En toch,...Toch begint zo'n T5 steeds leuker te lijken!

Gestart door RonnieDuck, 15-10-2004 21:34:13

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

Toch wil ik wel over een T5 nadenken. liefst een sedan. niet te duur, gewoon een goede. Maar ja dan moet ik eerst mijn 2.5 20v GLT zien kwijt te raken voor een leuke prijs,..... hmmmm wat moeten we nou doen,.... wel of niet verder kijken.

Ik bedoel tussen mijn GLT en een T5 zal toch niet zoveel brandstof kosten verschil zitten??????

Wat is wijsheid!!!!!!!!!!!!!!

:-\ Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

mehn

Citaat van: RonnieDuck op 15-10-2004 21:34:13
Ik bedoel tussen mijn GLT en een T5 zal toch niet zoveel brandstof kosten verschil zitten??????

Whoooaaaaaahhhhhh ;D ;D

Daar zou ik niet te veel op rekenen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

martijn.

Ik heb het ook gedaan, had eerst een 2.5 20v en nu een turbo.
Voor snelheid, tuning en zo super voorruitgang.
Brandstof verbruik gaat met een snellere auto ook omhoog, waarom anders een snellere auto kopen.

JCviggen

Verstandsgewijs is er weinig nut aan overstappen op een T-5 ;)

Maar het kan nooit kwaad eens te zien wat je zoal kan krijgen en hoeveel opleg je uiteindelijk moet ophoesten! Dan kan je natuurlijk zien of de meerprijs voor jou het waard is. Ik ken de NL prijzen niet zo echt, weet die niet hoeveel je van een GLT nog krijgt precies...maar ik vermoed dat je voor een 2000-tal euro al wel ergens kan komen.

Wijsheid = GLT houden, maar het hart speelt ook nog een rol ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Reitse

Wijsheid in deze is goed nadenken over de kosten.
Reserveer zo'n 1000 euro voor onverwachte kosten.
Ik hoorde gister dat iemand nog geen 2000 euro voor z'n non-turbo kreeg, "want je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt"
Benzinekosten liggen volledig in je rechtervoet, maar als ik de verhalen hier zo lees mag je blij zijn met 1:10 gemiddeld... Een beetje GLT haalt wel 1:12.
En neem de tijd om de juiste te zoeken, denk niet bij de eerste de beste "dit moet het maar zijn".

RonnieDuck

Hahaha een GLT 1:12 is mij nog niet gelukt!!!!!!!! Ik rijd ook maar een 20 km naar mijn werk en 20 terug dus dat schiet niet op, ik rij niet eens snelweg!!!!

Ik wil/hoop eigenlijk wel meer te vangen voor mijn GLT,......hmmmm beetje jammer. Het is een hele eerlijke auto, nog geen 200dkm (94) en dealer onderhouden,.....tja!

Misschien nog even door dromen. Of toch de 264 de deur uit doen??

Frans Harkema

Citaat van: Reitse op 15-10-2004 21:50:22
Ik hoorde gister dat iemand nog geen 2000 euro voor z'n non-turbo kreeg, "want je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt"

Kern van waarheid, alhoewel een GLT MET airco nog wel te verkopen is. Een auto, zeker een grotere, zonder airco wordt steeds moeilijker om te slijten.

Just my 2cts,
Frans

Zippo

Citaat van: RonnieDuck op 15-10-2004 21:54:49
Hahaha een GLT 1:12 is mij nog niet gelukt!!!!!!!! Ik rijd ook maar een 20 km naar mijn werk en 20 terug dus dat schiet niet op, ik rij niet eens snelweg!!!!

Ik wil/hoop eigenlijk wel meer te vangen voor mijn GLT,......hmmmm beetje jammer. Het is een hele eerlijke auto, nog geen 200dkm (94) en dealer onderhouden,.....tja!

Misschien nog even door dromen. Of toch de 264 de deur uit doen??

Volgens mij heb jij een luxe probleem! ;)

Zippo

johan283

ga bijvoorbeeld op marktplaats of in de auto telegraaf kijken om een prijs indicatie te krijgen. Zo kun je de markt verkennen.

heb even gekeken op marktplaats vraagprijs schommelt tussen de 2 en 4,5 duizend euro.

Maarten

Beste Ronald,
Ik heb een weekend de T5 met Rica ship geleend van een vriend van me, en ben me van het verbruik ROT geschrokken, en mijn rijstijl was niet heel anders dan normaal.

Succes met je dilema.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

mathh

De turbo is er expres door Volvo opgebouwd om in hoog tempo benzine te kunnen verstoken.
Of wist je dat niet......  ???
Dat hij een beetje harder trekt is mooi meegenomen ;).
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

RonnieDuck

Maarten,

Het lijkt mij niets meer dan logisch dat een gechipte T5 een enorm verbruik heeft. Ik was ook niet van plan om te gaan chippen.
Heb ondertussen een leuke T5 gezien. Hmmm en dat terwijl ik net een appartementje heb aangeschaft!! Dit is fout jongens. Ook op de sleuteldag weer zoveel moois gezien,.... iemand een GLT kopen zonder airco?????

Mvg Ronald

wepster

als je al zonodig een overstap wil maken van een GLT naar een turbo dan licht het voor de hand dat je het doet voor wat meer power (ken het probleem heb het zelf ook aan de hand gehad door mijn overgang van een 460 naar een 850GLT) en geloof me dan licht het ook voor de hand dat je over wil gaan tot chippen dus bedenk je voor je de stap maakt en investeer eerst het geld in je appartement (lijkt mij veel wijzer) het verbruik verschilt echt een berg

wepster greets

855-Champagne

Mij personelijk lijkt het me om voor 2x20 km per dag een turbo aan te schaffen een beetje te veel van het goede,
op dat stuk kan je hem niet eens goed los trappen.
Maar ja ik ben ook maar een 10 klepper gewend

thuur

Het zal niet alleen aan het verbruik liggen, ook de verzekering moet je meetellen, en zoals al gezegd: hogere onderhoudskosten.

Ik rijd nu 1 op 8,5 met m'n mini 2-litertje. Oh, en nee er is verder niets mis met de auto, maar ik rijd helaas vooral kleine stukjes door de week. Daarbij weet ik het gas wel te vinden, want ook in auto's waarin mijn vader 1 op 18 haalt, scoor ik slechts 1 op 13. En 1 op 11 heb ik ook al voor elkaar gekregen in mijn 2.4 JTD (vorige auto). Het ligt dus vooral aan je rechtervoet, zoals ook al gezegd.

Gr 8)