CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Zo... de eerste stappen zetten in wat een flink onderhoudsplan moet gaan worden, en aangezien jullie dol zijn op foto's en verhalen, ga ik mijn belevenissen dus ook maar eens posten..

Allereerst de facts :

*Volvo 855 Cream Yellow MT
*registratie eind '94
*In mijn bezit sinds eind december 2009
*Het is de dagelijkse auto, dus het moet blijven werken :)
The Picture :

To Do in de aankomende maanden, en linkjes naar partnummers voor terugkerende onderhouds projecten :
(de lijst is een opsomming en zal worden geupdate/uitgebreid.. de volgorde is niet de af te werken volgorde, deze is willekeurig..)

1-Exterieur :
1.1 : remschijven vervangen
1.2 : remblokken vervangen
1.3 : remklauwen - vervangen / bijwerken
1.4 : remleidingen vervangen -> is al staalomvlochten
1.5 : wielen laten stralen,spuiten,coaten
1.6 : nieuwe banden voor en achter
1.7 : winterset maken
1.8 : uitlijnen (na banden, velgen, draagarmen, etc..)
1.9 : schoonmaken koplampen en mistlampen
1.10: veren voor en achter vervangen

2-Interieur :
2.1 : airco laten maken
2.2 : schoonmaken onder dashbord en diverse andere plekken in de auto (stof etc)
2.3 : stoelverwarming voor repareren (linkje artikelnummers)
2.4 : achterbank verwarming maken (linkje artikelnummers)
2.5 : vervangen sigarettenbak
2.6 : bekleding laten repareren / ruilset / oid.
2.7 : repareren CV
2.8 : nieuwe origineel lijkende mattenset met 850 logo (niet nieuw, wel origineel)
2.9 : repareren seatbelt lampjes
2.10 : schakelaar raam achter voorzien van verlichting : linkje

3-Motor :
3.1 : motorsteun schutbord vervangen
3.2 : motorsteun bovenkant vervangen
3.3 : motorsteun onderkant vervangen
3.4 : alle vacuumslangen vervangen
3.5 : alle turbodrukleidingen vervangen
3.6 : overige slangen etc. vervangen
3.7 : draagarmen / endlinks vervangen
3.7 : remolie verversen + tankje vernieuwen (kan niet omdat het aan de cylinder vast zit)
3.8 : tankje koelvloeistof vernieuwen
3.9 : vervangen bougies, bougiekabels, bobine en aanverwanten
3.10: verstelbare koplampenset (aansluitkabel komt nog)
3.11: anti-swaybar's vervangen voor en achter IPD-> volvo R variant

4-Upgrades (budgetafhankelijk ;D) :
4.1 : Intercooler vervangen
4.2 : turbo vervangen (samen met paar andere dingen aanpakken, iig aangeschaft)
4.3 : DP vervangen (ook binnen)
4.4 : buitenkant opnieuw laten spuiten
4.5 : andere injectoren + remappen (bij turbo wissel etc)
4.6 : radiator vervangen

5-Diversen :
5.1 : diverse interieur lampjes vervangen door led achterklep / achterbank moet nog
5.2 : inbouwen HSDPA wireless-accespoint vervalt omdat iphones een mooie hotspot functie hebben
5.3 : GPS inbouwen (fase 1 gedaan, fase 2 in actie)
5.5 : Centrale deurvergrendeling (linkje artikelnummers) (linkje artikel)
5.6 : Antenne down schakelaar (linkje artikelnummers)
5.7 : Koplamphoogteverstelling
5.10 : restverwarming (volvo nr 9499132) - uit zoeken of dit voor 850 beschikbaar is
5.12 : versnellingslot (volvo nr 9451335)
5.13 : glasbreuksensor VGA (volvo nr 9204631)
5.14 : hellinnghoeksensor VGA (volvo nr 9192669)
5.16 : mist voor en achter combineren (volvo nr 9128268) (linkje artikel)

