Even voorstellen: 850 T-5 met 300+ PK

Gestart door RJ, 29-12-2010 23:30:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

capri

Citaat van: Justin-850 op 30-12-2010 15:01:23
Citaat van: capri op 30-12-2010 09:53:30
Eens in een porsche gereden met 310 pk en dat ging heel hard en niet te vergelijken met mijn T-5R automaat met chip die 260 pk heeft.  ???

:eusa_think:



Denk eens aan bakverhoudingen, gewicht, koppel etc. etc. ( al denk ik dat het koppel van de 5 cilinder turbo zeer dicht of zelfs hoger licht dan dat van de 6 cilinder boxer zonder turbo ) En wat helemaal meespeelt, is dat je dichter bij het asfalt zit ;) Ga maar eens in een kart zitten met een snelheidje van 50, dan lijkt het ook of je 100 gaat! :D

Maar, verder.......doe mij dan toch maar die Volvo met 260pk :D


Hoef zelf ook geen porsche, kan geen kinderstoel in en voor de rest ook geen handige auto.
Zoek maar eens een snele auto met vier deuren die betaalbaar is en als er wat stuk gaat nog te betalen is door jan modaal.


RJ

Kritiek kan ik wel tegen hoor, een blik op de parkeerplaats is genoeg voor een glimlach.... ;)

De adviezen neem ik ter harte.

Heb zojuist weer contact gehad met de vorige eigenaar. Hij geeft aan ook lpg-specialist te zijn en het op zichzelf eens te zijn met het feit dat een Vialle het allerbeste is, maar dat het niet wil zeggen dat dit een slecht systeem is. Hij heeft een high performance verdamper en voor hoog vermogen geschikte witte injectoren geplaatst. Hij is van mening dat, zolang je niet langere tijd vol vermogen rijdt er niets aan de hand is met dit gassysteem. Wil je los op de Autobahn, uiteraard schakelen naar benzine.
De bougies zijn van ngk (BCPR7EIX).

Het tunen heeft overigens pas na het installeren van het gas plaats gevonden.

Qua tuning is gechipt (meteen naar 305 pk dus) en daarna is er nog een nieuwe downpipe geplaatst. Na het plaatsen van die downpipe is de software nog een keer wat aangepast. Hij geeft aan dat het probleem met het lampje na het tunen pas is ontstaan. Hij weet ook waar het probleem zit, hij heeft meerdere keren met de laptop aangesloten gereden en heeft toen kunnen zien (zowel op gas als benzine) dat bij het uitrollen van de auto de lambdasonde stil staat. Als dat te lang duurt dan resulteert dat in een foutmelding en gaat het lampje branden. Dit komt overeen met mijn ervaring, heb de fout al 2x gewist en het is telkens teruggekomen tijdens het uitrollen van de auto. Hij wijt dit aan een schrijffoutje ergens in de software na het tunen, het vervangen van de lambdasonde had geen effect. Alle waarden tijdens het rijden waren altijd goed geweest. (of het waar is allemaal en of het steekhoudend is weet ik niet, zover reikt mijn kennis gewoon niet, maar dit is zijn verhaal)

Hoe de auto er uitziet (zowel van binnen als van buiten) en rijdt durf ik in ieder geval te zeggen dat deze man er zuinig op is geweest en technisch ook geen prutser is en dat de auto nu in goede staat verkeert. Tegelijkertijd moet ik toegeven dat mijn eigen technische kennis zeer beperkt is en dat de aankoop van deze auto misschien een inschattingsfout is geweest. De tijd zal het leren denk ik.

Ludo

#32
Citaat van: RJ op 30-12-2010 16:22:03
Kritiek kan ik wel tegen hoor, een blik op de parkeerplaats is genoeg voor een glimlach.... ;)

Wat we vertellen, is zeer zeker geen kritiek.
We willen je gewoon duidelijk maken, dat een standaard Landi LSI installatie niet voldoet voor een T-5, niks meer, en ook niks minder.
Het feit dat hij een andere verdamper heeft geplaatst, kan helpen, maar zegt ook niet alles, de software moet ook meegaan in het traject.
Het lijkt me sterk dat hij die herschreven heeft, anders is hij degene waar vele Landi dealers naar op zoek zijn.  ;)
In Duitsland werd het ook al eerder gedaan, véél grotere verdampers, standaard software, maar er kon nooit voldoende brandstof geleverd worden, met gevolg dat het systeem over moet naar benzine.

Wat we ook duidelijk willen maken, is dat je met een verkoper te maken hebt.
Met naamkaartjes waar je U tegen zegt, gooit tegenwoordig iedereen, een probleem oplossen, is iets anders, dan is het de kunst om het probleem op te lossen, óf om je eruit te kunnen l*llen.  :eusa_sick:

Het probleem met de lambda zoals je beschrijft, of hoe de verkoper uitlegt, kan/mag gewoon niet.
Het feit dat hij zegt om niet lang op vol vermogen te rijden, zegt wat mij betreft voldoende.
Zo lang een motor, voldoende peut krijgt, blijft die gaan, of dat nou benzine, diesel of gas is.
Een motor die niet voldoende peut krijgt, gaat ook als een banaan, maar nooit lang, en dat is precies wat de verkoper tussen de lettertjes zegt.
Een G3 installatie werkt exact als dat je benzine rijd, de benzine computer blijft de hoofdrol spelen, het motormanagement weet niet welke brandstof de motor in gaat.
Dat de fout in software zit kan, maar volgens mij, enkel als de software niet geschikt is, en er niet voldoende brandstof kan geleverd worden.
Of gaat het lampje ook branden, als je uitrolt tijdens benzine rijden?.

Maar even terug op de code 1-1-3, die duid op de benzine injectors, dit komt heel vaak voor bij lpg auto's, en heeft doorgaans niet met de injectors te maken, maar met de lambda integrator die het signaal moet omzeilen.
Echter, als het benzine motormanegement gebruik maakt van korte en lange injectietijden, en het lpg systeem kan enkel de korte injectietijd meten/berekenen, krijg je ook dit soort storingen.
In feite wil het dan dus niks anders zeggen, dan dat het mengsel niet correct is.

Om die reden zou ik dan een rollenbank opzoeken waar dit kan gemeten worden.
Tot die tijd, zou ik dus erg argwanend zijn, énkel als dat positief blijkt, kan je gerust planken...

Misha

Citaat van: Sven850 op 30-12-2010 03:01:37
Stond in de advertentie dat de auto door een bekend volvo monteur onderhouden was.
Ah, dat is mooi  !

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jack v

We zijn hier niet om je auto oid af te kraken RC dit forum is er om je tips over je auto te geven. De meeste die hier rondhangen (waaronder Ludo) hebben in de loop der jaren behoorlijk kennis vergaard over de kwalen en eigenaardiheden van de roffel dus neem hun raad aan en doe er aub iets mee voordat je straks naast je auto staat te huilen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

RJ

Nog even terugkomend op eerdere opmerkingen mbt de distributieriem: die is vervangen ivm de leeftijd. Hieronder de lijst met punten die zijn gedaan in 2009 en 2010 door de vorige eigenaar.

4 keer 17 inch dezent velgen v.v
daklijsten v.v omdat het verf eraf ging
startmotor v.v
lambda sonde v.v (2 keer)
luchtmassameter v.v
compleet simons 2.5 inch freeflow system v.v
3 inch downpipe v.v(jt superflow)
handremschoenen achter v.v
handremkabels v.v
schijven voor v.v
remblokken rondom (ferodo sport)v.v
kachelradiateur+airco verdamper .v.v (hele dashboard eruit gehaald)
airco opnieuw gevuld
2 keer draagarm voor v.v
2 keer stabilisatorstang voor v.v
K&N filter erop gemonteerd
R.V koplamp v.v (ivm  lichtbeeld)
dumpvalve gemonteerd
10-2010 koppeling compleet v.v
10-2010 4 keer 215-4017 banden v.v
2009 lpg installatie ingebouwd
2010 trekhaak gemonteerd
2010 distributie+rollen+waterpomp+microriem v.v(ivm leeftijd de distributie riem v.v)
2009 elekrische antenne v.v
2010 5 keer bcp 7 eix bougies + olie met filter en benzine filter v.v
2009 parrot carkit ingebouwd
2010 wastegate actuator(versterkt) v.v
2009 asbak + diversen van de sloop v.v

Justin-850

Ik denk dat je gewoon een heel goede auto op de kop getikt hebt, die een paar probleempjes heeft. Maargoed, het is ook geen nieuwe auto meer en dat hoort er nou eenmaal bij. Ik wens je iig veel plezier met dit monster :D

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

pwaes

Zou het toch niet zo fijn vinden om elke keer als ik een keertje wil 'knallen' naar benzine over te moeten... Je betaald al genoeg wegenbelasting aan je LPG en vervolgens rij je als je lol wilt hebben ook nog op benzine.

Wat is het verschil tussen lang op vol vermogen en kort op vol vermogen te rijden qua lpg-aanlevering? Ik begrijp dat niet helemaal. Als de installatie goed afgesteld is moet je toch ook op de autobaan kunnen rijden (voluit)?

Ludo

Citaat van: pwaes op 04-01-2011 23:12:40
Wat is het verschil tussen lang op vol vermogen en kort op vol vermogen te rijden qua lpg-aanlevering? Ik begrijp dat niet helemaal.

Als je met je poep op een brandende kachel gaat zitten, en je springt metéén weer op, krijgt je poep de kans weer om af te koelen.
Maar als je op de kachel blijft zitten, krijg je ongetwijfeld blaren.

Das zo'n beetje een vergelijking. ;D

mehn

Citaat van: Ludo op 04-01-2011 23:40:46
Als je met je poep op een brandende kachel gaat zitten, en je springt metéén weer op, krijgt je poep de kans weer om af te koelen.
Maar als je op de kachel blijft zitten, krijg je ongetwijfeld blaren.

;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jack v

Citaat van: Ludo op 04-01-2011 23:40:46
Citaat van: pwaes op 04-01-2011 23:12:40
Wat is het verschil tussen lang op vol vermogen en kort op vol vermogen te rijden qua lpg-aanlevering? Ik begrijp dat niet helemaal.

Als je met je poep op een brandende kachel gaat zitten, en je springt metéén weer op, krijgt je poep de kans weer om af te koelen.
Maar als je op de kachel blijft zitten, krijg je ongetwijfeld blaren.

Das zo'n beetje een vergelijking. ;D
poep, zal wel weer belgisch zijn voor je reet zeker.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Citaat van: Jack v op 05-01-2011 08:51:15
poep, zal wel weer belgisch zijn voor je reet zeker.

Tja, ik wilde het een beetje beschaafd houden.
Maar oke, zal me daar volgende keer, geen reet meer van aantrekken...  ;D

pwaes

Citaat van: Ludo op 04-01-2011 23:40:46
Citaat van: pwaes op 04-01-2011 23:12:40
Wat is het verschil tussen lang op vol vermogen en kort op vol vermogen te rijden qua lpg-aanlevering? Ik begrijp dat niet helemaal.

Als je met je poep op een brandende kachel gaat zitten, en je springt metéén weer op, krijgt je poep de kans weer om af te koelen.
Maar als je op de kachel blijft zitten, krijg je ongetwijfeld blaren.

Das zo'n beetje een vergelijking. ;D

Sommige vergelijkingen voegen zoveel duidelijkheid toe ...  ;D ;D

Subonno

Heb vanavond deze auto en de eigenaar gezien bij de Shell in Harderwijk, de lak is in het echt ook zo strak !!
Mooie wagen hoor,

Gr Onno