Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

grijzev70tdi

Vandaag de bakolie ververst. Schakeld weer fijn en trekt weer goed weg. Flushen komt ooit wel.weer eens.
Ook iets mindere ontdekking gedaan, binnenste stuurkogels zijn nu echt aan beurt. Paar weken terug was speling minimaal, dat ik het laten zitten me het idee komt na de vakantie wel. Speling us nu wel heel erg geworden dat ik me ouders er niet mee naar Zweden laat gaan.
Heb er zelf geen tijd meer voor, dus woensdag gaat de garage het doen. Maandag goede wielslotdop bestellen als dat nog kan.

grijzev70tdi

Zo nieuwe stuurkogels zitten eraan... Zonder de wielen eraf te halen. Want die achterlijke slotbouten willen er niet uit. Dop overheen slaan kan niet, zit een ring omheen die mee draait.

Moer oplassen kan, maar gaan de velgen niet beter op worden (als het moet moet het)
Of een soort gleuf erin frezen, en eruit tikken (gaat hem alleen worden mits ze niet te vast zitten, maar daar ga ik wel vannuit)

Iemand nog opties?

Sbv

bij mij werkte het wel met grote dop.
kijken of je er een gaatje in kan boren ? Zal niet meevallen omdat ze erg hard zijn.

Heeft men op je stage geen leuk idee ?

grijzev70tdi

Ik ga vanavond het een en ander met een kamerraad proberen. Hij heeft vaak ook wel een idee hoe het kan

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 13-02-2013 18:51:55
Ik ga vanavond het een en ander met een kamerraad proberen. Hij heeft vaak ook wel een idee hoe het kan

Denk je er dan aan om foto's te maken?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

hendrik32

Zelfde ellende gehad. Niks wou. Dus toch maar dikke bout opgelast. Velg goed met ducktape
Beplakken. Bijna geen schade.

Succes!

MarcoV

Reden waarom er bij mij echt geen wielsloten op komen  :eusa_naughty:

MarcoV

grijzev70tdi

Poging gedaan om een grote moer op te lassen. Maar deze knapte af. Morgen avond in een warme garage dikke moer op lassen.

elianmars

Citaat van: MarcoV op 13-02-2013 19:52:35
Reden waarom er bij mij echt geen wielsloten op komen  :eusa_naughty:

MarcoV

Als ze normaal worden vastgezet, is er niks aan de hand. Ik draai ze altijd zelf vast met momentsleutel. Eén keer heeft de velgenboer ze vastgeramd. Toen brak mijn sleutel. Velgenboer heeft ze los gekregen en ik heb een nieuwe set slotbouten mogen halen bij de dealer.

grijzev70tdi

Heb zo (voor de verandering) eens met de hand vast gedraait en vervolgens met de momentsleutel. Doe ik ook niet meer dus...

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 13-02-2013 20:20:20
Heb zo (voor de verandering) eens met de hand vast gedraait en vervolgens met de momentsleutel. Doe ik ook niet meer dus...

Ik kan het me bijna niet voorstellen. Momentsleutel stond niet op 500 Nm?  ;D

Zijn de velgen misschien beschadigd, waardoor de boel is gaan corroderen, waarna de bouten vast zijn komen te zitten?

grijzev70tdi

130 NM (of de momentsleutel moet niet kloppen, hoop het niet, want dan zijn er ook een aantal cilinderkoppen krom ;D)

Velgen zijn zgan, hebben altijd als reservewielen dienst gedaan.