6-Accessoires uit de bijbel die ik heb / wil hebben
6.1 : beschermrek (9204429) met bevestigingsset (9166934)
6.2 : bagageruimtewand - langslopend (8641200)
6.3 : hondenrek L+R (9204212 en 9204213) met bevestiging (9184728)
6.4 : bumper beschermer - achterbumper (9204625)
6.5 : veiligheidsnet voor de vloer (9166881)
6.6 : opbergnet - zijpaneel (9451323 en 9451324) met clipjes (xxx)
6.7 : tafel armsteun - middenachter (9499055)
6.8 : pc tafel (9499567)
6.9 : zonnegordijn - achterportieren (6820829)
6.10 : tassenhouder (9499313)
6.11 : kleingeldvak (3542722)
6.12 : home link (9488628)
6.13 : radio sc-805 (3533959) met afstandbediening rc-825 (3533751)
6.14 : montageset - extra lampen (9166358 of 3524957) (linkje artikelnummers)
6.15 : achteruitkijkspiegel - automatisch niet-verblindend (9464006)
6.16 : Brandstofkachel (3729497 of de 3729845)
6.17 : digitale tijdklok type 4 (3533554)
6.18 : montageset tijdklok (9124836)
6.19 : motorverwarmingsset (9499640)
6.20 : cabinecontact (9499643)
6.21 : sport uitlaatsysteem Remus RVS (9488949)
6.22 : remset performance (9451775)
6.23 : veerpootsteun (9204176)
6.24 : beschermende kooi - onder motor (9451954)
6.25 : snowboardhouder (8624194)
6.26 : tunnelmat (volvo nr 9192840)
6.27 : bevestigingsriem (1129004)
6.28 : laadbak (9184734)
6.29 : bagagenetzak (9451203)
6.30 : koelbox electrische aansluiting (9184607)

op het verlanglijstje :
6.xx : luchtververser (9192733)
6.xx : bewaarbox - bagageruimte (9192020) met delen (9204165 en 9204168)
6.xx : prullenmand (9166349)
6.xx : brillenhouder (9204651)

zo.. een flinke waslijst..
ik zal morgen even foto's gaan maken van wat er al gedaan is, en wat er komen gaat de komende dagen..
eerst een bestellijst gaan maken, en een bank beroven ;D

volvo partnummerlijstje
*performance remmenset : 9451775
*performance uitlaat RVS : 9488949
*carbon bougiedeksel : 9166807
*alu dorpellijsten "850": 9134539
*titan velg : 3529650

EDIT 18-12-2012:
Gebruik op welke manier dan ook van analoge en/of digitale media zoals foto's en filmpjes van/met mijn auto, mijn kenteken of mijn persoon, dient te geschieden met mijn toestemming. Elke vorm van gebruik zonder toestemming zal worden aangezien als laster, inbraak op intellectueel eigendom en -privacy. Elke vorm van toestemming die al gegeven is, vervalt vanaf heden. Deze regel voer ik in, om discussie te voorkomen met diverse instanties over mijn doen en laten.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

hvdmountain

Das een flinke lijst. :) Ziet er veelbelovend uit! Nu eerst foto's...

Alleen dat HSDPA wireless-accespoint snap ik niet?

maruska

Omdat ik geregeld op buitenlocaties werk, en dan zit te klooien met zo'n internet dongle achterop m'n laptop, wil ik dat veranderen. Ik heb een kastje wat mijn vodafone internet omzet in wireless.
Het enige wat ik dan nog maar hoef te doen is connecten.. Ja ik weet het, het klinkt meer als een luxe dan als echt noodzakelijk.. maar ik heb al 2 kapotte dongles inmiddels, omdat ik met de laptop wel eens rondloop en meesleep ;D
T-5R

walter leever

Da' idd een hele lijst,ben je nog wel even mee bezig(zo moet 't ook,moet leuk blijven. ;))

Als je nog iemand zoekt die mee wil helpen met die kraak,ik doe mee,lol ;D

Heb ook nog wat plannen.

maruska

morgen aan de slag met de CV.. zo irritant dat het niet werkt.. en de relais' heb ik een week of wat terug al bij Dirk 342 gewisseld.. dat loste het probleem ook niet op. De binnenkanten van de deuren zijn zo goed als kaal. moet wel zeggen dat het een stuk luidruchtiger rijdt ;D

de voordeur
T-5R

francois

wat een lijst ben je wel een paar dagen mee bezig

gr

rovelra

Zo hey , indrukwekkend lijstje !!
Veel plezier

R o b

Suc6 met al je mods!  :eusa_clap:

Volvo850 93

Welkom en een mooie cy veel plezier en veilige km

MVG Dennie

maruska

vandaag eens bezig geweest met speakers vervangen.. wat blijkt nou, achterin zitten net grotere dan voorin de deuren :-\
gelijk eens even een kijkje genomen achter mijn dashboard kastje.. wat een zooi is het daar zeg.. kwam veel losse kabels tegen, waaronder de gsm kabel. gelijk maar even weggehaald.. maar de vraag blijft wat de losse stekkers en kabels die wel vastzitten erin doen ?
foto :

ik vond een losse groene, zwarte, rode.. verder een zwarte multistekker..
eerst dinsdag maar eens de airco laten nakijken/fixen, als dat meevalt tenminste ;D
T-5R

maruska

maar weer even een klein update'tje doen..

2.7
Inmiddels, zoals bij dirk te lezen is, is actiepunt 2.7 opgelost. alle 4 de contact servo's vervangen, omdat geen enkele logische of denkbare combinatie werkte. Raar blijft het wel, want nadat ik stil ben komen te staan op de A20, met een dode auto, heeft de man van de ANWB alleen de polen van de acuu losgehaald om de accu zelf te testen. Waar ik aan begin te denken, is dat er op een of andere manier teveel vermogen door de CV installatie is gegaan, en daardoor allemaal overleden zijn. Handmatig werkte het allemaal, maar ja.. daar heb je niets aan.

2.1
Na de airco check meeting ergens in het zuiden van het land, waar ik geconfronteerd werd met een reparatiebedrag voor de airco unit van rond de 1080 euro, toch eens een second opinion gaan halen bij een lokale airco reperateur. Vorige week ernaar toe gereden, nadat ik, zoals hierboven al te zien is, eea had weggehaald uit het handschoenenkastje.. Het systeem is compleet leeggehaald, want er zat nog wat in, daarna opnieuw vacuum gezogen, en weer volledig afgevuld. wat schetste de verbazing : de druk op het systeem bleef na een uur nog steeds hetzelfde :-\. morgen een afspraak om de magneetpulley, die niet goed inslaat, goed af te stellen. daarna maar eens zien of we weer kunnen banaanvriezen ;D

2.9
op een of andere duistere manier is deze aan de passagierszijde weer gaan werken, nadat ik mijn vooronder ben gaan uitspitten qua loze kabels en stekkers.. ik heb er diverse kabels uitgetrokken, oa extra kabels voor boem-boxen achterin, oude telefoonsnoeren, en loze 12V leidingen die gewoon open en bloot lagen in de airco ruimte achter het dashboard (zie ook foto hierboven). nu dus nog even aan de slag met de bestuurders "riem-los-melder".. wordt vervolgd..

ik heb inmiddels ook al wat nieuwe kleine onderdelen besteld, monteren wil ik deze week gaan doen.
ook ben ik er achter gekomen, dat mijn remmen wat minder origineel zijn dan normaal. dirk heeft bij mij voor een maat van 330 mm genoteerd, en voor achter een 302 (ongeveer). een stuk ruimer dan de originele set. nu maar eens zien of de BBK gaat passen, ik krijg de info deze week binnen...
T-5R

cas

Lekker bezig!! heb jij die porsche set van te koop gedeelte gekocht? ik heb misschien wel interesse in je oude setje.... altijd beter dan wat ik nu heb.....

wat is er loos met je gordel detectie dan?

stoelverwarming ben ik benieuwd naar :-) die doet bij mij ook niet veel.  kunnen ook een dagje prikken om samen wat te rommelen...  :)

heb haast..... spreek je laterrrr!!

gr.

Cas.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Citaat van: maruska op 16-08-2010 10:19:43
2.1
Na de airco check meeting ergens in het zuiden van het land, waar ik geconfronteerd werd met een reparatiebedrag voor de airco unit van rond de 1080 euro, toch eens een second opinion gaan halen bij een lokale airco reperateur. Vorige week ernaar toe gereden, nadat ik, zoals hierboven al te zien is, eea had weggehaald uit het handschoenenkastje.. Het systeem is compleet leeggehaald, want er zat nog wat in, daarna opnieuw vacuum gezogen, en weer volledig afgevuld. wat schetste de verbazing : de druk op het systeem bleef na een uur nog steeds hetzelfde :-\.

Wat hield dat reparatiebedrag dan allemaal in?.

maruska

@ cas : komt helemaal goed, we bellen wel ff en prikken dat dagje ;D

@ ludo : nieuwe pomp, compressor, slangen.. ongeveer alles wat er maar inzit volgens de lokale mannen in het zuiden (destijds)
kan het zijn dat een vroegere lekkage nog steeds zichtbaar is na verloop van tijd ? of verdampt/vergaat dat spul op een gegeven moment ?
want anders zou ik de oude lekkage hebben kunnen zien, net als zijzelf. Bij de airco check (was jij toch ook Ludo ?) hebben ze geen proefvulling gedaan, en zeker geen druktest.. Ik ben vooralsnog blij dat ik even geen 1000 eu hoef neer te tellen voor een reparatie :)
T-5R

Ludo

Ja ik was er ook, heb alleen niet álles gevolgd.
Maar dat moet dan toch een héle slechte diagnose zijn geweest, als je nu met leeghalen, vacumeren en vullen klaar bent.
Dat is effe een verschil van pakweg 900 euro.
:eusa_doh: