Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hertogjan6

Citaat van: cornelis-b op 10-05-2013 22:22:01
DV op een LPT en een automaat  ;D
alles kan ;) ( ik heb ook een AUT)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 10-05-2013 22:25:06
Citaat van: cornelis-b op 10-05-2013 22:22:01
DV op een LPT en een automaat  ;D
alles kan ;) ( ik heb ook een AUT)

Het turbotje maakt nu al een mooie sound dus dat laat ik zo. Hij gaat eerst 4 centimeter lager en op comets en dan staat een R bumper op de lijst en dan moet ik stoppen want anders wordt ik niet meer wakker en vind men mij met een Icepick tussen mijn schouderbladen  ::)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

een achterspoilertje maakt de kont wel mooi af  ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

 :eusa_shhh: Niet verder vertellen maar die is er ook al  ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

Citaat van: cornelis-b op 10-05-2013 23:23:09
:eusa_shhh: Niet verder vertellen maar die is er ook al  ;D
originele of een 850 spoiler?? als je een 850 spoiler hebt wens ik je veel succes :eusa_doh:

(wel voor de 25e er op he dan kan jij naast mijn broertje staan zelde auto/zelfde kleur) ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 10-05-2013 23:29:01
Citaat van: cornelis-b op 10-05-2013 23:23:09
:eusa_shhh: Niet verder vertellen maar die is er ook al  ;D
originele of een 850 spoiler?? als je een 850 spoiler hebt wens ik je veel succes :eusa_doh:

(wel voor de 25e er op he dan kan jij naast mijn broertje staan zelde auto/zelfde kleur) ;)

De 25ste haal ik de spullen op kan hooguit de wielen wisselen, of jij moet verenspanners hebben en zin hebben in een veren wissel ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

die veren maken niet uit ;D

die van mijn broertje is ook niet verlaagd dus is het wel een mooi plaatje op de meeting ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:04:06
die veren maken niet uit ;D

die van mijn broertje is ook niet verlaagd dus is het wel een mooi plaatje op de meeting ;)

Tuurlijk maken de veren uit de wagen moet omlaag
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

Citaat van: cornelis-b op 11-05-2013 00:19:17
Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:04:06
die veren maken niet uit ;D

die van mijn broertje is ook niet verlaagd dus is het wel een mooi plaatje op de meeting ;)
dat zeker x70 staat al zo hoog origineel (aan de voorzijde) ;)

Tuurlijk maken de veren uit de wagen moet omlaag
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:22:50
Citaat van: cornelis-b op 11-05-2013 00:19:17
Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:04:06
die veren maken niet uit ;D

die van mijn broertje is ook niet verlaagd dus is het wel een mooi plaatje op de meeting ;)
dat zeker x70 staat al zo hoog origineel (aan de voorzijde) ;)

Tuurlijk maken de veren uit de wagen moet omlaag

Lijkt wel een XC hahahahaha
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

Citaat van: cornelis-b op 11-05-2013 00:24:11
Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:22:50
Citaat van: cornelis-b op 11-05-2013 00:19:17
Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:04:06
die veren maken niet uit ;D

die van mijn broertje is ook niet verlaagd dus is het wel een mooi plaatje op de meeting ;)
dat zeker x70 staat al zo hoog origineel (aan de voorzijde) ;)

Tuurlijk maken de veren uit de wagen moet omlaag

Lijkt wel een XC hahahahaha
nadat ik de spoiler van mijn broertje had gespoten blijkt dat jij/mijn broertje exact de zelfde kleur hebben als de mijne 427-26 ;) (mooie kleur he :D )
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:52:14
Citaat van: cornelis-b op 11-05-2013 00:24:11
Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:22:50
Citaat van: cornelis-b op 11-05-2013 00:19:17
Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:04:06
die veren maken niet uit ;D

die van mijn broertje is ook niet verlaagd dus is het wel een mooi plaatje op de meeting ;)
dat zeker x70 staat al zo hoog origineel (aan de voorzijde) ;)

Tuurlijk maken de veren uit de wagen moet omlaag

Lijkt wel een XC hahahahaha
nadat ik de spoiler van mijn broertje had gespoten blijkt dat jij/mijn broertje exact de zelfde kleur hebben als de mijne 427-26 ;) (mooie kleur he :D )

Idd 427 is een heel mooie kleur, bijna burgerlijk  ::)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

''De Duikboot''

Ja inderdaad, ''De Duikboot'', en waarom duikboot.......? Nou, vanwege de duik die hij heeft gemaakt.
Wat is er gebeurd? Nou, heel veel. Een geschiedenis die heel ver gaat en waarvan het einde nog lang niet in zicht is. Hier gaan we.

Mijn S70, een wagen waar ik best wel wat vragen over had: bouwjaar 2000 en eerste toelating internationaal 2002, dus dat riep vragen op, en die heb ik ook gesteld richting de dealer. Die wist mij te vertellen dat de garantie van de auto was vervallen in 2000. Vreemd, maar wat is er dan gebeurd? De dealer vertelde mij dat de garantie was vervallen omdat de wagen had gezwommen, 'flooded car', zoals ze het noemden. Mijn interesse was gewekt. De geschiedenis moest 'boven water' komen.

Wat is het verhaal: De S70 is gebouwd in België en kreeg een 'factory passed' status op 6 april 2000. Daarna werd hij 'shipped' op 17 april 2000 via Zweden naar Taiwan, een wereld reis dus. Voor de kust van Taiwan leerde hij zwemmen. Op 28 november 2000 zou de auto total loss zijn verklaard en volgens Volvo 'scrapped' zijn. Met andere woorden, hij zou door de shredder gegaan. Niet dus, want ik heb hem hier toch echt voor de deur staan. Via Volvo Zweden en Volvo Nederland heb ik best wel veel kunnen achterhalen, maar de zoektocht is zeker niet voorbij. Er zijn een paar dingen duidelijk. De S70 is gaan zwemmen als nieuwe wagen en de uitgelezen kilometerstand klopt. Maar verder? Volgens Volvo Europe het volgende: De wagen is over boord gegaan, en niet alleen mijn S70, maar nog een groot aantal andere Volvo's. Daarna zijn de wagens 'opgevist' en terug vervoerd naar Zweden waar de wagens total loss zijn verklaard. Dit klopt dus niet gezien de laatste e-mail van Volvo Nederland. Het leek er op, en dat is nu 'boven water' gekomen, dat de verzekering de auto's na total loss verklaring toch weer op de markt heeft gezet. Mijn wagen is daar dus één van. Ik kwam er achter dat er toch enkele problemen waren, zoals het elektrisch deel van het contactslot en een paar schakelaars van de elektrische ramen die wat problemen vormden, maar deze zijn al opgelost. Verder kan ik totaal geen rare dingen aan de wagen ontdekken, behalve dat er op diverse plaatsen bagger/modder/sludge te vinden was. Onder andere onder de bougie afdekkap, in de zekeringkast en tussen de deurrubbers. Verder alle connectors gecontroleerd, maar niets kunnen vinden aan corrosie o.i.d. Goed, hij heeft in Taiwan onder water gelegen, maar ondanks dat rijdt hij als een nieuwe en mag hij blijven. Wat zijn ze toch sterk die Volvo's!

Vanaf nu heet hij ''de Duikboot''.

Goed, dan de werkelijke zoektocht:

Nadat ik van de dealer had gehoord dat de kilometerstand wel correct was, maar dat de garantie in 2000 was vervallen, stuurde ik op 1 maart 2013 een mail naar Volvo Zweden. Engels spreken geen probleem, maar schrijven.... Goed, op mijn beste Engels.

CiteerSince a couple of days I drive an S70 with VIN number YV1LS48K6YXXXXXXX, but my local dealer told me that the warranty for this Volvo was terminated in 2000. The only thing they can tell me was that the car was flooded, nothing more nothing less. If it is possible I like to know how many kilometers this car has driven at the time the warranty was terminated and where the car was flooded. At the moment the readout of the car told us 63.560 kilometers. I hope Volvo Sweden can help me further to find out more of this Volvo S70.

Waarop ik het volgende Antwoord kreeg:

CiteerThank you for your email. According to our system there is no mileage information at all.
This vehicle was made for the Taiwan. Warranty was closed 2000-11-28.
This is all information we have.
Yours sincerely,

Mona Sandström

Customer Experience Coordinator
Customer Experience Management
Volvo Car Group
Dept. 57460/RBV2
Göteborg
Sweden

Omdat ik natuurlijk meer wilde weten stuurde ik de volgende vraag naar Zweden:

CiteerDear Mona Sandström,

Maybe there is some more information, the car is built in Belgium 2000 and was made for Taiwan and the warranty closed at 2000.
Did this mean that the car has never been on the road and was it flooded at one of the Volvo storing places? I found at the internet that there were several major floods that have affected Sweden in recent years. The floods around Lake Vänern in 2000/2001 and Arvika in 2000 are two examples. I like my S70 very much and I like to find out as much as possible about the background of the car.

