Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: leons850 op 14-07-2016 22:33:09
Zet je die code niet even hier neer?

Nou alleen voor jou dan, niet verder vertellen hoor. ;D

2U2V 333E 3K3N 3Q3R 3y4k 5W5c 5h6J 6S6Z 6b7B 7C7K 7M7Q 7T7W 8Q9S 9Va3 adap aqas au  .BY

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

classicT5

Nou weet de nsa het ook

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Citaat van: classicT5 op 14-07-2016 22:36:56
Nou weet de nsa het ook
die hebben vast wel een back door ergens  ;D

RoelNL

Secret Service MI6 ook ;-)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

classicT5

Das nog linker, staat ineens Boris Johnson voor je deur

leons850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-07-2016 22:36:01
Citaat van: leons850 op 14-07-2016 22:33:09
Zet je die code niet even hier neer?

Nou alleen voor jou dan, niet verder vertellen hoor. ;D

2U2V 333E 3K3N 3Q3R 3y4k 5W5c 5h6J 6S6Z 6b7B 7C7K 7M7Q 7T7W 8Q9S 9Va3 adap aqas au  .BY

Haha, thnx.
Behalve nu, wanneer ga je weer op vakantie?
Ik wil nog een keer naar Noorwegen. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ewout Schalkwijk

80.000km preventief onderhoud voorremmen

Gisteren passeerde ik de 80k met deze auto; 15 maanden na aankoop. Ik was erg benieuwd hoe de vóór remblokken en schijven er aan toe waren, want eerder deze week viel het me samen rijdend met Pineau op dat er een heel lichte trilling voor zat. Niet bij stevig remmen, maar bij heel licht remmen.

Omdat in die 80k ook 16k met de caravan aan de knobbel is gereden zou het me niet verbaasd hebben als de remblokken als een stuk 'heen' waren geweest. Mijn verbazing was dan ook groot toen dat absoluut niet het geval bleek. Hoelang de remblokken en schijven al op de auto zitten weet ik niet, maar in ieder geval de periode dat ik ermee rijd.

De blokjes in kwestie. Bijna twee keer de wereld rond. Klik voor groot.

De remschijf, hier had ik idd geen slijtage verwacht. Prima in orde, mooi slijtagebeeld

Hier komt dus de trilling vandaan. Vaak worden de schijven gewoon 'koud' op de naaf gemonteerd. Bij alle Volvo's heb ik er last van dat na een tijdje zich wat roest vormt tussen schijf en naaf.
Hierdoor krijg je een minimale onbalans die voelt bij licht 'slepend' remmen. Gewoon irritant. ;D

Schijf ook borstelen.

Ikzelf spuit al jaren na zo'n klusje de naaf helemaal in met keramisch vet. hierdoor blijft de roest weg. Ik weet niet of dit een Noors probleem s of dat het ook in Nederland voorkomt. :eusa_think:

Na een discussie in Thomas z'n blog: Volvo adviseert niet het gebruik van glijmiddelen op de glijbussen. Ik heb het toch gedaan. :eusa_shhh:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

peteRRR

Bij de flens schoon maken is het beste maar als je het wiel los hebt of hetzelfde terug monteren of de schijf even
goed in de rondte tegen de flens aan schuren voor het gemak.

Hier roesten de dingen ook ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

80k km in 15 maanden  :o

Ik heb daar ruim zes jaar over gedaan  :eusa_shifty:  ;D

classicT5

Met 80 km/h gemiddeld, zit je dan 3h per dag gemiddeld in je auto? Dan ben je wel blij met die volvo stoelen :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: classicT5 op 20-08-2016 22:21:40
Met 80 km/h gemiddeld, zit je dan 3h per dag gemiddeld in je auto? Dan ben je wel blij met die volvo stoelen :)

Dat klopt zo ongeveer wel. ;D Die stoelen zijn heerlijk idd

Taranis

80 km/h gemiddeld... dat haal ik in Nederland al amper.

Het verbaast me overigens dat je remblokken zo lang meegaan: ik vind juist dat ze zo stoffen dus had eigenlijk serieuze slijtage verwacht.

Ewout Schalkwijk

Volgens de BC rijd ik gemiddeld 70km/h over de laatste 2000 km. Niet slecht. De remblokken voor zijn overigens niet origineel, maar van een merk 'Meister'. Stoffen vind ik nogal meevallen. Remmen doet de NN meer dan prima. Geen idee wat normaal ongeveer de levensduur is van blokken. Nooit bijgehouden.

Taranis

Op de N XC deed ik anderhalve ton met een setje blokken (ja, ik anticipeer). Op de N V70 waren ze na 80.000 km redelijk versleten (had nog ff gekund) maar dat waren dan ook de police-spec blokken die Sbv in 50.000 km weggetrapt had.

Volgens de boordcomputer rij ik gemiddeld 80 km/h (nooit gereset) maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat daar ook wel wat "nachtelijke vlieguren" bij zitten. Zonder dat soort ritjes blijf ik ergens tussen de 60 en 70 km/h steken.