T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Inderdaad, nare dingen waar alleen de eigenaar last van heeft en het dievengilde geen enkele moeite meer heeft. En garagehouders ook niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70geRwin

slotbouten gaan ze toch vaak op zoek binnen de auto naar de sleutel, en velgen kwijt en nog schade ook  :eusa_wall:

maartendeb

Ach ik dacht het werkt vast vertragend. Als ze er 4x een dop op moeten rossen word ik daar echt wel wakker van ;D Maar inderdaad, waarschijnlijk krijg ik er zelf meer last van dan zij; ergo ze staan weer op MP. Had ik op zich ook van te voren kunnen bedenken  :eusa_doh:

StefanCJ

Ach ... Je blijft bezig hé, een hobby die geen tijd kost is ook niet leuk  ;D

elianmars

Volgens mij kan je hier een dop overheen slaan wat je wil, maar dan krijg je ze nog niet los. Er zit een ring om de buitenkant die meedraait. Daar is volgens mij wel over nagedacht door Volvo.

Als je een originele Volvo set koopt, zitten ze in een doosje, waarop een code staat. Dan kun je een tweede sleutel bijbestellen.

Ik heb voor de 850 ook een keer een nieuwe sleutel moeten bestellen. De originele was ik kwijt (waarschijnlijk op de bout laten zitten en toen gaan rijden  :eusa_doh:).

Ik heb in ieder geval al jaren slotbouten op mijn velgen. Of ze echt helpen weet ik niet, maar het geeft me toch een wat veiliger gevoel.

crazychrisje

Dat klopt. voor veel mensen voelt het veiliger.
en zo heeft iedereen toch zijn eigen mening!
En die paar keer dat wij bij ons het werk die slotbouten moeten slopen is niet zo erg, klant betaald toch!

BenB

Ziet er zeer netjes uit Maarten!

Haha..nu ik dit zo zie ben ik direct begonnen met sparen voor die dempers en veren, oh..en velgen natuurlijk... :eusa_silenced:

Eric Kubbe

Netjes hoor die velgen,  :eusa_clap: ben benieuwt naar de foto's van je bumpert dan is ie helemaal af. :)

maartendeb

Hoe ik voor elkaar gekregen heb, ik weet het niet  :eusa_eh:

De nieuwe deurvanger zit er iigv in, hoef ik me niet meer te schamen als ik de deur opendoe ;D

Joeri

Citaat van: maartendeb op 02-02-2011 15:02:23
Hoe ik voor elkaar gekregen heb, ik weet het niet  :eusa_eh:

De nieuwe deurvanger zit er iigv in, hoef ik me niet meer te schamen als ik de deur opendoe ;D
:eusa_think: Na, je hebt wel een stevige bouw natuurlijk ;) Bij de mijne was wat anders verrot gegaan, bevestiging veer geloof ik. De nieuwe knoepte weer, nu al een tijdje niet meer  :eusa_wall:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

maartendeb

Heb al een tijdje een Android telefoon en ben erg te spreken over Google Navigation. Ook al spreekt hij Stephen Hawking style Engels, gewoon invullen waar je heen wilt, en hij zoekt het adres er wel bij. Ik vind het een stuk handiger dan onze TomTom, en het scheelt weer een apparaat meenemen in en uit de auto :)

Aangezien ik het geklooi met kabels en een telefoon tussen m'n benen tijdens het rijden onderhand wel zat was, werd het tijd voor een mooie houder. Gekocht:

Brodit ProClip 852426 Volvo Center mount:

Brodit houder-lader 513198 HTC Desire HD vaste installatie:

Het kon vast handiger, maar ik vond dat ie persé aan de sigarettenaansteker moest ;D

De stroomkabel door het rooster, daarna door het gat van de airmix knop. Past mooi zo en alles doet het nog:

Nadat ik de houder had aangesloten, wilde ik eerst even testen of ie werkte, om vervolgens de boel weer vast te schroeven. Dus ik auto starten; telefoon laadt op, nice! Alleen bleef het SRS lampje branden, hèh sjips passagiersairbag vergeten aan te sluiten. Naja, meteen maar even naar de dealer om te laten resetten, zonde geld weer >:(

Tijdens het dichtschroeven bedacht ik me dat als ie toch aan de computer moest, ze gelijk wel even konden kijken of de bandenmaat goed stond ingesteld. En als ie tóch aan de computer moest, wilde ik ook gelijk wel weten of die trip computer software een beetje betaalbaar was :eusa_drool: Die trip computer wilde ik al zo lang, maarja dat onderhoud de hele tijd...

Dus ik naar Verkerk Utrecht. Ze moesten even bekijken of het allemaal wel kon. Ik uitleggen software in tellerunit, bandenmaat is in te stellen, trip computer is alleen software (+ info knop). Vragende blikken, en uiteindelijk "OK we gaan het proberen". Gelukkig mocht ik erbij zijn, dus samen met de monteur door Vida geklikt en de boel geflashed. Grappig, de bandenmaat was 5KB aan software, de trip computer maar liefst 55KB  ::)

Ondertussen een beetje gekeuveld met de monteur. Hij vertelde dat ze normaliter alleen Duiters over de vloer krijgen voor software: standkachel laten activeren schijnt in NL bijna €500,- goedkoper te zijn. Wel bizar eigenlijk, complete standkachel ingebouwd in je nieuwe Volvo, is ie niet geactiveerd, lekker dan  ???

De factuur was weer mooi, je betaalt voor de software èn het downloaden ervan. Oja, en voor het "Kaliberen/Identificeren met Vida" :eusa_eh: Naja het zal wel. Prijzen inclusief BTW:

• Storingscodes lezen en resetten VST/VCT - €22,17
  • Kalibreren/Identificeren met VIDA - €22,17
  • 9483211 APPLICATIE VELG - €17,74
  • Software regeleenheid downloaden - €11.57
  • 9438259 BOORDCOMPUTERSY - €192.39

Foto van het eindproduct, ik vind het netjes zo :)

elianmars

Netjes ingebouwd!  :eusa_clap:

petrolhead

Leuk relaas :D

Wellicht goed om te weten dat er vanuit het Volvoforum een R-meeting met andere volvo liefhebbers a.s. zaterdagochtend bij dezelfde dealer Verkerk te Utrecht is georganiseerd. Misschien vind je het leuk om ook even langs te komen met je nieuwe cadget.

V70geRwin

mooie plek voor je turbodrukmeter    ;D

supernetjes :eusa_clap:

rogerV701998

Ziet er inderdaad erg netjes uit! :eusa_clap: