De Pearlen Regentesse en de Cream Yellow

Gestart door 855T5+, 14-06-2013 23:18:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855T5+

#675
Hierbij de foto's van de advertentie die geleid heeft tot aankoop:























Wat constateringen:
Bestuurdersdeur heeft een deuk, ik zoek een onbeschadigde zwarte 019 dus, met strip.
Rechter T-5R deurkaarten missen helaas  :( Geen mattenset, geen T-5R mapje...
Geen scheuren in bekleding, nog net niet.
Stuur zeer mooi nog, dashbord ook, geen barsten, scheuren, etc. wel een carkit eraangeschroefd...
Auto zit beter in de lak als mijn rode, ik heb slechts één paar plekjes met afgebladderde blanke lak aangetroffen, maar ik zal zien hoe dat eruit ziet na poetsen.
Lak op bumpers is prut, maar geen scheuren in voorbumper. Achterbumper is geplamuurd, maar die heb ik nog liggen.
Verder doet bijna alles het, behalve:
- de airco, ondanks "nieuwe" pomp
- het led licht in de achterspoiler
- paar schakelaarlampjes
Motor loopt als een zonnetje, na opwarmingsritje, stond een tijdje stil, schijnt door de voor-vorige eigenaar (een Volvo monteur naar verluid) gereviseerd te zijn met o.a. nieuwe zuigerveren en the works, plus de versnellingsbak zou bij 325.000 km (aanschafstand vorige eigenaar, 7 jaar terug) gereviseerd te zijn en toen ook voorzien van nieuwe koppelingsplaat. Schakelt prima dus.
Verder zit duidelijk de carterventilatie eraan te komen. Tsja, de rest ontdek ik later wel. Hij rijd iig en heeft een geldige apk (tot eind oktober dit jaar).
Ik heb op de afleverrit gelijk de 400.000 km aangetikt. Mooie stand, hoop dat mijn rode daily dat ook haalt.
Open dak loopt en sluit prima. Geen bijgeluiden, niets, uitzonderlijk! I.c.m. niet werkende airco, perfect.
De velgen: die eronder zitten zijn redelijk, weinig beschadigingen en al een keer gepoedercoat. De reserve is origineel met originele band!. De rechter voorband is kaal, de auto is niet goed uitgelijnd.
De losse 4 Titan velgen zijn behoorlijk beschadigd, hier en daar met happen eruit, daar zal nader naar gekeken moeten worden.
Verder zaten er idd nog een set staal met winterbanden met genoeg profiel bij, heb alleen jaar nog niet gecheckt. Komt nog wel.
Logo's zitten op verkeerde plek op achterklep, maar geeft niet, ik heb nog een complete goede onbeschadigde T-5R achterklep in 019 -met logo's op de goede plek- liggen.
Voor nu even genoeg.

Volvo: Mutatis Mutandis

remeeus

Leuke basis om iets moois van te maken!

Je hebt wel een kick voor losse bestuurders airbags he ;) ;D

Wat de lak betreft is het niet zo moeilijk om iets beters te vinden dan de 418 ik weet er alles van

Died850

Mooie aanwinst! Wagen stond vlak bij mij in de buurt maar nog nooit zien rijden of de advertentie opgemerkt, was denk ik anders zelf ook wezen kijken ;D. Succes met het in ere stellen van de T-5R!

t5joost

Heey
Mooie aankoop.
Veel plezier er mee
Gr

StefanCJ

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

cornelis-b

Gaaf deze aankoop, veel plezier om hem weer in ere te herstellen. 019 is zo mooi  :eusa_dance: :eusa_dance:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

855T5+

#681
Vandaag, 13 april 2016 bij ca. 279.350 km op de pearlen regentesse (418) een tweede poging ondernomen de olieslangen van en naar de radiator te vervangen. Dit keer wel gelukt na loshalen van het hele aansluithuis aan de distributiekant. Maar wat een b4ttklus is dat zeg! Iedere schroef is een martelgang! Kostte me drie uur om het te doen wat eigenlijk niet langer zou moeten duren dan een half uurtje. Maar goed, de zweetslangen zijn weg en droge in de plaats. Ik moet nog wel testen of alles dicht zit...😳

Edit: 2016.04.16: alles lijkt dicht te zitten, uit voorzorg wel een extra plaatje en torxschroef voor het oliehuisje bij de linkeronderzijde motorblok bij de dealer besteld, nog niet binnen...
Volvo: Mutatis Mutandis

Jans Duiven

Veel plezier met deze T-5R !  :D

Sbv

Citaat van: 855T5+ op 13-04-2016 19:41:37
Vandaag, 13 april 2016 bij ca. 280kkm op de 418 een tweede poging ondernomen de olieslangen van en naar de radiator te vervangen. Dit keer wel gelukt na loshalen van het hele aansluithuis aan de distributiekant. Maar wat een b4ttklus is dat zeg! Iedere schroef is een martelgang! Kostte me drie uur om het te doen wat eigenlijk niet langer zou moeten duren dan een half uurtje. Maar goed, de zweetslangen zijn weg en droge in de plaats. Ik koet jog wel testen of alles dicht zit...😳
Hoop voor je dat alles nu dicht zicht

RoelNL

Gelukkig geen automaat anders kon je het 2x doen ;-) bij wijze van, de distributie zijde is inderdaad *** klus.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

855T5+

#685
Ik heb de olieslangen gedaan op de T-5 (418, de pearlen regentesse), op de T-5R (019, zwart) nog helemaal niks gedaan, daarover later meer. De T-5 is wel een automaat, dus moet idd nog een keer, maar dat combineer ik met plaatsing van een extra automaatkoeler die ik nog heb liggen. De slangen van de automaatkoeling zweten ook nog niet, dus dat kan ik nog wat uitstellen (tot na de apk...).
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

#686
Even een kleine update: het wagenpark bestaat inmiddels uit een 855 T-5R CY, een 855 T-5R 019 en de daily 855 418 T-5.

Aan de CY hoef ik technisch vrijwel niets te doen, maar optisch is er geverfd hier en daar i.pv. gespoten. Dus daar ga ik nog naar kijken, maar heeft geen haast.  Gisteren wel mijn Titanset eronder geschroefd, want dat vond ik toch mooier dan de Columba's (anthraciete, zoals op de persfoto's!) die eronder zaten. Nee, nog geen pix, komt later wel. Eerst moet er nog een APK op komen. Verder Komende week nul tijd.

De zwarte T-5R heeft al een "nieuwe" bestuurdersdeur en ik heb alle missende onderdelen (behalve matten set...) inmiddels bij elkaar gesprokkeld of zitten in de post. Dat gaat dus de goede kant uit. Hij komt optisch helemaal in orde. Hij heeft een nieuwe carterventilatie nodig en verder technisch niet veel, loopt als een zonnetje. Wel misschien opnieuw uitlijnen. Verder zal ik hem detailen natuurlijk, want dat was wel nodig. Komt helemaal goed dus. Als ie klaar is, ik schat over een maand, gaat ie vanwege de aanschaf van de CY toch weer weg, maar dan heeft de koper er een hele goede basis aan, want zal er dan super uit komen te zien.

De olielekkage op de 418 is na de vervanging van enkele olieleidingen verdwenen en de auto is dan ook zonder opmerkingen door de APK gekomen, paar weken terug. Daarna is hij weer voorzien van mijn Volansset, nu met geheel nieuwe banden Goodyear F1 ASR2 XL bla bla 215/45YR17. Die waren trouwens prut gebalanceerd door de bandenomlegger en bij wijze van uitzondering (tegen betaling!) opnieuw gedaan op de afgelopen klusdag van de club in Waddinxveen. De velgenset was al geheel trillingsvrij en alle wielen zijn nu ook 0gr 0gr. Cool! In Waddinxveen ook een nieuwe pakking en ringetje aan de retourleiding van de turbo gefrot. Nou eens kijken of t blok droogblijft. Ook maar "even" gedetailed: de druppels staren je tegemoet. Very shiny indeed.
Volvo: Mutatis Mutandis

maruska

ook hier : van harte met je CY !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Van harte met je CY erbij

855T5+

En de CY is zonder enige opmerking door de APK. Ook even onder de auto gekeken: nergens, maar dan ook nergens olie, niet eens eens een druppel aan de turbo. En dat na een rit uit CH van ca. 800km plus de kms in NL, zeg nog eens 200km. Cool. Veel beter dan mn 418 dus. Verder veel foto's van de onderkant gemaakt, maar moet nu naar de beurs in RAI, op een stand staan voor 2,5 dag. Laterz!
Volvo: Mutatis Mutandis