Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Ik had er inderdaad witte LED's in gedaan. Een witte led geeft geen echt wit licht zoals de zon, maar voor onze ogen lijkt het wit.
Een koudwitte LED levert via het groene filter dat wat fletse blauw op.
Een warmwitte LED  levert groen licht op.
Het voordeel is dat je met witte LED's wel een oplichtende wijzer hebt.

Ik heb indertijd erg zitten pieren om met losse LEDjes een mooie lichtspreiding te krijgen.
Ik was dus erg gecharmeerd te zien, hoe jij met vier enkele exemplaren een mooie spreiding hebt, of vertekent de camera?

Broabander

Camera geeft het eigenlijk wel redelijk duidelijk aan; je ziet met name op het gebied 0-80 en 160-240 (en datzelfde op de toerenteller) dat het oplicht. Bovenin en onderin, dus bij de snelheidsmeter en de kmteller, is het wat minder duidelijk. Dus ik denk dat jouw 'gepier' :P , als jouw foto ook overeenkomt, wat dat betreft een beter eindresultaat heeft gehad dan mijn P&P. Zéker mbt de wijzers. Maar ik denk dat jij en ik dan qua € ook aan een ander budget zitten; ik was voor €6 ex verzendkosten klaar voor deze 4 LED's.

Ik zou overigens wél nog een setje van hetzelfde soort LED's maar dan het koudwitte willen proberen, zodat je iets meer het resultaat van bij jou krijgt. De niet-optimale spreiding is dan van ondergeschikt belang aan de helder weergegeven wijzers.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

razorx

Uit nieuwsgierigheid heb ik het helder witte setje besteld en binnen. Ik verwacht dit zondag even te testen.
Uiteraard bericht ik dan even in je topic.

Broabander

Dat zou heel top zijn, ben heel benieuwd!

En dan zal ik kijken wanneer ik deze week tijd heb om die 2 eerder genoemde Philips T10 lampjes te proberen. Kijken wat dat voor resultaat geeft op een halve teller in vergelijking met de originele lampjes en misschien dat daar nog iemand iets aan heeft. Want het is zo'n lampje met zo'n blauw filter, dus iets koeler wit.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

#184
Vandaag weer even geprutst, inmiddels heb ik binnen 10 minuten alles losgehaald, de lampjes verwisseld en alles weer vastgezet ;D

Ohja, de volgorde van de foto's is niet zoals onderstaand, zoals te zien is aan de tellerstanden ;D

Terug naar 4x origineel:



Hier is 2x links origineel, 2x rechts die Philips lampjes:



Ondertussen even naar de halfords gereden en extra gehaald, hier 4x Philips  (wazig! En SRS lampje brandde omdat de linker tellerbak stekker nog niet vast zat ;) )




Zoals te zien is er wel een duidelijk verschil in lichtopbrengst, de Philips zijn een stuk witter en helderder maar de verlichting blijft nog steeds een klein beetje groenig. Dus voor iedereen die zijn standaard verlichting te zwak vindt en graag een helderdere teller wil is dit een mogelijkheid.

Het gaat dan om deze Philips lampjes:


http://www.halfords.nl/shop/auto-onderdelen/autolampen/108248

Is alleen 5w ipv 3w, kan me niet voorstellen dat dat tellerbak-smelt-taferelen oplevert? Anders moet iemand het zeggen, dan haal ik ze er weer uit ;D


Edit: avondupdate geeft een mooi lichtbeeld, veel helderder dan origineel en kleur is net iets wit-blauwer dan origineel. Aanrader!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Zojuist reed ik van de tandarts terug naar huis met mijn vriendin en hoorde bij het sturen een soort van gepiep uit de buurt van het stuur. Was op een of andere manier alleen op de terugweg, niet op de heenweg, en het was niet mijn vriendin! ;D maar zowel linksom als rechtsom. Stuurbekr.olie zit er zat in. Zou 't iets temperatuurgerelateerds zijn?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Denk het wel, al de auto's maken nu wat rare geluiden met die kou.  Vergeet niet dat het kunststof, wat normaal gesproken echt wel iets kan hebben, nu knoerthard is.

-D©©©L-

Zal wel gewoon de schutbord doorvoer van de stuuras zijn.

Broabander

Ja merkte inderdaad wel wat knallen uit het dashboard 's nachts de afgelopen twee dagen. Als het met >10 graden nog steeds is ga ik me pas zorgen maken ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Morgen wordt de 850 een beetje verwend! Afgelopen week via Douwe natuurlijk dat spatbordje geregeld dus die ga ik morgenochtend ophalen, daarna komen er 2 andere banden op aangezien de voorbanden die er (vanaf vanmiddag achter) op zitten wat scheef afgesleten waren (al bij aankoop) en na 7500km al redelijk dicht bij de APK grens komen. Dus die van achter met 5-6mm zijn nu naar voor, die van voor met 3-4 mm en aan de buitenste rand 2mm zijn nu naar achter en die gaan dan morgen de grote hoop op.


Bij het banden wisselen merkte ik wel dat de handrem linksachter in ieder geval niks meer uit haalde. Kon het wiel gewoon ronddraaien met de handrem erop. Rechtsachter werkt wel maar blijft hangen, dus die moet dus voor de APK nog ff gewisseld worden. Had ik al gemeld eerder volgens mij maar ach :P

Dus zondag/volgende week éindelijk deur en spatbord wisselen en dan een deukloze auto!

Nog wel even paar vraagjes:

1) hoe werkt dat met het overzetten van het slot van de gedeukte deur naar de goede deur?

2) handrem verwisselen, wat moet ik daar allemaal voor bestellen?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

pwberg

Citaat van: Broabander op 10-02-2012 19:02:18
2) handrem verwisselen, wat moet ik daar allemaal voor bestellen?

Check eerst je afstelling maar eens. Eerst in de armsteun lossen en vervolgens op de wielen afstellen. Anders een setje nieuwe blokjes erop, ik neem 25 euries.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Broabander

De afstelling zou het weigeren van de linkerkant misschien verklaren, maar de 'kloink' van rechts niet toch?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

#192
Denk dat de schoentjes gewoon los in de trommel liggen Emiel, gebeurt echt vaker hoor.  Wielen eraf, remklauwen losmaken, handrem via gat in remschijf helemaal terugstellen en schijf eraf pakken.  Dan kun je alles zien en eventueel de handremschoentjes vernieuwen.  Als de schijf er niet af wilt kan een klap met een rubberen hamer helpen.  Stel de nok wel ver genoeg terug anders krijg je de schijf er niet af.

Wat het deurslot betreft, deze zit met 2 torxboutjes in de zijkant van de deur vast.  Als je die eruit draait (zitten achter het zwarte plastic driehoekje) en je friemelt / wiebelt wat met de klink komt deze er zo uit.  Je kunt eventueel om het iets te vergemakkelijken, de 3 torxbouten van het deurslot iets lossen.

pwberg

Misschien een losse remschoen? Of een veertje wat een beetje lam is?

Ik zou eerst de trommels er maar eens aftrekken, dan weet je waarschijnlijk al wel wat meer.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Broabander

Ah dan zal ik inderdaad binnenkort even wiel, schijf en klauw eraf trekken en koekeloeren. Word ff prutsen en uitvogelen, remmen heb ik werkelijk geen verstand van, dan nog meer van vacuüms :P Maar moet wel goed komen.

Zojuist de verkoper van het spatbord even gemaild; heb nog geen adres van waar ik moet zijn morgenochtend :eusa_wall:

Als iemand nog iets relatief kleins wil vervoeren van Ermelo e.o. naar Geldermalsen/Zaltbommel e.o. of eventueel naar Tilburg e.o., geef maar een gil.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.