Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

:o
Dus zo kan een zwarte V70 er uit zien!
Die grijsbruine doodskist bij mij op de oprit ziet er heel anders uit...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

hertogjan6

ehhh die hoort hier niet!  :evil:  ::)  ;D

geweldig gave bak heb je toch  :eusa_drool:   :eusa_clap: 8) puik werk koen!  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

rogerV701998

Taranis

Mooi hoor. Hoe lang blijft die wax ongeveer zitten ?

elianmars

Citaat van: Taranis op 25-02-2014 07:59:30

Totdat er actief schuim van de wasbox overheen gaat  :eusa_whistle:

Taranis

Ah in mijn geval tot het einde van de levensduur van de auto ;D

Koen wanneer heb je tijd? :P

cornelis-b

Ziet er weer gelikt uit, mooi werk Koen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Bouke

Citaat van: Taranis op 25-02-2014 07:59:30
Een maand 5

elianmars

Vanavond weer aan de sleutel geweest. Eerst bij de Fiat. Daar had ik, tijdens de grote beurt geven, een slangetje van de carterventilatie kapot getrokken. Was ook flink verteerd. Vorige week een nieuwe besteld en vanavond gemonteerd. Ook bezig geweest met de verlichting van de kachelbediening. Die doet het al niet meer, sinds we de wagen hebben.
Wat een gekloot om de boel los te krijgen, zeg.... Uiteindelijk trok ik natuurlijk weer iets kapot, dat ligt nu, gelijmd, te drogen op de werkbank  ::)
Kon toch nog niet terug gemonteerd worden, want ik heb de lampjes die erin moeten niet liggen. Die heb ik inmiddels besteld.

Daarna met mijn wagen aan de gang gegaan. Eerst de olie ververst. Er zit nu weer de juiste in, dus we kunnen weer even vooruit. Toen de nieuwe subframebouten, die er al een hele tijd lagen, erin gedraaid.
Toen de wagen op assteunen stond, viel me iets op:

(klikbaar voor groter formaat)

Maandag heeft de wagen nieuwe apk gekregen, maar het lijkt me dat dit niet hoort. Is de achterste bus van de draagarm.
Binnenkort maar nieuwe draagarmen bestellen. Bussen vervangen begin ik niet meer aan  :eusa_shifty:

Ik hoorde de laatste tijd al bij die kant vandaan geknak, als ik vanuit stilstand voor- of achteruit ging. Ik kwam er vanavond ook achter dat de veer van de veerpoot iets langs de carrosserie schuurt bij draaien aan het stuur. Geen idee of dat met die draagarm te maken heeft. Dat zal blijken als de draagarm vervangen is.

Als laatste maar eens gekeken naar de lekkage van de versnellingsbak. Die lekt al sinds de eerste keer dat de koppeling vervangen is.
Ik ben er eindelijk achter wat er aan de hand was. Het was niet de achteruitrijschakelaar, maar iets anders.
De klootmongool (sorry, heb er even geen ander woord voor) die de eerste keer mijn koppeling heeft vervangen, heeft toen niet alleen de koppeling verkeerd gemonteerd, maar ook draad in de versnellingsbak kapot gedraaid. Het "huis" van de versnellingsbak zit met vier bouten bovenop vast. Een van die bouten bleek los te zitten. Ik verwachtte dat het een kwestie van vastdraaien zou zijn, maar er gebeurde niks, toen ik 'm aandraaide. Draad verrot gedraaid, dus  :eusa_wall:
Na lang zoeken heb ik een nieuwe, langere bout gevonden en die erin gedraaid. Die houdt godzijdank wel goed. Ik ga er nu vanuit dat de lekkage eindelijk verholpen is.

Hier de bout waar ik het over heb. Je ziet dat de bout nu er onderuit steekt, wat eigenlijk niet hoort, maar hoger is er dus geen draad meer:

(klikbaar voor groter formaat)

Ik vraag me ook af of dat slangklemmetje daar hoort te zitten, maar goed, de kabel kan er niet af schieten, dus het zal wel......

De bak opnieuw schoon gemaakt, om te kunnen controleren of de lekkage echt verholpen is  :eusa_pray:

Al met al ben ik vanavond veel langer bezig geweest dan de bedoeling was. Ik was van plan om nog even te gaan helpen bij de banaan van Mark, maar dat is er dus niet van gekomen  :eusa_shifty:

KIM

Ik denk dat ie het seegerringetje / veerringetje dat beven de schakelkabel hoort te zitten ook is kwijtgeraakt, vandaar het slangklemmetje.
Je kun in het gat ook een Helicoil draaien, dan kun je de originele bout weer gebruiken.

UserID6342

Net wat Kornelis zegt of een Helicoil erin of een moer gebruiken die je schuin afslijpt en aan de onderkant plaatst, want zo te zien heb je geen ruimte voor een 'hele' moer.

Bij de N's zit er net zo'n lullig seegerclipje als bij de latere classics en die springen er wel eens af. *dus niet hetzelfde systeem als bij de 850's en eerdere classics*

elianmars

De bout zit nu wel goed vast, blijkbaar zat er iets dieper nog wel wat draad. Als de bout niks had gehouden, had ik er inderdaad een moer aan de onderkant op gezet. Die had ik al klaarliggen.

Ik ben wel benieuwd of de lekkage nu eindelijk over is. Ik heb behoorlijk spijt dat ik die prutser aan mijn wagen heb laten klooien. Omdat hij bij Volvo werkte (inmiddels bij BMW/Mini), had ik er alle vertrouwen in.

blastaway

Citaat van: elianmars op 27-02-2014 08:51:39
De bout zit nu wel goed vast, blijkbaar zat er iets dieper nog wel wat draad. Als de bout niks had gehouden, had ik er inderdaad een moer aan de onderkant op gezet. Die had ik al klaarliggen.

Ik ben wel benieuwd of de lekkage nu eindelijk over is. Ik heb behoorlijk spijt dat ik die prutser aan mijn wagen heb laten klooien. Omdat hij bij Volvo werkte (inmiddels bij BMW/Mini), had ik er alle vertrouwen in.

Ja, dat is wel echt klote!
Wat is dat voor bananenmonteur geweest dan. Hopelijk is het nu opgelost.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Emiel

Draagarmrubber is zo te zien gewoon goedkeur.

elianmars

Citaat van: Emiel op 27-02-2014 10:18:04
Draagarmrubber is zo te zien gewoon goedkeur.

Toch wel? Dan zeg ik niks ;D

Maar heeft dit invloed op het rijgedrag? Is het verstandig om zo door te rijden, of beter vervangen?