Hoe kouder, hoe slechter starten..

Gestart door Rianne, 24-12-2010 12:16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas

#15
wie heeft je accu doorgemeten. gaat dus niet om even zelf een multimeter aan je accu prikken he....  :eusa_naughty:  is dit ook de voorgeschreven accu die sterk genoeg is voor jou auto? niet een NET te zwakke, die bij doormeten wel oke is.... voor een opel kadett benzine...

ik blijf erbij, vervang alsnog alle spiralen ( op die ene na) , en je accu. ook al is het preventief. kan je dat uitsluiten en verder zoeken. dat is een stukje onderhoud die terugkomt.  ook al zeggen ze de anderen zijn goed....

wellicht dat ze het bij de test goed deden, maar toch haperen?? oid. en dat ze nu toevallig bij deze koude start het ook " even" een keer goed deden...

bedrading naar de spiralen onbeschadigd? weet niet hoe dit loopt bij volvo, maar bij mijn bus was bijv ook een kabelbreuk de oorzaak dat 1 vd 8 het niet deed, en ik moeilijk starten kon.

dus tja... ik begrijp ook wel dat je liever die centen in je zak houd  ;)  maar die ergernis, het elke keer van , zou ie vandaag weer raar doen.... is mij in dat geval wel die 200 ? euro waard. of niet? 

fijne dag verder  :eusa_angel:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

M a r c

Citaat van: Rianne op 28-01-2011 16:09:31
Accu doorgemeten, niks aan de hand.
Maar nu het weer kouder is, start hij niks niet beter.
Nog altijd hortend en stotend en met veel rook...

Veel zwarte rook?  Dat is slechte verbranding en kan dus slecht voorgloeien liggen maar ook aan het sproeibeeld van de verstuivers....  bij bijna 500K zouden de verstuivers ook wel eens aan reiniging en afstelling toe kunnen zijn.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rianne

Citaat van: cas op 29-01-2011 10:14:41
wie heeft je accu doorgemeten. gaat dus niet om even zelf een multimeter aan je accu prikken he....  :eusa_naughty:  is dit ook de voorgeschreven accu die sterk genoeg is voor jou auto? niet een NET te zwakke, die bij doormeten wel oke is.... voor een opel kadett benzine..
ik blijf erbij, vervang alsnog alle spiralen ( op die ene na) , en je accu. ook al is het preventief. kan je dat uitsluiten en verder zoeken. dat is een stukje onderhoud die terugkomt.  ook al zeggen ze de anderen zijn goed....
wellicht dat ze het bij de test goed deden, maar toch haperen?? oid. en dat ze nu toevallig bij deze koude start het ook " even" een keer goed deden...
bedrading naar de spiralen onbeschadigd? weet niet hoe dit loopt bij volvo, maar bij mijn bus was bijv ook een kabelbreuk de oorzaak dat 1 vd 8 het niet deed, en ik moeilijk starten kon.
dus tja... ik begrijp ook wel dat je liever die centen in je zak houd  ;)  maar die ergernis, het elke keer van , zou ie vandaag weer raar doen.... is mij in dat geval wel die 200 ? euro waard. of niet? 
fijne dag verder  :eusa_angel:

Bedankt voor de reactie!
Bedrading naar de spiralen is onbeschadigd, maar zoals de garage al zei was de "galerij" waar de draden langslopen en gloeispiralen inzitten ofzo wel wat minder. Ze hebben alles wat extra aangedrukt.. het was nu goed maar als ik nieuwe gloeispiralen wil dan moet het rekje waar ze in zitten ook vervangen worden.
Alle gloeispiralen vervangen zie ik het nut niet van in, als ze zeggen dat ze goed zijn :)
De kans dat dit een lucky start was zou kunnen, ik weet het niet. Daar komen we deze week wel achter, het blijft nog 1 of 2 dagen koud. Straks gaan we ook weer weg, ben benieuwd hoe hij dan start. Vannacht is het ook -5 geweest ofzo. Al zijn we er vannacht om 00:00 nog mee thuisgekomen dus toen heeft hij nog gewandeld..

Marc, nee geen zwarte rook. Gewone uitlaatgassen zegmaar ;)

Er ligt overigens een 71 Ah accu in. Ik zit op internet wat te sneupen of dit niet te licht is...
Type accu is VMF57113.41

Ludo

Heb je deze al gelezen?: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6999.0.html
Hier hebben ze het over oxidatie van de voorgloeiweerstand.
Weet niet of je er iets mee kan...

cas

galerij en spiralen vervangen zou mijn stap zijn. accu op zich zou sterk genoeg moeten zijn.  

niet zomaar alles geloven wat een garagist zegt, maar het is jouw ergernis  ;D  wist je al wanneer de laaste keer was dat de spiralen vervangen waren? en voor welke?

vuile verstuivers kan misschien wel, maar zou dan ook als de auto warm is tot uiting komen lijkt mij Marc? tijdens t rijden op een constante snelheid hoger in de toeren, en bij afremmen op de motor.

al gestart?

Ik blijf erbij. als hij nou weer moeilijk start, dan dan dan.... moet er iets anders gebeuren dan wachten op de volgende dag, om te zien wat hij DAN weer zal doen   ;)

die link van  Ludo lijkt me ook wel de moeite waard om te onderzoeken.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Rianne

#20
Maar de accu is niet te licht? *sorry lees er over heen*
Je zegt dat het voldoende zou moeten zijn  
Ik ga even kijken op die link.

Laatste keer gloeispiralen vervangen weet ik niet.
Heb de auto gekocht in augustus.
tot 300.000 heb ik de onderhoudsgeschiedenis, vanaf 300.000 tot 375.000 niet meer.

Rianne

Link bekeken.
En mijn voorgloeiweerstand is wel een beetje groen..... gaan we nu eens even schoonmaken. :P
Es kijken of dat helpt!

Rianne

Hij startte al beter.
Beetje 'hortend' nog. Maar morgen 2x gloeien denk dat het dan in 1x goed is. :)
Al met al wordt het steeds beter!

Ludo

Het lijkt dus de goeie kant op te gaan.  :D

Over de pomptiming (zoals eerder hier al aangehaald), staat hier op het forum ook veel geschreven.
(Volvo) monteurs wijzen er telkens op, dat dat óók zeer belangrijk is voor de start.

Rianne

Klopt, maar ik heb het met jgvd over gehad hier op het forum..
Hij zei dat het niet aan de pomptiming kon liggen als het slecht starten met warmere temperaturen over was...(zoals bij mij)
Dan zou hij dán ook slecht moeten starten is wat hij aanhaalde..

cas

met spanning zoek ik elke keer weer dit topic op  ;D

hoe doet hij het nu?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Rianne

Citaat van: cas op 01-02-2011 23:40:14
met spanning zoek ik elke keer weer dit topic op  ;D

hoe doet hij het nu?



Dat zal toch wel meevallen?? Hahaha..

Gister na 2x gloeien na een nacht van -5 hier, starten en lopen.
Vandaag verwacht ik niet veel problemen, het is ruim 3 graden hier. Dus niet koud ;)

cas

Citaat van: Rianne op 02-02-2011 09:42:39
Citaat van: cas op 01-02-2011 23:40:14
met spanning zoek ik elke keer weer dit topic op  ;D

hoe doet hij het nu?



Dat zal toch wel meevallen?? Hahaha..

Gister na 2x gloeien na een nacht van -5 hier, starten en lopen.
Vandaag verwacht ik niet veel problemen, het is ruim 3 graden hier. Dus niet koud ;)

tuurlijk wel, een vrouw/jongedame van geringe leeftijd, met een volvo... met startproblemen  ;D  t is dat je zo ver weg woont, anders had wel gevraagd of je persoonlijke hulp nodig had  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Rianne

Sorry Cas.
Ik ben al voorzien van een hele lieve vriend en ook 22 weken in verwachting van ons 1e kindje. De Volvo mag straks gezinsauto worden :D
Dus die persoonlijke hulp is niet nodig ;) !
Maar erg lief aangeboden........................... :D

Vandaag zoals verwacht starten en lopen. :) 't Is echt met -4 of kouder dat hij moeilijk gaat doen.
Over het algemeen loopt de gehele moter wel soepeler met dit weer dan die vrieskou (minder herrie) en wat vlotter als hij nog niet warm is.
Met die extreme kou is hij niet vooruit te branden (maarja diesel he. ) :D