Welk onderdeel is dit?

Gestart door pieranja, 26-08-2011 22:06:38

Vorige topic - Volgende topic

pieranja

Ik bereid me een beetje voor om de startmotor eruit te lepelen. Ergens op een forum kwam ik een beschrijving tegen van de te nemen stappen. Nu wordt de volgende stap genoemd:

"Remove control module box air cooling pipe"

Wie weet wat hiermee bedoeld wordt? Ik zoek me een ongeluk naar een plaatje/beschrijving o.i.d. , misschien heeft iemand hier iets?

Sbv

Doe eens een linkje naar dat forum

volvobug

luchtpijpje tussen radiateurbehuizing en ecu box.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

Staat inderdaad een mooi pijltje bij aan de linker kant. Het buisje tussen de ECU box en de radiator

pieranja

Citaat van: Sbv op 26-08-2011 22:19:35
Staat inderdaad een mooi pijltje bij aan de linker kant. Het buisje tussen de ECU box en de radiator

Je bedoelt figuur 200144A, met de slangen allemaal zwart gearceerd?

sven0503

ja die trek je er zo uit..zitten geen klemmetjes omheen

pieranja

We zijn lekker op dreef en jullie helpen me snel, top! Ik maak daar even gebruik van hoor. In de tekst (zie bovenstaande link) wordt over een aantal onderdelen gesproken. Heb ik die in onderstaand plaatjes allemaal juist benoemd?

sven0503

toevaliig had ik nog een fototje van die kant van de motor toen m'n radiator lek was..

het is het pijpje links naast het rode vierkantje.. kan niet missen.

volvobug

Citaat van: pieranja op 26-08-2011 22:41:12
We zijn lekker op dreef en jullie helpen me snel, top! Ik maak daar even gebruik van hoor. In de tekst (zie bovenstaande link) wordt over een aantal onderdelen gesproken. Heb ik die in onderstaand plaatjes allemaal juist benoemd?

Lijkt me correct ja. Succes!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

pieranja

Hij is eruit! Het is goed te doen, als alle bouten, schroeven en moertjes mee willen draaien ...

Maandag kijken in de buurt voor een revisie-exemplaar, en starten maar weer  :eusa_dance:!

Piere

Je startmotor kun je toch demonteren zonder je fan los te doen? Is wel beetje foefelen, maar het lukte my toch..? :P
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

pieranja

Dan ben jij wel met recht een foefelkoning! Respect.

Ik vond het zonder fan al klooien genoeg.

Piere

Citaat van: pieranja op 28-08-2011 00:52:37
Dan ben jij wel met recht een foefelkoning!

Hahahaha ;D
Ik zal dat maar als een compliment aanzien zeker? :D

Nee serieus, ik kan mij niet meer herinneren dat die fan zo in de weg zat eigenlijk...
Achja
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

pieranja

Nieuwe startmotor zit erin en alles werkt, lekker lekker! Dat geeft een goed gevoel.

Om het topic even af te ronden, ik heb een gereviseerde startmotor gehaald (zie foto) bij v/d Bos in Haarlem. Netjes gestraald en ge-powdercoat. Hij was op voorraad, goede vaklui daar en overal waar je kijkt: dynamo's en startmotoren. Kosten: EUR 113,-  inclusief BTW. Afscheid genomen van de oude startmotor, maar dat ging vrij gemakkelijk  ;)

Mocht er behoefte bestaan bij andere mensen die net als ik niet weten wat je nu weghalen moet allemaal om de startmotor te demonteren: ik kan altijd even die Engelstalige beschrijving complementeren met bovenstaande figuren die ik ervoor maakte. Het werkte goed voor mij en als amateur kon ik het klusje goed doen. Dat geld hou ik lekker in de knip!