Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Mooi werk Bouke, ziet er super uit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Bouke

Nog een paar ;D

Links is al een keer gepolijst en al iets donkerder dan rechts. Zo zie je dat je meer diepte krijgt.

elianmars

Ik denk dat Daniëlle wel blij met je eens is, Bouk  :eusa_clap:

Is dit nou dezelfde kleur als van mijn wagen?

Bouke

Chris

Ziet er erg strak uit Bouk! Zwart is dan ook wel een dankbare poetskleur vind ik zelf.

Bouke

Vorige week nog wat blauws gedaan van een niet nader te noemen merk :eusa_silenced:

Koplampen waren niet echt fraai

Heb dit er weer van gemaakt

cornelis-b

Vandaag heb ik na een lange tijd de poetsmachine weer eens opgepakt en hebben we er een leuke dag van gemaakt. De Rode R van Rob was inmiddels weer redelijk roze geworden en Rob durfde er eigenlijk niet meer mee door Amsterdam te rijden ;D

Het blijft bijzonder om de enige officieel geleverde rode R te polijsten en deze wagen weer te laten glimmen. De laatste keer dat we de auto hadden gepolijst was in begin september 2013 en ondanks de goede zorgen van Rob was het weer hard nodig. Rood is een mooie kleur maar verdomd lastig mooi te houden zeker een unikleur zonder blanke lak. Het scheelde wel dat de auto in 2013 een polijstbeurt had gehad want we konden vandaag met minder "agressieve" middelen de auto weer op kleur krijgen. Raffini Mezzo en Finale was voldoende en de gebruikte pads oranje en groen, daarna Collinite 845 en nu op naar de Noord Hollandse Polder meeting ;D

Het begin een roze Volvo wat op de foto's niet helemaal goed uitkomt, dak

Motorkap

Rob wilde een roze rally streep op de kap, geen probleem toch ;D

De inspectie, vrouw en dochter op controle

Rob aan het werk

En dan het resultaat van een dag lekker bezig zijn, morgen nog een paar puntjes op de welbekende I zetten en dan staat hij er weer super bij.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

rob850/480

Was zeker een leuke dag en met dank aan Henk en Anton staat de rode hond er weer trots bij.
Wat ook wel grappig was is dat als je Anton op zijn kop zet het net een gokkast is waar een berg klein geld uit komt rollen.

henry classic v70

zo mooi kan rood dus zijn... echt weer eer van het werk  :eusa_clap:

peteRRR

Wat een dankbare kleur dat rood,...je ziet ze regelmatig staan her en der,...mensen weten waarschijnlijk nog geen eens
dat het in een paar uurtjes weer een goed aanzienlijke auto kan zijn.

Moet wel zeggen als het krijt er eenmaal in zit dan ziet het er ook niet meer uit.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

Rob dat was zeker lachen en jammer dat ik daar nou net geen foto van heb, Anton op zijn kop en de nodige euro's en winkelwagen munten die zijn zakken uit rollen, wist niet eens dat ie nog zo rijk was ;D ;D

Zeker Henry rood is mooi en na een dagje "buiten spelen" wordt je er alleen maar vrolijker van.

PeteRRR als rood gaat verkrijten dan wordt het echt lastig het weer goed te krijgen, in dit geval was het een doffe roze waas die er eigenlijk heel goed was af te poetsen. Nu hopen dat hij weer een jaartje mooi blijft. Anders zit er niets anders op dan de wagen te laten spuiten met een goede 2K lak die niet meer verkrijt.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag de laatste kleine dingen gedaan aan de wagen en de voor en achter bumper gedaan want daar waren we gister niet meer aan toe gekomen. Vandaag ook de wagen voor de tweede keer in de Collinite gezet en nu hopen dat ie weer een tijdje rood blijft.

Rob was een top weekend alleen erg warm vandaag 8) 8)

Plaatjes van vandaag

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

:eusa_clap: :eusa_clap:
Volgens mij is 't goed gelukt...  ;D

Marijn Degens

Hey Peter, ziet er erg mooi uit! Welke reversed IC piping kit heb jij?