Op 13 mei 2013 ontving ik ineens een mail van Volvo Nederland:

CiteerGeachte heer,

Graag zouden wij van u een kopie ontvangen van het kenteken Deel I.
Mogelijk dat hier sprake is van een verwarring, maar uit onze gegevens en die van Volvo Car Corporation blijkt dat deze auto al bij levering total loss is verklaard en werd vernietigd in verband met waterschade.
Dus er moet bijna zeker sprake zijn van een verwisseling in een van de systemen.
Wij hopen dat u bereid bent een digi kopie aan ons op te sturen.

Bij voorbaat dank

Edward Schraven

Manager Customer Relations &
Technical Support

Customer Service - Customer Relations
Volvo Car Corporation
Dept. 6120/
Beesd
Netherlands

Het werd steeds spannender en direct een copy deel 1 gemaild en daar de volgende tekst bijgevoegd:

CiteerBeste Edward,

Bij deze een kopie van het deel 1.

Het wordt voor mij steeds spannender om meer van mijn S70 te weten te komen. Nu hoor ik dat de S70 total loss is verklaard en werd vernietigd in verband met waterschade, maar de wagen staat hier toch echt voor de deur. In mijn zoektocht tot op heden. Van Mona Sandstrom van CEM Sweden kreeg ik te horen dat de wagen voor de Taiwanese markt was bestemd en dat de garantie op 28-11-2000 zou zijn vervallen.

Dat de wagen de bijnaam ''Duikboot'' heeft gekregen mag duidelijk zijn, want ik ben heel wat 'sludge' tegen gekomen. Het is duidelijk dat deze vol water heeft gestaan, ook de bediening schakelaars van de ramen zaten intern vol met een okerachtige modder laag die ik compleet heb moeten restaureren. Ook het zekering compartiment zat vol sludge. Echter hoe en waarom de wagen heeft 'gedoken' is onduidelijk.

Het enige dat ik zeker weet is dat de S70 in 2010 is geïmporteerd uit Duitsland en dat er toen een zeer lage kilometerstand op zou hebben gestaan (8km). Alle vloeistoffen zijn toen vervangen. Datum afgifte kenteken internationaal in 2002 is ook vreemd, de wagen is immers van 2000. De kilometer stand van de wagen heb ik laten uitlezen bij de dealer en deze stond na aanschaf op net geen 63.000. Wel wist de dealer mij te melden dat de garantie was vervallen en dat is dus ook de reden van mijn zoektocht om de achtergrond van mijn S70 te achterhalen.

Edward, ik hoop dat je mij meer gegevens van de toch wel erg lekker rijdende 874 kan verstrekken.
Met vriendelijke groet,

En ook daar kwam weer een antwoord op:

CiteerGeachte heer,

Dank voor de snelle reactie.
dat ga ik voor u uitzoeken, want ook wij zijn nu echt benieuwd waar er een fout zit in het systeem. Mogelijk is bij de oorspronkelijke blokkade een verkeerd VINnr ingegeven; we weten het niet.
Maar uw opmerkingen bevestigen een mogelijke onderdompeling.
We komen er bij u op terug.

Met vriendelijke groet


Edward Schraven

Manager Customer Relations &
Technical Support

Customer Service - Customer Relations
Volvo Car Corporation
Dept. 6120/
Beesd
Netherlands

Nou vandaag kwam de duikboot boven water:

CiteerGeachte heer,

Hierbij de informatie die wij "boven water" hebben gekregen met betrekking tot uw Volvo S70.
Wij vertrouwen er op u hiermee van dienst te zijn.

In 2000 in northern tip of Taiwan, a huge tropical
storm landed at this island and caused huge loss, in
which included numerous new VOLVOs.

The local importer got the reimbursement from the insurance
company and in consequence the insurance company got the full right to
dominate their assets.

In my memory it seems that these flooded cars were shifted to
South Korea and South Africa. And now I wouldn't be surprised if it
prevailed to the whole world. 

Met vriendelijke groet

Edward Schraven

Manager Customer Relations &
Technical Support

Customer Service - Customer Relations
Volvo Car Corporation
Dept. 6120/
Beesd
Netherlands

Tot zover het verhaal van de duikboot.










Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Laguna-S60R

Pfff wat een verhaal... kan me voorstellen dat dingen als een airbag water en andere zooi niet zo fijn vinden..

Hoe zou dat komen bij een eventueel ongeluk...
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Ries van de Zilverschuit

Heel bijzonder, uniek exemplaar dus. Wat zou er met mijn auto in het verleden gebeurd zijn, ga je dan denken...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue