shell stopt met verkoop super plus 98

Gestart door V70 grijs, 27-08-2004 16:29:07

Vorige topic - Volgende topic

V70 grijs

Shell stopt met de verkoop van de autobenzine super plus 98 en biedt de automobilist nu de V-Power-benzine, die minder zwavel bevat (uit nu.nl).
Turbo´s hebben toch 98 RON nodig? Wat is de ervaring van andere turbo rijders met V power en kan/mag het technisch gezien (of is je motor dan snel kaduk?). Of toch maar een ander merk tanken? :-\
volvo is for live

2.0keijzer

Volgens mij moet er alleen 98 in je turbo als 'ie gechipt is.
Shell beweert dat V-power nu RON 97 is. Lijkt mij dus geen onoverkomelijk bezwaar....

Kingfisher

Shell doet het erg goed de laatste tijd, maar niet heus! Eerst de loodvervanger eruit en nu dit weer. Gewoon naar de BP dus.

Jeroentjuh

Tja ze gaan een hoop klanten kwijtraken zo.....

thuur

Puur marketing!

Dankzij de milieulobby zijn we gaan geloven dat zwavel- en loodarme brandstof beter zijn voor het milieu dus daar worden we nu weer op aangesproken. Yeah right! Alsof V Power net zo duur is als Super.. Doe me een lol. Uitzuigers..

Bovendien nemen bomen en struiken lood e.d. gewoon op in hun celstructhuur zonder dat de plant daar enige last van ondervindt! Opslag zonder nadelige invloed volgens mij. Maarja, de lobby weet t allemaal beter..  ???

Gr 8)

Reitse

Bomen leven van koolstofmonoxide (of was het nou de dioxide-vorm...) Hoe dan ook, die zijn best blij met wat uitstoot, of ze blij zijn met lood en zwavel weet ik dan weer niet...

Yackall

Citaat van: 850 RRRed op 27-08-2004 16:29:07
Shell stopt met de verkoop van de autobenzine super plus 98 en biedt de automobilist nu de V-Power-benzine, die minder zwavel bevat (uit nu.nl).
Turbo´s hebben toch 98 RON nodig? Wat is de ervaring van andere turbo rijders met V power en kan/mag het technisch gezien (of is je motor dan snel kaduk?). Of toch maar een ander merk tanken? :-\

98 RON voor een turbo??  Bij mijn T-5R staat aangegeven dat je gewoon 95 RON moet (mag) tanken.

nOOb

Ik tank zelden bij Shell ( in Belgie), maar de laatste tijden toch een paar maal gaan tanken in verschillende shell stations hier in het Antwerpse.
Heb hier echter de V- power nog nooit gezien ? Wordt hij niet verkocht in Belgie ??

mehn

Citaat van: nOOb op 29-08-2004 10:56:39
Heb hier echter de V- power nog nooit gezien ? Wordt hij niet verkocht in Belgie ??

Ik dacht het wel  ???

Een beetje off-topic, maar in Duitsland is er nu zelfs Diesel V-power  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70 grijs

"98 RON voor een turbo??  Bij mijn T-5R staat aangegeven dat je gewoon 95 RON moet (mag) tanken"
Maar gaat dat goed ivm het anti pingelsysteem (ben niet technisch, zoals je ziet) krijg je dan geen schade aan de motor? ik had begrepen dat 98 RON goed is voor turbo´s ook al wordt als minimum 95 RON geadviseerd.
volvo is for live

Jeroentjuh

Citaat van: 850 RRRed op 29-08-2004 11:36:26
"98 RON voor een turbo??  Bij mijn T-5R staat aangegeven dat je gewoon 95 RON moet (mag) tanken"
Maar gaat dat goed ivm het anti pingelsysteem (ben niet technisch, zoals je ziet) krijg je dan geen schade aan de motor? ik had begrepen dat 98 RON goed is voor turbo´s ook al wordt als minimum 95 RON geadviseerd.

Op Ron95 gaat je motor eerder pingelen, onsteking zal dan worden aangepast om motorschade te verkomen, maar hierdoor verlies je wel vermogen. Ik zou duz gewoon Ron98 tanken met een turbo motor, of je moet altijd als een ouwe oma rijden...

M a r c

Gelukkig is EuroSuper 98 nog wel bij de Total, BP, Q8, etc. etc. te krijgen. Moet je even in Bettembourg (L) gaan tanken.... slechts 95 eurocent voor een litertje 98!  :o Je zou er haast voor op en neer gaan rijden met een stuk of wat jerrycans in de kofferbak......  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

volvocabrio

Mij 2.4T rijdt fantastisch op V-power. Ik gebruik die brandstof ook met het oog op de additieven die er voor zorgen dat er geen aanslag in de motor ontstaat. Misschien is het wel onzin maar ik (ik bedoel mijn auto) voelt zich er goed bij.
Ook de espace turbo van mij vrouw leek na de vakantie (geen V-power in Frankrijk) weer veel lekkerder te rijden na een flinke rit op V-power.

V70 grijs

Volgens Shell (heb ik gemaild) heeft V power octaangehalte 97 maar gezien de wetgeving mag die geen 98 voeren maar 95, en kan volgens hen gewoon in iedere 98 motor. En gezien de ervaringen in andere topics over V power ga ik ook maar over op V power.
volvo is for live

mehn

Citaat van: 850 RRed op 18-09-2004 22:48:47
heeft V power octaangehalte 97

Ik hou niet zo van muggenziften, maar ik vindt dat ik het nog maar eens moet zeggen; V-power heeft een octaangetal van 97.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: