The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk


arjenT5R

Citaat van: Marc O. op 08-05-2018 13:42:52
"Moegestreden hok" zegt ie dan 😱 Gij, ondankbare 😄

Nou inderdaad 't is omdat ie rood is zeker? Neigt naar discriminatie dit ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Zo zie je wat goed onderhoud een veel liefde doet voor een auto :)

KIM

Citaat van: Marc O. op 08-05-2018 13:42:52
"Moegestreden hok" zegt ie dan 😱 Gij, ondankbare 😄

Moet ik dan nog meer smileys toevoegen?
Gisteren en vandaag lekker met de R naar het werk gereden gewoon omdat het zo'n lekkere auto is...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 08-05-2018 12:57:55
Gisteren maar eens afscheid genomen van het Sjonnie Xenon en het originele Hallo geen licht er in gezet. Gelijk maar the lady in Red afgespoeld. Vanmorgen stond ze er zo bij:

Huh? De eeuwige verdediging van strooixenon in oude ribbeltjes lampen is gestopt? :eusa_think: What happened? ;D

Wat een ontzettend mooi moe gestreden hok is het toch. :eusa_clap: Hou vol de 600.000km komt vanzelf :D

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Neenee; strooilicht wordt wel veroorzaakt in heldere lampen maar niet in ribbel lampen (bij Volvo). Je kijkt alleen wel tegen een enorm lichtvlak aan.
Ik weet niet of ik het ooit mooi gevonden heb maar zeker wel zinvol vanwege de vele kilometers. Nu de kilometers weer minder worden mag het weer terug naar origineel.

Als ik het ooit mooi gevonden heb, ben ik veranderd van mening; dat kan natuurlijk ook...


arjen850

Citaat van: KIM op 08-05-2018 18:58:13
Neenee; strooilicht wordt wel veroorzaakt in heldere lampen maar niet in ribbel lampen (bij Volvo). Je kijkt alleen wel tegen een enorm lichtvlak aan.
Ik weet niet of ik het ooit mooi gevonden heb maar zeker wel zinvol vanwege de vele kilometers. Nu de kilometers weer minder worden mag het weer terug naar origineel.

Als ik het ooit mooi gevonden heb, ben ik veranderd van mening; dat kan natuurlijk ook...



Doe dat dan niet te vaak, straks wil je ook zo'n gele banaan :eusa_doh:

KIM

Die wilde ik ipv de 740. Het is een XC geworden...

arjenT5R

Wel leuker en unieker ;-)

edit: ik heb t over de XC he... niet over zo'n geel geval  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 08-05-2018 21:06:53
Wel leuker en unieker ;-)

edit: ik heb t over de XC he... niet over zo'n geel geval  ;D

Dat wel elkaar even begrijpen ;D zo'n gele is met gemak echt zo'n 24 in een dozijn geval. Beetje te vergelijken met een rode R met een donker interieur ;D

arjenT5R

Citaat van: arjen850 op 08-05-2018 22:29:56
Citaat van: arjenT5R op 08-05-2018 21:06:53
Wel leuker en unieker ;-)

edit: ik heb t over de XC he... niet over zo'n geel geval  ;D

Dat wel elkaar even begrijpen ;D zo'n gele is met gemak echt zo'n 24 in een dozijn geval. Beetje te vergelijken met een rode R met een donker interieur ;D

Zijn 850's in een andere kleur geleverd dan geel dan? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

big ben

Hij staat er mooi bij  8), en veel kans om kapot te gaan is er bij jou niet bij  :laugh:

Stefan

Citaat van: arjen850 op 08-05-2018 22:29:56

Dat wel elkaar even begrijpen ;D zo'n gele is met gemak echt zo'n 24 in een dozijn geval. Beetje te vergelijken met een rode R met een donker interieur ;D
Het lijkt me heel logisch dat er weinig Rode R's zijn met een licht interieur, dat wil(de) toch bijna niemand......  :eusa_whistle:  ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70R^2

Citaat van: big ben op 09-05-2018 07:51:04
Hij staat er mooi bij  8), en veel kans om kapot te gaan is er bij jou niet bij  :laugh:

Alsof het de fabriek net uit kwam rolllen, en voordat de wagen zich realiseert dat er wat stuk is zit het er al weer nieuw in ;D

KIM

Zoals in Tuners deugd te lezen is, heb ik in Yeti logging van de baktemperatuur mogelijk gemaakt. Op de XC zit (nog) geen externe automaatbak koeler.

Ik wil wat meer logjes gaan bekijken, maar wil de eerste logs met jullie delen omdat ze eigenlijk best informatief zijn. Onderstaand de log die ik vanmorgen heb gemaakt:



De rit was een woon-werk rit waarbij 75% snelweg is (wel veel file). In de log zijn drie temperatuurmetingen opgenomen:
- Rood = Koelvloeistoftemperatuur
- Groen= Uitlaatgastemperatuur
- Bruinig = Versnellingsbaktemperatuur

Een paar eerste dingen die opvallen: Uitlaatgastemperatuur bereikt als eerste de nominale waarde (ongeveer 550 graden), daarna de koelvloeistof (rond de 100 graden). Een nominale temperatuur voor de bak is niet aan te geven want die hangt m.i. sterk samen met rijden met of zonder lock-up.

In de situatie zonder lock-up kun je stellen dat deze de koelvloeistoftemperatuur gaat volgen. Bij normaal gebruik zie je dus al dat een olietemperatuur van 100 graden niet eens bijzonder is.

Uitgaande van mijn logging, heb ik een 90 graden thermostaat. Ik denk dat ik er eens een thermostaat met een lagere openingswaarde in ga zetten.
Ik ga no wat meer logs maken en wil zeker ook een langdurige lock-up situatie loggen. Als ik een goed gemiddelde heb qua logging zal ik de bakkoeler er eens onder zetten.