auto gevonden

Gestart door peter67, 18-01-2011 20:14:24

Vorige topic - Volgende topic

mevita

Inderdaad zoals hierboven gezegt met een beetje geluk valt het wel mee aan onderhoudskosten om hem rijdbaar te houden,
llet er inderdaad op dat je nog even van de distributie wissel zit daar je hier toch incl waterpomp een honderdje of 4 aan kwijt bent en let op de lekkages bij de keerringen ook een kostbaar grapje daar er een hoop los moet, veel onderdelen kun je hier op t forum tegen hele schappelijke prijzen krijgen dus al met al t hoeft niet duurder uit te vallen en een jap ook daar kun je wat aan krijgen en zijn de onderdelen vaak nog een stuk prijziger ook omdat er minder onderdelen van te vinden zijn op de sloop.
gr mevita, rijdt al 3jaar rond in m,n 850 met in totaal zo,n 600 aan onkosten waaronder de distributiewissel

Geert-Jan

Citaat van: FGG op 18-01-2011 21:21:25
Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 18-01-2011 20:41:44
Even zonder gekheid, wat zou hij dan moeten kopen?
In mijn ogen is er bijna geen betrouwbaardere auto dan een Volvo  ;D

Een Toyota Corolla of Starlet, minstens zo betrouwbaar en een stuk goedkoper in onderhoud.

Zijn zeker heel betrouwbaar.

Volvo850Club lidnr.0504409

peter67

Dus goed letten op de distributieriem
ik begrijp dat dit een belangrijk onderdeel is, dus eigenlijk als je geen onderhoudshistorie heb zo spoedig mogelijk vervangen

Joeri

Citaat van: peter67 op 18-01-2011 22:34:08
ik begrijp dat dit een belangrijk onderdeel is, dus eigenlijk als je geen onderhoudshistorie heb zo spoedig mogelijk vervangen
Ja, maar serieus, een 850 zonder onderhoudshistorie niet kopen, dat is de stelregel.  ::)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

elianmars

Citaat van: Joeri op 18-01-2011 22:39:41
Citaat van: peter67 op 18-01-2011 22:34:08
Ja, maar serieus, een 850 zonder onderhoudshistorie niet kopen, dat is de stelregel.  ::)

Wie heeft die regel verzonnen? Bij zowel de 850 als de V70 die ik hiervoor had, was er geen onderhoudshistorie bekend. en toch heb ik ze gekocht.
Maar goed, ik heb in beide wagens wel een klein fortuin gestoken om ze (als) nieuw te krijgen  ;D

cas

ik heb wel een history, en ook nog fortuin erin gestoken  ;D  maar beter een volvo met hogere stand met history, dan een volvo met een eigenlijk als je eerlijk bent een te lage stand zonder history. of het moet van een oud opatje zijn 1e eigenaar...

maar dat idee heeft VW ook al een beetje de grond ingeboord  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Volvo850 93

Tjah altijd lastig een volvo kost gewoon geld maar aan de andere kant heb je een veilige, grote leuke knappe leuke en 5cil. dus mss wel kopen en als je handig bent veel zelf doen dat scheelt ook veel geld

Sucses

Mvg Dennie

Jasper Boven

Een 850 voor een totaal budget van €1000 kan. Alleen moet je dan niet bang zijn voor hoge kilometerstanden en vieze handen. Voor zo'n budget moet je niet te hoge eigen stellen maar kun je prima een prettige en betrouwbare wagen kopen.
Distributiewissel met waterpomp, multiriem en koelvloeistof kost je tegen de €250,00. Doe je wel alles zelf.

snix

Als je die kan kopen voor die 950 inclusief de apk heb je enige zekerheid dat hij op de kritische delen ongeveer nog een jaar mee moet kunnen gaan, waar ze op controleren kun je zien op www.rdw.nl. (soms ook niet dan duwen ze hem erdoor en hopen op geen nakeuring, heb bij een paar handelaren gezien dat dat niet vreemd is, MAAR HET HOORT NIET) Maar qua werking van de moter versnellingsbak (automaat zag ik) koppeling (die er nu even niet toe doet) en de rest... heb je geen zekerheid.
Ik heb de mijne voor de helft van jou budget gekocht (zonder apk...) want die was verlopen  ;D en heb hem toen voor totaal (inclusief aankoop) voor het magische bedrag van 850 euro apk waardig gekregen. Krukaskeering was gelukkig geen punt voor de apk (wel voor de keurmeester die kon douchen  :evil: ) Nog geen paar maanden later begon voor mij de kosten te komen. Een slippende koppeling. Ben ik nog even mee doorgereden (4 maand) kreeg wel op mn kop van dennis. Scheelde niet veel mee of het lager was door de drukgroep gevlogen  :-[  Verder zijn er nog veel meer dingen aan gebeurd omdat het 850 virus toen al was ingeslagen. Als de ervaren personen even meerekenen heb ik er nog wel een redelijk bedrag daarna aan uitgegeven binnen een jaar. En dan... hoor je rechtvoor weer iets rammelen (niet de remklauw) dus zal wel iets van draagarm of veerpoot zijn. Het houd niet op....
Natuurlijk kan het ook heel anders dat je een net onderhouden auto hebt voor dat geld. Wat mijn vader altijd zegt: Nieuwe auto's zijn altijd hetzelfde, garantie, alles nieuw.. gaan gewoon een paarjaar mee zonder "gekke dingen" elke tweedehands auto is uniek, heeft te maken met de vorige eigenaar(en), onderhoud... ach lees forum ook maar verder in de blogjes. Ieders ervaring is weer anders.

Als je deze aankoop doet moet je weten wat voor een "risico" je misschien neemt. Ik vind het persoonlijk een dure auto qua wegenbelasting om stil te laten staan als je de reparatie niet kunt betalen.

(PS die nieuwere rode sedan die ze daar hebben voor hetzelfde geld lijkt op het oog ietsje mooier (bekleding lak, verder snel gekeken..) Maar je wilde een estate toch..?

elianmars

Citaat van: snix op 19-01-2011 00:37:47

(PS die nieuwere rode sedan die ze daar hebben voor hetzelfde geld lijkt op het oog ietsje mooier (bekleding lak, verder snel gekeken..) Maar je wilde een estate toch..?
:eusa_doh:

Ik dacht dat het om de sedan ging. Die vind ik er netjes uitzien. De estate is iets minder netjes om te zien.

Beetje vreemd dat de zitting van het derde bankje er niet in zit  :eusa_think:

snix

Citaat van: elianmars op 19-01-2011 00:41:12

Ik dacht dat het om de sedan ging. Die vind ik er netjes uitzien. De estate is iets minder netjes om te zien.

Kenteken wat hij noemt is van de estate...

elianmars

Citaat van: snix op 19-01-2011 00:44:58
Citaat van: elianmars op 19-01-2011 00:41:12

Kenteken wat hij noemt is van de estate...

Ja, ik zie het nu. Ik heb maar weer half gelezen en te snel op de link geklikt  :eusa_shifty:

mevita

t gaat om de estate maar vind inderdaad de rode sedan op de site ook een stuk netter en zou voor die gaan,

gr mevita

peter67

vandaag even gebeld
de auto heeft 350000km gereden en bij 254000 km is de distributieriem vervangen
Ik weet niet om de hoeveel km deze vervangen mag/moet worden.

groetjes Peter

cas

doe maar nu  ;D  om de 120dkm. dus snel....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....