Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Dank jullie allemaal!
Die dingen op de voorbumper zijn parkeersensoren, al doen ze het rondom soms wel en soms niet :eusa_eh:
Dus tijd voor een setje verse sensoren ;)
Vanavond ga ik kijken voor een R-bumper en een setje velgen.
Leuk om weer terug te zijn op het forum, ik heb jullie gemist ;D

De Polestar is zeker een mooie wagen en er zijn écht wel liefhebbers, maar toch anders dan hier :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Dank jullie wel allemaal, een warm welkom hier op het forum :eusa_clap:

Gisteravond ben ik bij Luc een R-bumper gaan scoren, die breng ik vandaag even naar de spuiter.
Volgende week kan ik een setje Comet velgen gaan ophalen, die heb ik altijd mooi gevonden.
Ze hebben een beetje lak- en stoeprandschade, maar ook daar maken we weer wat moois van ;)

Philip850

Heb je al wat foto's van de voortgang? En is het een 2.4 N/A? Dacht dat de meeste klpd wagens T5jes waren.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

daanium

Ik ben nog druk opzoek naar heldere koplampen, maar dat valt nog niet mee.
Op eBay staan er wel een aantal, maar dat is voor RHD auto's.
Het lichtbeeld is dan niet ok voor ons, dus nog even verder zoeken.

Als iemand nog een setje uit te halen weet, dan houd ik me aanbevolen
(partnummers zijn 9467888 / 9467889)

Inmiddels is de R-bumper al gerepareerd en gespoten, ik zal volgende week wat foto's posten.
Ook heb ik al een nette blokjes grill kunnen scoren en zijn we bezig met het netjes maken van de velgen :eusa_dance:
De S70 krijgt een mooie stage-0, want nu zweet die nét wat te hard; als die langer dan een dag op dezelfde plaats staat, dan liggen er een of twee druppels op de grond, dat gaan we netjes oplossen.

Voor de rest bevalt die eigenlijk helemaal goed!
Het is een N/A, ik krijg van vele de vraag/opmerking 'het zal wel een snelle zijn he, als die van de politie is geweest'.
Maar het is geen snelle wagen hoor ;D
Ik denk dat deze aangekocht was om op vrijdag chinees te halen of iets in de richting :police:
Als ik klaar ben met de stage-0 en de velgen/bumper/grill, dan zal ik 'm eens op een testbank zetten :)

volvobug

Citaat van: daanium op 22-06-2024 19:38:17....
Ik denk dat deze aangekocht was om op vrijdag chinees te halen of iets in de richting :police:
....
;D ;D

Als je twee setjes heldere aangeboden krijgt, neem ik er graag eentje van je over :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

T5-4life

Ik heb nog een heel keurige set origineel helder liggen Ruud.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

daanium

Hallo allemaal, daar ben ik weer eens!
Heel lang geleden en er is veel gebeurd ;D

Om het Volvo gerelateerd te houden, trap ik af met een nieuw familielid in de verzameling:

Een Volvo 760 Turbo Intercooler uit 1985, handgeschakeld, met 198xxx km op de teller van het B230 blok
Wegenbelastingvrij sinds 2025 en de (oldtimer-)verzekering kost me slechts 10 euro per maand :eusa_dance:

Om eerlijk te zijn, kreeg ik niet direct de Volvo kriebel die ik bij de C70 had (en nog steeds heb, als ik er eentje zie langsrijden)
Totdat ik er een rondje in gereden had! Wat een leuke wagen zeg!
Mooi geluid, alles origineel en volgens mij bijna full option :eusa_dance:
Even uit mijn hoofd;
- Elektrisch verstelbare spiegels
- Verwarmde spiegels
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Verwarmde stoelen
- Schuifdak
- Airco

De 760 is helemaal origineel, er kwamen al vrij snel gedachtes in m'n hoofd over een Simons uitlaat en een chip zodat die wat sneller wordt en voller klinkt.
Ook de velgen wilde ik gaan vervangen door wat hippers.

Maar eigenlijk denk ik dat ik 'm voor nu maar eens even helemaal lekker origineel laat.
De komende maanden zal ik me bezig houden met een mooie stage-0 doen, goed poetsen en wat puntjes op de i zetten.

Zo is de bekleding hier en daar los, mag ook wel voor een auto uit 1985 ;)
De elektrische bediening van de bestuurdersstoel doet het niet en er is iets met de brandstoftank :eusa_think:
Daar kom ik later nog op terug. Voor nu weer even m'n BLOG tot leven wekken ;D

Menno3274

Mooie wagen. Veel (sleutel) plezier ;D

Thijs850

Geinig, mooie kar! Veel plezier en hou ons op de hoogte
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

Crash

Of een mooie v8 erin gooien ;D
Rood is sneller

Hans Duiven

Gefeliciteerd!
Ik zou er een paar mooie lederen V70 zetels in meubelen, ja en een V8  ;D

850blues

Welkom terug!
Altijd leuk om te volgen.

V8?  :eusa_snooty:
Wel 'n beetje trouw aan het forum blijven he mannen.
Met onze 5 cilinder is ook best veel mogelijk, zie hier: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,16736.msg1826308.html#msg1826308

8)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

razorx

Wat een leuke aanwinst!
Het is jouw wagen, maar  ik zou hem origineel laten. Zo vaak zie je ze niet meer.

daanium

Citaat van: razorx op 28-03-2026 20:58:59Wat een leuke aanwinst!
Het is jouw wagen, maar  ik zou hem origineel laten. Zo vaak zie je ze niet meer.
Ik sluit me bij deze gedachtengang aan, zo zie je ze niet meer en het is ook gewoon wel een gaaf ding.
M'n eerste stap is 'm door de keuring krijgen. Afgelopen week heb ik 'm bij de garage gezet en daar lopen ze 'm eens helemaal na.

Tijdens een van de eerste ritjes, leek het me een goed plan om de tank eens vol te gooien met Shell V-power.
Ik wist niet welke brandstof de vorige eigenaar altijd getankt had, maar ik ga graag voor een goede kwaliteit, al helemaal bij zo'n oudje.
Dus ik tanken... en tanken... en tanken, op een gegeven moment dacht ik bij mezelf; jezus hoeveel gaat in dat ding?!

Blijkt achteraf dat er een lek in een van de slangen zit van de 'auxiliary fuel tank'.

Er was in die tijd een extra tank, zodat je +/- 20 liter meer brandstof kon tanken (bovenop de standaard 60 liter tank).
Mijn 760 heeft die extra tank en inmiddels heb ik via verschillende forums geleerd dat het niet ongebruikelijk is dat van die 'extra tank' wel eens een slang gaat lekken.
Dat lijkt sterk op wat er bij mij aan de hand is, want het stopte met lekken terwijl de tank nog meer dan half vol aangeeft.

Voor nu maar even wachten wat de garage zegt over de keuring en daarna ga ik me bezighouden met die extra tank.
Ik wilde eerst die extra tank weghalen, maar het is redelijk simpel te fixen dus ga ik daarvoor  ;)

nog één plaatje omdat ik het zo gaaf vind dat die een turbodruk metertje heeft  ;D