Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jack v

Citaat van: thuur op 10-02-2011 00:35:03
Ik wist niet dat er ook al Kingcabs werden gemaakt in 1959..


Gr :eusa_shifty:
1959????????
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: Jack v op 10-02-2011 09:24:08
Citaat van: thuur op 10-02-2011 00:35:03
Ik wist niet dat er ook al Kingcabs werden gemaakt in 1959..
1959????????

Daar dateert die constructie toch zeker van?


Gr :eusa_sick:

Jack v

Ach zo, ja wel bijna hé. Het zijn idd allemaal kabeltjes en heveltjes e.d. Niet echt een syteem waar je u tegen zegt. Maar het onderdeel is binnen dus zometeen allees even weer in elkaar zetten.
Auto is van 2000 trouwens.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

als je nagaat dat chevy bijv. al sinds begin 70 tot eind 90 de meeste onderdelen identiek gebruikte ! ik kon een dash uit een 90tiger zo in mijn 86 er kwijt, injectoren idem. blijf liever af van spullen van voor 86, maar dat past ook gewoon  ;D

groot zwaar en lomp  ;D maar wel degelijk.  op enkele uitzonderingen na zoals t heveltje...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

Vandaag met Yits afgesproken om de VVis tuning erin te zetten.
OmdatDiemen en Buitenpost niet tegen elkaar aanliggen hadden we afgesproken op  dehelft van het traject Emmeloord. Allebei om 11.45 aanwezig en even een beschutte plek opgezocht om het spul te monteren.
Daarna eerst even kennismaken en een bakkie  leut .
Yits zou bij mij het vvis monteren en ik een vpb bij roffel Fred. Nou toen begon het feest Yits ging lekker van start maar roffel Fred wou niet helemaal meewerken die had last van metaalmoeheid. Wat bij mij thuis al gebeurde met mijn eigen auto gebeurd dus ook bij Fred ondanks het gebruik van WD40 brak toch 1 van de M8 boutjes van Fred zijn schokbreker bevestiging af. Omdat di het tweede boutje was wat Jack losdraaide zijn we hiermee gestopt om te voorkomen dat er nog 1 afbrak en Yits dus naar huis moest met half vastgezette schokbrekers. Het reeds verwijderde boutje weer ingedraaid en Fred maar even laten bijkomen van de schrik.
Nu de VVIS:
Eerst alle bedrading  klaargemaakt onder het genot van een bak koffie en een peukje. Daarna even peuteren om stroom van buiten naar binnen te krijgen door het sschutbord, dit hebben we maar via de zekeringkast gedaan.Daarna was het zomaar klaar. Na een telefoontje  kwam er nog een roffel aangevlogen onze vriend Teddu kwam langs om even kennis te maken en een tooltje van Yits op te halen, een minnimeet dus.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

#95
Yits was  inmiddels zover klaar dat alles aangesloten kon worden:


Even nameten of alles werkt wat dus helemaal goed was en proberen maar. Nou mijn heren ik kan u vertellen dit werkt echt geweldig. Je krijgt een hele andere auto terug een roffel die ook bij lage toren stukken beter trekt, mooier oppakt en echt een stuk feller en pittiger is.
Echt een geweldige update die oook zeker de moeite waard is voor een ieder die geen T5 oid heeft maar een 20V graag wat meer pit wil geven.
100 punten voor Yits dat we het op deze manier konden regelen alleen spijtig dat roffel Fred niet mee wou werken.




Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Ook de alcantra bekleding van Teddy even bekeken en nogmaals een dikke pluim hiervoor echt schitterend gelukt en het staat fantastisch. Complimenten Ted :eusa_clap:.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Teddy81

Pffff t was echt koud! Maar wel gezellig! Leuk kennis te maken met jullie beiden! ;D
Ik zal mijn foto's er ook nog even op knallen als ik ze van mijn camera af heb! Voorlopig nog even geen tijd voor, misschien morgen! ;)

Groeten...

Toevoeging! Bedankt voor de complimenten! ;D

razorx

Met niet meer dan de bescherming van één muurtje tegen de wind en de regen konden we aan de slag.
Wat een koude handen en voeten!

Ik vond het erg leuk om met jou en Teddy kennis te maken.

Jack je hebt heel mooi werk geleverd met die verstevigingsbrug. Duidelijk met aandacht gemaakt.
Meteen het werk van Teddy kunnen bewonderen. Je weet niet wat je ziet in het echt.

Al met al een gezellige en geslaagde middag.

peteRRR

En zo is het altijd weer leuk om iets te verbeteren aan de auto.

Veel plezier met de VVIS Jack.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

Oh, dat had ik terugreis vanuit Emmeloord al Peter, echt een ongelovelijk verschil. Dat zullen degene die al VVis tuning van Yits hebben gekregen zeker met me eens zijn. :eusa_dance:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

mjansen

je stond bij damm deuren of niet?

maartendeb

Wat is dat voor mooie groene tool als ik vragen mag, een draadloze soldeerbout?  :eusa_drool:

elianmars

Citaat van: maartendeb op 12-02-2011 22:56:20
Wat is dat voor mooie groene tool als ik vragen mag, een draadloze soldeerbout?  :eusa_drool:

Zo te zien eentje met een gasbrandertje.

razorx

Citaat van: elianmars op 12-02-2011 23:02:55
Citaat van: maartendeb op 12-02-2011 22:56:20
Wat is dat voor mooie groene tool als ik vragen mag, een draadloze soldeerbout?  :eusa_drool:

Zo te zien eentje met een gasbrandertje.
Yep!

Van de Action nota bene. Heerlijk dingetje. Redt het prima buiten.
Hete lucht, solderen of branden.