Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

maruska

laten we zeggen dat hij eerst een "kuch" smart in zn hoofd had :(
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Jack v

Nou niet specifiek over de roffel maar ik wil het tocch even vermelden;

Mijn dochter(6) heeft gister haar zwemdiploma B gehaald, eindelijk verlost van dat zwembad elke zaterdag morgen :eusa_dance:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

Citaat van: Jack v op 06-02-2011 10:52:42
Nou niet specifiek over de roffel maar ik wil het tocch even vermelden;

Mijn dochter(6) heeft gister haar zwemdiploma B gehaald, eindelijk verlost van dat zwembad elke zaterdag morgen :eusa_dance:

wel weer een ritje minder met de volvo op de zaterdag...   ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

Het zwembad is maar 500m bij mij vandaan Cas, dat ging op de fiets. Vond het zielig voor de roffel dat hij maar zo'n kort stukje mocht rijden ::)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Hiker

Gefeliciteerd met deze mijlpaal (of kilometerpaaltje)

BTW: de bussen zijn geplaatst, en het staat prima..!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Jack v

Na de posts van Teddy even te hebben gevolgd dacht ik laat me mijn eigen schutbordsteun eens bekijken.
Na de nodige dingen te hebben verwijdert zag ik dat het rubber van de schutbordsteun ook bij mj vol scheuren zat. De bus zat nog wel vast maar rondom toch scheurtjes in het rubber.

Niet geprobeert is niet weten of het wat is. Dus steun verwijdert en volgekit met sikaflex 221 nu kijken of er idd meer trillingen in de auto komen en of dat het verschrikkelijk irritant word. Dan kan ik altijd nog een nieuwe steun halen.





ben benieuwd moet straks naar Kampen dus dan gaan we het zien voelen en horen :eusa_shifty:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

oh zijn geen lekkere foto's zie ik wel update volgt nog wel.

Ook de paravan weer mooi zwart gespoten ook hier volgt nog een foto van.


Verder nog een leuke update:

VVIS tuning  voor zaterdag een afspraak met Yits gemaakt en ben echt benieuwd naar het resultaat hiervan.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

haasje


ulkeman

kwam je hier nog een keer langs getoerd?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Jack v

Citaat van: ulkeman op 08-02-2011 17:15:26
kwam je hier nog een keer langs getoerd?

weet nog niet wanneer dat word, heb de eerste weekenden wel drukte, moet eigenlijk een keer als we naar Wijhe gaan , maar dan krijg je wel een pb.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Vanmiddag even een ritje Buitenpost -  Kampen  gehad en de eerste bevindingen met de schutbordsteun zijn wel goed. Beetje meer trillingen maar dit word eigenlijk weer opgeheven door het geluid, je hoort het torretje duidelijk meer snorren. Dit zal in de loop der tijd wel beter worden denk ik.

Foto paravaan;


nog een fotootje schutbordsteun;

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Vandaag bij een maat van me nieuwe remschoenen op de achterasgezet van een Nissan kingcab 4x4.
Wat een k*tklus zeg alles muurvast en de trommel die niet van zijn plaats wou.
Geprobeerd om met twee M8 bouten de trommel eraf te drukken nou dit heeft wat angstzweet gekost. Je kunt bij zo'n apparaat  de schoenen niet terugstellen met het tandwieltje dit wil allleen maar als de trommel eraf is. Dus met gepast geweld volgens de Nissan dealer ging het altijd op die manier, met een zware hamer en de twee M8 bouten de trommel eraf gedraait/ getimmert. Met als gevolg dat de veertjes dus alle kanten opvlogen.
De reden voor de nieuwe remschoenen was dat hij geen handrem meer had, de monteur die laatst bij hem een nieuwe koppeling had gemonteerd had ook de handrem opgespant. Wat bleek binnen in de trommel zit een halve maan waar twee kabeltjes overheen lopen dit halve maantje hoort dus vrij te bewegen maar zat in dit geval muurvast echt muurvast dus bij het opspannen was hierdoor het kabeltje zover op spanning komen te staan dat alles was kromgetrokken. Bij het demonteren van het halve maantje brak deze ook gelijk af dus hier een nieuwe voor besteld die morgenvroeg geleverd zou worden. Omdat deze kant niet verder weer opgebouwd kon worden eerst de andere kant maar eens losgehaald en hier natuurlijk hetzelfde verhaal alleeen kon ik hier het heveltje wel in zijn geheel loskrijgen. Alles weer netjes schooongemaakt, de draaipunten licht in het kopervet en het heveltje beetje opgeschuurd op het draaipunt beetje vkopervet erin en terugeplaatst. Als de trommel eraf is kun je dus ook het tandwieltje stellen zoals je wil. Allee opstellen kan van buiten (achterkant) gedaan worden. Niet echt ideaal.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

het halve maantje(heveltje) wat dus zo vast om het asje zat dat het afbrak toen ik de schroevendraaier erachter zette.


dat asje wat je ziet kom dat heveltje dus op


best wel zwaar materiaal van zo'n 4x4 geval
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Ik wist niet dat er ook al Kingcabs werden gemaakt in 1959..


Gr :eusa_shifty: