Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

BBS

En toch vind ik het heel knap dat zo maar "even" je zijscherm vervangt :eusa_clap: Maar het staat wel weer goed :D
Volvoloos....

Jack v

Citaat van: BBS op 15-04-2011 21:40:49
En toch vind ik het heel knap dat zo maar "even" je zijscherm vervangt :eusa_clap: Maar het staat wel weer goed :D
Genoeg tips gehad van medeforummers, het is wat makkelijker als je met zn 2 en bent. maar ik heb moeders er lliever niet bij dus dan ma alleen.  Het staat idd veel beter ze is buitenom tenminste weer roestvrij ik heb me er lang genoeg aan geergerd. Onderhuids heb ik trouwens ook weinig kunnen ontdekken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Vanavond weer iets vreemd met de roffel beleefd.
Komen we terug bij mn schoonmoeder vandaan, zin we er net 5 km vandaan gaat het benzinelampje branden.
Torretje gaat ineens stotteren en inhouden, laat ik de gas los loopt ie 1500rpm stationair. Geef ik weer gas loopt hij weer goed dus maar verder gereden zit ik weer op snelheid gaat hij weer stotteren.
Hm, toch maar even tanken terwijl de tank nog niet leeg kan zijn toch, als het lampje gaat branden heb je toch nog 10 Liter?

Dus tank maar weer halfvol gegooit en even flink de sporen gegeven. Benzinelampje is inmiddels uit, maar het stotteren blijft.
Thuisgekomen  OBD uitgelzen maar geen foutmeldings.

Is dit het einde van de brandstofpomp?   ???   Kan er ook nog wel bij. :-\
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven

Citaat van: Jack v op 16-04-2011 19:11:43
Vanavond weer iets vreemd met de roffel beleefd.
Komen we terug bij mn schoonmoeder vandaan, zin we er net 5 km vandaan gaat het benzinelampje branden.
Torretje gaat ineens stotteren en inhouden, laat ik de gas los loopt ie 1500rpm stationair. Geef ik weer gas loopt hij weer goed dus maar verder gereden zit ik weer op snelheid gaat hij weer stotteren.
Hm, toch maar even tanken terwijl de tank nog niet leeg kan zijn toch, als het lampje gaat branden heb je toch nog 10 Liter?

Dus tank maar weer halfvol gegooit en even flink de sporen gegeven. Benzinelampje is inmiddels uit, maar het stotteren blijft.
Thuisgekomen  OBD uitgelzen maar geen foutmeldings.

Is dit het einde van de brandstofpomp?   ???   Kan er ook nog wel bij. :-\

Je hebt onlangs toch een Walbro pomp gekocht?
Kan die er mooi in toch? Klusje van nix.

Hans

ulkeman

inderdaad is het een klusje van niks.
alleen ff moeite doen om de 2 slangetjes los te krijgen verder stelt het niks voor ;D


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

jrkalf

Citaat van: Jack v op 16-04-2011 19:11:43
Vanavond weer iets vreemd met de roffel beleefd.
Komen we terug bij mn schoonmoeder vandaan, zin we er net 5 km vandaan gaat het benzinelampje branden.
Torretje gaat ineens stotteren en inhouden, laat ik de gas los loopt ie 1500rpm stationair. Geef ik weer gas loopt hij weer goed dus maar verder gereden zit ik weer op snelheid gaat hij weer stotteren.
Hm, toch maar even tanken terwijl de tank nog niet leeg kan zijn toch, als het lampje gaat branden heb je toch nog 10 Liter?

Dus tank maar weer halfvol gegooit en even flink de sporen gegeven. Benzinelampje is inmiddels uit, maar het stotteren blijft.
Thuisgekomen  OBD uitgelzen maar geen foutmeldings.

Is dit het einde van de brandstofpomp?   ???   Kan er ook nog wel bij. :-\

Verbaasd me dat je de vraag stelt: "Is dit het einde van de brandstofpomp?"

Citaat van: Hans Duiven op 16-04-2011 19:55:52Je hebt onlangs toch een Walbro pomp gekocht?
Kan die er mooi in toch? Klusje van nix.

Hans
Je wist het blijkbaar allang  :eusa_whistle:
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Emiel


Jack v

Citaat van: jrkalf op 16-04-2011 20:04:17
Citaat van: Jack v op 16-04-2011 19:11:43
Vanavond weer iets vreemd met de roffel beleefd.
Komen we terug bij mn schoonmoeder vandaan, zin we er net 5 km vandaan gaat het benzinelampje branden.
Torretje gaat ineens stotteren en inhouden, laat ik de gas los loopt ie 1500rpm stationair. Geef ik weer gas loopt hij weer goed dus maar verder gereden zit ik weer op snelheid gaat hij weer stotteren.
Hm, toch maar even tanken terwijl de tank nog niet leeg kan zijn toch, als het lampje gaat branden heb je toch nog 10 Liter?

Dus tank maar weer halfvol gegooit en even flink de sporen gegeven. Benzinelampje is inmiddels uit, maar het stotteren blijft.
Thuisgekomen  OBD uitgelzen maar geen foutmeldings.

Is dit het einde van de brandstofpomp?   ???   Kan er ook nog wel bij. :-\

Verbaasd me dat je de vraag stelt: "Is dit het einde van de brandstofpomp?"

Citaat van: Hans Duiven op 16-04-2011 19:55:52Je hebt onlangs toch een Walbro pomp gekocht?
Kan die er mooi in toch? Klusje van nix.

Hans
Je wist het blijkbaar allang  :eusa_whistle:
al een tijdje ja, maar dat ie zomaar ineens de geest zou geven had ik niet verwacht. En dan net in combinatie met een bijna lege tank.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

Hebben wij ook een keer met de vorige wagen gehad.
Rijden met de sleurhut op de snelweg, begint hij spontaan te stotteren en slecht reageren op het gaspedaal.
Nog net de benzinepomp kunnen halen en daar het hele spektakel ana de kant gezet.
Wagen later nog een keer gestart, op 3 cilinders lopen en meuren naar brandstof :eusa_doh:
Mijnheer ANWB gebeld, en binnen 15 minuten de diagnose "brandstof pomp kapot." Afgesleept met sleurhut naar de Volvo dealer in Apeldoorn :eusa_naughty: en daar hebben ze de pomp á €499,95 vervangen....

Dus ja, hoe snel kan het gaan, in ons geval binnen 30 seconden... :eusa_think:
Volvoloos....

)()()sT

Ik had een wissel ook op de planning staan voor de V70....
Als ie weer loopt  :eusa_shifty:

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Voor het losdraaien van de pompring heb ik even een tooltje gemaakt, bij mezelf al even geprobeert op de losse benzine tank met reservepomp en werkt perfect.




En in de kofferbak:



Mochten er liefhebbers zijn of iemand wil hem gebruiken even pb.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

arjenT5R

Nu nog een trektool om de leidingen er af te halen! :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jack v

Citaat van: arjenT5R op 18-04-2011 12:15:28
Nu nog een trektool om de leidingen er af te halen! :)
Ik heb ze nu met een waterpomptang losgehaald Arjen, je hebt zo weinig ruimte om er onderof tusen te komen.
Gewoon de tang even 2/3 standjes open en licht aanknijpen dan heb je ze zo los. Tenminste bij mij wel.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.