bagage afdekhoes

Gestart door rittenburg, 22-11-2011 18:41:29

Vorige topic - Volgende topic

rittenburg

Vandaag een afdekhoes opgehaald bij een forumlid. Wist dat ie kapot was....

Spul uit elkaar gehaald en de (zoals bij bijna alle rollo's) verbinding plastic kapje/oprolbuis gebroken. Wat solderen (koperen mof dunwandig en montagebeugel 12) en een stuk installatiedraad de zaak weer aan de gang gekregen.

Als iemand wil weten hoe, dan plaats ik wat foto's....
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

UserID6342

Doe eens al je wilt want ik vind dat soort reparaties altijd wel erg leuk om te zien.  En ik denk met mij ook meerdere hier op het forum.

sven0503

jep graag, ben zelf ook nog op zoek... dus wie weet kan ik ook een reparatiemodel opknappen :) .. foto's altijd leerzaam

rittenburg

Heb de rollo even snel gerepareerd om te zien of het werkte; rammelt als een gek. Wil dus dezer dagen een en ander weer uit elkaar halen.....zal dan foto's maken
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

snix

Hmm ik heb gelezen dat er een bedrijf is dat hier revisie setjes voor maakt, die leken mij solide maar kosten 50 euro dacht ik. Wat ik heb gedaan is zo'n ikea houtpropje in het holle iets gespleten binnen asje rammen. Daar een gaatje boren dwars door het asje en het houtpropje een 6 tot 7 centimeter houtschroef gepak die er voor de helft ingedraaid. Veer opwinden in tegengestelde richting van het afrollen (op spanning zetten dus) kapje pakken schroef dwars in het kapje zetten, erop duwen en klaar. Goed vasthouden want als je hem per ongeluk loslaat doet het zeer !! Je hoeft dit maar aan 1 kant te doen.
Vliegt per ongeluk het kapje eraf als je de rolhoes eruit haalt?? Geen nood je windt hem weer op krijgt weer pijn aan je vinger omdat hij toch een keer perongeluk uit je vingers glipt wind hem nog een keer op kapje er weer op en klaar.
Je bent nu waarschijnlijk al langer aan het lezen en proberen te begrijpen dan de reparatie duurt. :D Het is echt heel simpel..

Kosten ?? Niets het lag bij pa wel ergens in de werkbank. Tijd nodig 5 minuten, materiaal 1 houtpropje (duveltje/deuveltje noemen ze het hier) 1 langere schroef en een boormachine met boortje.

Succes

EDIT: als er foto's nodig zijn zal ik even de moed bij elkaar verzamelen mij vingers nog één keer te pijnigen.

henry classic v70

Citaat van: snix op 24-11-2011 02:13:48
Kosten ?? Niets het lag bij pa wel ergens in de werkbank. Tijd nodig 5 minuten, materiaal 1 houtpropje (duveltje/deuveltje noemen ze het hier) 1 langere schroef en een boormachine met boortje.

Succes

EDIT: als er foto's nodig zijn zal ik even de moed bij elkaar verzamelen mij vingers nog één keer te pijnigen.

..Graag ;D :evil:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

snix

Citaat van: henry classic v70 op 24-11-2011 17:46:12
Citaat van: snix op 24-11-2011 02:13:48

Succes

..Graag ;D :evil:
Die foto's of het pijnigen van mijn vingers :D:D
Citaat van: arjen850 op 24-11-2011 21:51:26
Foto's idd gewenst ;D
Morgen staan ze hier misschien met filmpje als ik even een camera man kan vinden.

henry classic v70

Citaat van: snix op 25-11-2011 00:03:16
Die foto's of het pijnigen van mijn vingers :D

Hahaha, doe alleen maar foto's, pijnlijke vingers heb je al gehad ;D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

snix

Nou ik heb de moet even bij elkaar verzameld :D geen pijn aan de vingers dit keer zie filmpje !!

Dit is een van de kanten. Daar zit niets waar ik iets mee kon en heb ik zo gelaten.

Dit is de andere kant en hier is het deuveltje met schroef te zien.

Op deze manier gaat de schroef in de kap.

Voor de ongelovigen onder ons nog een een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=kNE6Lmqt0e4
En nee ik zit tussen door niet stiekem iets met een meisje te doen  :eusa_angel: en sorry dat ik de auto voor het filmen niet even opgeruimd heb  :eusa_whistle:

Doe er je voordeel mee en succes.

EDIT: foto link update ;)

fredtref

Mijn dank is groot, ik ga van de week gelijk aan de gang  :eusa_clap:

arjen850

Citaat van: fredtref op 25-11-2011 15:28:15
Mijn dank is groot, ik ga van de week gelijk aan de gang  :eusa_clap:

Jep, me to :D

janjoh

Simpel maar doeltreffend! Perfecte tip!

arjen850

Inmiddels toegepast, ook hier werkt het perfect. Leuk dat je dit hebt gedeeld, bedankt :eusa_clap:

UserID6342

Leuke en doeltreffende reportage en goed gevonden !  Zullen een hoop medeforummers blij mee zijn.