kilometerteller/dagteller

Gestart door marwou, 23-10-2010 14:31:43

Vorige topic - Volgende topic

marwou

Hallo,

Ik heb een 850 sedan 10 v van 97.
Sinds vorige week doen mijn kilomterteller en dagteller het niet meer, de snelheidsmeter doet het goed.
Hoe is dit te verhelpen.

Bvd. Marwou

Bouke

Er is een klein tandwieltje bij de teller afgebroken,maar die kan je zo bestellen.Je moet het volgende doen,bovenkant van je dashboard er af en ook ff je tweeters neenemen ;) daarna klokkenwinkel los klikken/stekkers los,klokken winkel open maken(de buitenste schroeven(9) tweein de midden en 3 kleintjes.Let op als je een turbo hebt dan ook de messing moer los maken.Daarna de boel uiteen trekken met gepaste kracht,dan zie het tellerunitje en een blauw stekkertje maak dat los en verwijder de unit.Schroef daarna het elektromotorje er af en  dan zie je het kapotte wieltje,die kan je er zo af pakkenen de nieuwe er op.Een nieuw wieltje kan bij europian tuning bestellen(20€)
Succes ;) ;D

elianmars

Citaat van: Bouke op 23-10-2010 15:28:45
Daarna de boel uiteen trekken met gepaste kracht

U zegt? :eusa_think: ;D

Bouke

Citaat van: elianmars op 23-10-2010 16:25:11
Citaat van: Bouke op 23-10-2010 15:28:45
Daarna de boel uiteen trekken met gepaste kracht

U zegt? :eusa_think: ;D
Waarschuwen kan geen kwaad toch ;D

Chris

Citaat van: marwou op 23-10-2010 14:31:43
Hallo,

Ik heb een 850 sedan 10 v van 97.
Sinds vorige week doen mijn kilomterteller en dagteller het niet meer, de snelheidsmeter doet het goed.
Hoe is dit te verhelpen.

Bvd. Marwou

Hey Marwou,

Ik heb het probleem ook gehad. Kijk even hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20516.msg560967.html#msg560967

Ik heb daar wat tips, uitleg en foto's geplaatst.

Succes!

Volvotraveler

Ik heb op de Klassiekerbeurs een mooie klokkenwinkel gekocht voor een paar tientjes. Wat me opviel bij het demonteren van de huidige klokkenwinkel was die derde stekker achterop de uitleesunit. Die zit niet op de klokkenwinkel die ik op de beurs heb gekocht. De rest ziet er wel heel erg hetzelfde uit. Wie kan mij vertellen waar het verschil in zit? De bovenste groene stekkers zijn van hetzelfde formaat. Dus, wat doet deze derde stekker?

Ludo

Wat zit er in je auto, en wat heb je gekocht, VDO of Yazaki?.
Heb je een foto van de klokkenhuizen?.
Waarom moet het vervangen worden?.

Je kan ze niet allemaal onderling wisselen, het diagnose systeem doet het dan het niet meer.

haasje

Niet alleen diagnose systeem, maar de snelheidsaanduiding, km- en dagteller werken niet meer.

Volvotraveler

Die ik gekocht heb is een VDO. Wat in mijn Roffel zit, daar moet ik eerst weer een en ander voor loshalen...

Het is niet mijn bedoeling ze om te wisselen. Gewoon de kapotte lampjes vervangen en mogelijk dat vervelende kapotte radertje repareren.

Het viel me gewoon op dat er een derde stekker aan zat. Ben benieuwd waar die voor dient, en waarom die bij de VDO-klokkenwinkel niet nodig is...

haasje

3de stekker is van de standenschakelaar van je boordcomputer.