Waarom GLE en GLT rijders geen turbo kopen

Gestart door konniekip, 01-08-2004 22:15:09

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

Wat zijn jullie overwegingen om geen turbo te kopen? Is dat louter financiele aard of wil je niet zoveel pk's?

Geert-Jan

Ik heb geen GLT/GLE maar een standaard 2.0i op LPG(3). ;D

Wilde altijd al graag een 850 maar moest en zou een LPG auto zijn en bij voorkeur een grijs metalic en de financiën speelde ook wel een rol.
Wilde niet meer uitgeven dan een X bedrag en wel contant.
En dat is het dus geworden.
Achteraf had ik liever een 2.5 20v gehad gezien het koppel.

Nu zou ik niets liever kopen dan een T5R.

Maar voorlopig ben ik zeer tevreden met mijn 2 liter waar ik nog wel wat toevoegingn aan wil doen zoals een R-spoiler en ronde mistlampjes in de bumper.

Volvo850Club lidnr.0504409

Aswin

Raf

toen ik m'n 850 twee jaar geleden kocht reed ik rond in een ongelooflijk trage 740 GLE (2300cc en een dikke 100 Pk)
toen ik op zoek ging naar een 850 vond ik 140pk al erg veel klinken.
maar na even de verzekering en wegenbelasting nagekeken te hebben bleek dat een 850 met 170pk ook haalbaar was!
joepie!! dat is gigantisch veel vermogen!  ;D
verder op zoek en een hele mooie 855 gevonden, testritje en verkocht! wat ging die auto snel! zeker vergeleken met die 'woonboot' waar ik toen dagelijks in rondreed.

had ik toen maar geweten wat ik nu weet (via 850club en 850forum) :(

dan had ik een turbo versie uit Duitsland gehaald! dat had me niks meer gekost en dan had ik pas echt een snelle Volvo gehad.
en om nu nog om te wisselen is het te laat. m'n vriendin ziet er het nut niet van in: "we hebben toch al een 850! waarom wil je dan een andere?"

tsja, deze zal wel eens versleten geraken! en dan..... dan koop ik een Volvo met een turbo erop!!!! ;D

Raf
De gustibus non disputandum est!

konniekip

Citaat van: Raf op 02-08-2004 00:37:47

tsja, deze zal wel eens versleten geraken! en dan..... dan koop ik een Volvo met een turbo erop!!!! ;D

Raf
Als er dan nog T5-jes bestaan....  ;)

thuur

Problemen met het tussengekoelde geblazen 2.4 5-cylinder dieseltje (300 Nm koppel!) verpakt in een bloedmooi Italiaans omhulsel dankzij gepruts van een knullig werkplaatsje -> snel ingeruild voor een heerlijk rijdend 406je -> wegens nieuw gezinslid (ze zegt al 'woef!') een stationnoodzaak. Omdat ik stations in de regel helemaal niet mooi/elegant vind wilde ik uiteraard wel DE klassieker onder de stations en dan het liefst de imposante 855. Gezien het budget (als je snel van een auto af moet kost je dat gewoon geld!) was er slechts ruimte voor een 2.5je. Gelukkig wel een 5 cylinder en slechts 250 euro verloren op 11 maanden 406.

Maar mocht iemand zijn 850R willen ruilen tegen een 10-kleppertje met slechts 200 Megameter op de teller dan houd ik me aanbevolen! ;D

Gr 8)

Frans Harkema

Aangezien ik meerdere auto's heb rijden en daar een bepaald budget voor reserveer, is de (financiële) koek op een gegeven moment gewoon op. Neemt niet weg dat de volgende 850  zeer zeker WEL een T5 (of R) wordt.

Just my 2cts,
Frans

Ingrid

Het is meer dat ik in een 850 GLT gerold ben dan dat ik deze keuze bewust heb gemaakt. En ik ben inmiddels zo aan m'n Knoet verknocht geraakt dat ik het niet over m'n hart krijg om hem voor een 850 met turbo in te ruilen. Ach ja, uiteindelijk als Knoet dan toch echt maar dan ook echt overleden is ( :'() koop ik zeker iets met een turbo.
Volvo is a girls best friend...

mehn

Citaat van: Boba Fett op 02-08-2004 12:23:51
En dan Knoet opzetten he?

Ik ken Ingrid natuurlijk niet zo heel erg goed, maar het zou me niet verbazen als ze met overleden Knoet hetzelfde zou gaan doen als waar MH nu aan zit te denken... (vanaf 2e posting) ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

yogibear1373

voor mij speelde de financien een hele grote rol de turbo's waren vaak toch wat duurder en degene die wel in mijn budget paste hadden toch wat meer kilometers gemaakt.
lid nummer:0704433

Reitse

Heel simpel, je hebt een vast aantal centjes voor een auto, dan ga je zoeken en blijkt de koek op te zijn bij een GLT. Nu weer centjes aan het verzamelen voor een R-estate in het mooiste rood ooit ;D (maar ja, er zijn meer dingen....)

konniekip

hmmm, als ik nou 6 maanden geen eten koop en alleen de huur en vaste lasten betaal kan ik een T5R in 't geel kopen.. Maarja.. wie eet er nou geen 6 maanden :D

Fokke 01.01.005

Zes jaar geleden waren de turbo's écht onbetaalbaar... Vond het al heel knap van mezelf dat ik een GLT automaat met alles eropeneraan van de eerste eigenaar kon overnemen.

En tja, het geluid van een atmosferische vijfcilinder...
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

konniekip

Fokke, ik vind 10.000 euro voor een auto van 10 jaar oud nogsteeds aan de prijzige kant.. Is wel 22.000 ouderwetse guldens... Maarja.. dan rijd je wel een R :D

Fokke 01.01.005

Is ook een heleboel geld. Moest ik toen ook zo ongeveer voor mijn GLT neertellen. En toen moest er nog een gasinstallatie in.
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c