Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Citaat van: Broabander op 08-07-2013 19:47:29
Ik vraag me ook af of het niet gekomen kan zijn door het bijvullen? Die van mij was ook katsvet aan de zijkant en onderkant maar dat was volgens mij gewoon omdat er 1:1000 aan olie doorheen ging en ik wel eens wat mis gooide.

Dat zou ook maar zo mogelijk zijn inderdaad.. want hoewel ik natuurlijk wel voorzichtig ben kunnen er maar zo een paar druppels langsop gelopen zijn..

Zeker omdat er de afgelopen 4000km ruim 10 liter (!) Is bijgevuld....

Ik doe er voorals nog in elk geval niets aan.. Zeker nu ik neig naar een compleet ander motorblok..

Verder vandaag een poging ondernomen om de schade aan de bumper te schuren en spuiten.. Maar ik ben erachter dat ik alles behalve een schadehersteller ben..Haha.. Het is echt heel lelijk geworden.. Maargoed het zit er maar even tot ik een interessante R bumper heb gevonden.. Dus het moet maar even zo.. ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Citaat van: The Volvoboy op 08-07-2013 20:25:07
Dat vraagt natuurlijk om een foto ;D

Haha.. Die gaat ook nog wel volgen. Morgen nog een paar lagen erover en dan blanke lak.. En dan maak ik morgen wel een paar fotootjes..   ;)

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Zo maar weer even een berichtje plaatsen..

Vorige week was m'n pa een paar dagen op vakantie en kon ik dus gebruik maken van zijn auto èn de carport.
Dus maar eens een poging gewaagd om de bumper te spuiten met als resultaat: toch maar een R-bumper..  ;D

Foto's..

Zo zag de schade eruit:

Ik heb eerst de schade zoveel mogelijk weggeschuurd:

Na het schuren de boel licht geprimerd en de eerste lagen zilver erover gespoten:

Uiteindelijk een laag of 4-5 zilver en 4x met blanke lak nagespoten:

Op zich ben ik helemaal niet eens zo ontevreden over het resultaat.. Maar check die randen!! De verse lak is flink donkerder dan het origineel... Damn!!  >:(

Dus vol goede moed maar eens heel flink de bumper machinaal gepolijst met alle polijstmiddelen die ik voorhanden had, met als resultaat dat de bumper prachtig glimt, ook de gespoten stukken maar nog steeds is de lak (veel) donkerder dan het origineel. Nu lijkt het net of er schaduw overheen loopt..

Maargoed, zoals te zien is het ook niet goed geschuurd en komen er nog steeds putjes onderdoor.. Dus heel mooi was het toch allemaal niet..

Maar voor de time-being moet het maar even voldoen.. Er komt nog wel een keer een R bumper, maar eerst motorisch de boel voor elkaar maken.. Want met een beetje pech moet er toch een ander blok in en dan gaan alle centen eerst daar naartoe..

Nog even gepeild dit weekend en het nieuwe diepterecord is gevestigd: 1 liter olie op 312km!!

Hoop van harte dat de ATF nog iets gaat uithalen (en heb de vriendin ook beloofd dat we eerst alles zouden proberen voordat er een nieuw blok in komt) en anders zullen we een hele grote update gaan doen...

UserID6342

De kleur van de lak is zowiezo al niet goed, deze is veels te donker voor jouw auto.  Terug naar die leverancier dus want klopt geen hout van.  Zit 2 a 3 tinten verschil in, kan echt niet.  Bij zo'n plek nooit het stuk afplakken wat je wilt spuiten, maar uitwaaieren over de rest dan heb je a) geen randen en b) weinig kleurverschil (als de lak de juiste kleur heeft).  Afplakken alleen wat je niet wilt spuiten zoals koplampen, mistlampen, etc.

Daarna goed uitpoetsen.

Maar wel een goed excuus nu om een R-bumpert aan te schaffen natuurlijk :evil: ;D ;D

Sbv

Dat je zo lang met een olieboot blijft rijden. Ik ben zelf geen fan van incontinente auto's.

ik zou eerst de techniek doen en dan me zorgen maken over een bumper

grijzev70tdi

Volgens mij is ie ook niet incontinent, maar zuipt het gewoon
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 16-07-2013 19:53:29
Volgens mij is ie ook niet incontinent, maar zuipt het gewoon
Een stevige drinker is al vervelend als het benzine is, maar olie....daar heb je helaas geen meter van, enkel een lampje

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Word vanzelf opgelost heren, klein beetje geduld aub.  En het is altijd makkelijk miepen vanaf de zijlijn.....

Sbv

als het vanzelf opgelost wordt, dan zou ik er ook niets aan doen  ;D

Ik geef enkel aan dat ik eerst techniek zou gaan doen en dan wat anders, maar goed dat is zoals ik er tegen aan kijk
Je mag dat miepen noemen

Marty__Mouse

Citaat van: Sbv op 16-07-2013 22:20:11
als het vanzelf opgelost wordt, dan zou ik er ook niets aan doen  ;D

Ik geef enkel aan dat ik eerst techniek zou gaan doen en dan wat anders, maar goed dat is zoals ik er tegen aan kijk
Je mag dat miepen noemen

De afspraak voor het olieverbruik is al lang gemaakt, maar duurt nog een paar weken.. Staat hier eerder overigens ook geschreven hoor.. Daar heb ik geen invloed op, op de bumper wel en daarom ben ik daar alvast mee begonnen..

Dus wat je zegt snijdt niet echt hout..  ;)

Overigens peil ik standaard nu 2x per week en extra als ik verder moet rijden en ik heb standaard een 5 liter can olie in de auto staan en een paar op voorraad dus echt zonder zal ik niet komen te zitten.. Maar leuk is anders idd..

Marty__Mouse

Citaat van: koen.s op 16-07-2013 23:01:49
Mooi dat er een R bumper op gaat  8)

Hahahahaha... Yup zodra de auto gefixt is en ik weer geld heb staat die zeker in de planning.. ;D

Marty__Mouse

Goed maar weer even een updeetje..

Hoewel er over de auto niet zo heel veel te melden is momenteel.. Ik doe het meeste nu op de fiets en gebruik de auto zo min mogelijk.. Want hij rijdt nogal küt momenteel met de ABS storing.
Op zich is er wel te rijden maar je moet na het starten eerst minimaal 40kmu hebben gereden om de storing te resetten, tot die tijd maakt het ABS systeem veel kabaal en heb je zo goed als geen remdruk.. Oppassen dus..
Daarnaast reageert de auto heel anders met de storing, zodra je het gas loslaat schokt de auto behoorlijk, dus is het een kwestie van zijdezacht proberen te rijden wat me gelukkig redelijk goed afgaat maar het is wel heel irritant.. En we missen natuurlijk nu de cruisecontrol, maar dat is hooguit vervelend.

In combinatie met het olieverbruik is het momenteel echt even een scheit-auto om het maar even kort door de bocht te zeggen.. Begin er echt de balen van te krijgen. Maar dat komt ook omdat ik er op dit moment nog even niets aan kan doen omdat ik toch echt even geduld moet hebben tot Dirkie weer een beetje opgeknapt is, want hij gaat sowieso de fuseestukken vervangen waardoor de ABS storing in elk geval (hopelijk) EINDELIJK opgelost zal zijn. En voordat er daadwerkelijk een nieuw blok in komt gaan we nog even de test uitvoeren met ATF olie die Chris (Scania164) al eerder aangaf. Want heel misschien is het inderdaad een vastgelopen olieschraapveer en komt hij wel los na een nachtje in de ATF.. Maargoed ziek is ziek en gezondheid is het allerbelangrijkst weet ik uit eigen ervaring.. Nog even geduld voor mij dus..  ;D

Gelukkig werkt het weer redelijk mee en kan ik op de fiets het meeste wel af, en daarbij rijdt de auto natuurlijk wel gewoon, maar niet zoals een Volvo dat zou moeten doen.. ;)

Maar omdat de auto straks sowieso een nieuwe katalysator nodig heeft omdat deze door alle verbrande olie helemaal is volgeroet (tenminste daar ga ik wel vanuit dat dat het geval is en anders vind ik het zelf een mooi excuus) heb ik alvast een racekat (100 cells) aangeschaft en dan ook maar meteen icm een 3" downpipe.

Mij is verteld dat het voor een schuine flens is, dus in principe moet het gewoon gaan passen... (hoop ik..)

Wel is de pijp te kort en zal er na de kat nog wat geknutseld moeten worden om hem te doen aansluiten op de rest van het cat-back systeem. Maar dat zal hopelijk niet al te veel voeten in de aarde gaan hebben.

Dat is niet de enige Kat die we hebben aangeschaft, sinds 2 weekjes hebben we ook gezinsuitbreiding in de vorm van een hele lieve asielpoes.. Deze dame zat kennelijk al ruim een jaar in het asiel met een ietwat onduidelijke achtergrond. De leeftijd is door de dierenarts geschat op ca. 12-13 jaar. Kennelijk reden voor de meeste mensen om het arme beestje niet mee te nemen, maar voor ons juist reden om haar een mooie oude dag bij ons te gunnen!

Omdat ze ons in het asiel zelf uitzocht (zo gaat dat bij katten) en op schoot sprong en meteen vol overgave begon te knuffelen waren wij direct verkocht.
En het is echt een lieverd die niets liever wil dan lekker knuffelen en op je schoot liggen.. Zo'n beestje gun je gewoon een rustige oude dag..

Dus sinds kort heb ik naast m'n vriendin nog een dame in huis rondlopen..  ;D

Broabander

Schattig beestje :) Maar 12-13 jaar, dan is het in ieder geval geen racekat! ;D

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.