850 T5 HG-DS-32

Gestart door daytonawim, 03-10-2004 22:08:41

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: RamonW op 10-10-2004 13:15:30
Dat valt ook wel mee, het is duur op sommige punten. Je kan het ook anders bekijken, met welk merk auto rij je probleemloos zo'n hoog jaarkilometrage waarbij de auto zo weing te lijden heeft.

Neem mijn buren, na een Opel Omega station '95 waar ze veel kosten aan gehad hebben, zijn ze nu bezig met een Ford Scorpio station '96. Aanschafprijs lag beduidend lager maar hebben zo'n beetje alles moeten vervangen (uitlaat, dynamo, startmotor bij de Opel en bij de Ford veel motorelectronica probs, daarbij is het een 2.8 V6 en die lust ook een beetje ;)) Ter vergelijking: mijn 850 uit 1993 is nog bezig met z'n originele uitlaat  8), alleen het achterstuk à €23,50 heb ik onlangs vervangen. Ook olieverbruik is hem vreemd.

Al met al hoge garagerekeningen en inruilperikelen voor m'n buurman (je krijgt er na vervanging van allerlei onderdelen nooit meer voor terug als je voor betaald hebt) denken ze nu ook over een Volvo, de buurvrouw is er al tijden weg van, nu nog de buurman overstag helpen.

Groeten,

Ramon

Het probleem met buurmannen is vaak dat ze perse een grotere auto willen. Waar ga je die vandaan halen? Een V90 of toch maar een XC? ;D

Gr 8)

RonnieDuck

Hoi hoi, ik weet niet of je de auto al hebt aangeschaft maar ik heb ook al naar die T5 gekeken. Ook even met Volvomafia (walter) ernaar gekeken. Volgens hem was het een DEMO auto van toen! Dus echt alles is uitgeprobeert met die auto!!! U bent gewaarschuwd!!!

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

konniekip

Citaat van: Frans_Harkema op 05-10-2004 20:14:23
10dkm/jaar haal ik met mijn Volvo niet gauw, eerder 8 á 9. Dus lage km. standen zijn, zoals in mijn geval, best mogelijk. Mijn auto staat regelmatig een week stil onder de carport.

Maar 45 dkm/jr, T5 aut., Euro 98? Pfoei, dat kost pegulanten, maar als je het leuk vindt, tja....... ;D

Just my 2cts,
Frans
ik rijd denk ik ook wel 40.000 km per jaar in mn GLT...

Peertje

Citaat van: Reitse op 04-10-2004 11:23:52
Mocht er met de kilometerstand geknoeid zijn, dan schijn je dat te kunnen zien aan het onregelmatig verspringen van de cijfertjes van je totaalteller...

Is dit wetenschappelijk bewezen?
Hé? Geen banner meer?

thuur

Citaat van: SnakeByte op 18-11-2004 12:17:31
Citaat van: Reitse op 04-10-2004 11:23:52
Mocht er met de kilometerstand geknoeid zijn, dan schijn je dat te kunnen zien aan het onregelmatig verspringen van de cijfertjes van je totaalteller...

Is dit wetenschappelijk bewezen?

Nee, Volvo heeft 2 merken klokkenwinkels gebruikt tijdens de productie. Herkenbaar aan de nummers: die staan binnen de streepjes of er buiten. Merken zijn VDO en Yokomasutra of zoiets ;D (ff zoeken op het forum).

Bij het ene merk lopen de nummers gelijkmatig/vloeiend, bij het andere in kleine stapjes.

Als je wilt weten of ermee geknoeid is moet je de klokkenwinkel eruit halen en controleren of de 'zegel' (=sticker) niet onderbroken of vervangen is.

Gr 8)

Reitse

Yazaki is de andere.
En nee, het is niet wetenschappelijk bewezen, meer iets van horen zeggen...

DEALERAUTO

heb je hem al gekocht ?

Hier meer info over de auto
Voertuiggegevens: HG-DS-32

Voertuigsoort  :  Personenauto
Merk  :  VOLVO
Model  :  850
Uitvoering  :  2.3i T-5 Sports-Line
Bouwjaar  :  08-12-1993
Koetswerk  :  Sedan
Aantal deuren  :  4
Kleur  :  Rood
Gewicht (kg)  :  1384
Motorinhoud (cc)  :  2319
Cilinders  :  5
Vermogen (kW)  :  166
Brandstof  :  Benzine
Versnelling  :  Handgeschakeld
Aandrijving  :  Voor
Parallel import  :  Nee
Datum deel I  :  08-12-1993
Datum deel II  :  22-10-2004
RDW BPM  :  10639
APK-vervaldatum  :  08-01-2005
Prijsinformatie (€)

Netto Catalogusprijs  :  24096  
BTW  :  4217  
BPM  :  9351  
Totaal opties/acc  :  0  
Kosten rijklaar  :  293  
Consumentenprijs  :  37957  
Datum prijslijst  :  01-07-1994  
Marge/BTW  :  Marge  
  Restwaardegegevens  
Handelswaarde  

Inruilwaarde  

Verkoopwaarde  

Opties
 Restwaarde opties:  % van  
Kilometerstand
 Gemiddeld: 300000
 Afgelezen:  

Stadtijdinformatie

Stadagen voertuig : 28 dagen
Gemiddeld aantal stadagen : 186 dagen
Aantal voertuigen : 45

DE AUTO STAAT NU IN DE BEDRIJFSVOORRAAD VAN EEN AUTOBEDRIJF
ZIE DATUM DEEL II.

SUCCES MET DE AUTO
IK VIND HEM 3000 EURO WAARD ALS HIJ MOOI IS;TECHNISCH GOED IS EN AIRCO GOED WERKT

GROETEN MICHIEL

konniekip

45.000 km per jaar betekent maandelijks ongeveer 600 euro aan brandstofkosten.

Auke T-5R

Ik zie trouwens een tegenstrijdigheid in de gegevens:

CiteerVersnelling  :  Handgeschakeld
CiteerIK ben een beetje verliefd op de 850 T5 automaat
Praten we hier over dezelfde auto of is het tussentijds verbouwd????
Verders als het inderdaad een handgeschakelde T5 is heb ik misschien wel intresse. Zou graag willen weten waar deze auto staat?

Gr. Auke

RRRRR_Ramon

De hoge kant?  :o  De prijzen voor LPG zag ik langs de grote wegen bij de grote merken al voor 51,2 eurocentjes  ::). Het is deze week wel weer iets gezakt, maar 50 cent is geen uitzondering meer.

Bij de witte pompen en prijsstunters valt er nog wel een litertje te scoren voor net iets meer dan 40 centjes op dit moment. (21 november 2004)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Auke T-5R

Citeerik wel een knappe foto serie van deze auto, maar of hij er nog staat ??
stond in de omgeving van Woerden, anders moet ik zoeken waat het precies was
Als je dat zou willen doen (uitzoeken waar de auto staat en of het er nog staat) en die fotoserie zou ik ook graag willen zien indien mogelijk....
Waren er nog specifieke dingen die jouw opgevallen zijn aan deze auto buiten het demoverhaal om?
Alvast bedankt voor de moeite.

gr. Auke

allezjean

Dit is m.i. de betreffende T-5, jammer dat het een automaat is, verders wel aardige opties. Is in de tussentijd kennelijk aardig in prijs verlaagd.

http://www.autoonline.nl/dut/detail.asp?ts=6745649&id=40902801
Heb u ook een groene...?