de advertenties, of ze recht zijn weet ik niet. De auto waar ze vanaf kwamen werd gesloopt vanwege een kapotte automaat, dus ik neem maar aan dat ie daarvoor nog prima reed?

elianmars

Je moet er wel tegen kunnen dat je meer "herrie" hoort met zo'n rubber. Als je dat niet erg vindt, is het wel fijn, zo'n stijf rubber.

Jeff

Ziet er mooi uit dat setje velgen, ben benieuwd hoe dat staat onder jou auto. :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

StefanCJ

Erg mooie ... Ben benieuwd straks!

fooc

Ben ook benieuwd hoe ze staan :)

v40pokemon

Citaat van: maartendeb op 11-01-2011 22:34:43
Hmm toch maar eens zo'n polyurethaan ding proberen dan. Wil er dan wel een van IPD, de minst harde variant :)

Citaat van: elianmars op 11-01-2011 23:58:57
Je moet er wel tegen kunnen dat je meer "herrie" hoort met zo'n rubber. Als je dat niet erg vindt, is het wel fijn, zo'n stijf rubber.

Ik heb die blauwe ook; met doortrekken heb je zeker wel meer motorgeluid in de wagen. Het heeft z'n charmes  :eusa_whistle:. Bij constante snelheid merk ik in ieder geval geen enkel verschil.

maartendeb

Ahh ik weet het nog niet hoor jongens, van mij mag het in de cockpit echt zo stil en trillingsvrij mogelijk. Ik denk dat ik toch een originele ga scoren dan.  :eusa_think:

Vulk

Op 3 dagen binnen? Das snel! Ik hoor verhalen dat dat soms maanden kan duren.

BenC70ES

Citaat van: maartendeb op 11-01-2011 22:11:25

Als enkel het volledige binnenwerk loszit met plastik omhulsel, zou ik het eerst proberen kitten.  Lijkt wel als het koud is dat het binnenwerk net iets te klein is voor de steun.   Dan hoef je ook geen nieuwe te kopen omdat het rubber nog goed is.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!