is dit een goede keus??

Gestart door Evolve, 23-11-2004 15:35:46

Vorige topic - Volgende topic

ed

Dit is wel heel stevig aan de prijs, maar het feit dat een dealer deze auto aan durft te bieden zegt veel. Meestal gaat zoiets door naar de handel. Ze zijn waarschijnlijk veel goedkoper te vinden, maar met dusdanige kosten dat je beter wat meer had kunnen betalen. Zeker in autoland geldt: goedkoop is duurkoop.
Maak een proefrit met verschillende auto's om jezelf te overtuigen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BobaFett

Ik sluit me aan bij Ed.
Ga kijken, hoe ziet de auto er uit?
Wat weten ze van de historie? Kijken kost niks en is zeer leerzaam !!!

En daarnaast, geweldig kleur  ;D  ;D  ;D

Evolve

ja oke bedankt maar wat is dan een fatsoenlijke prijs voor een T-5 sedan of estate met rond de 100.000 op de teller!

reneetje

Citaat van: Evolve op 23-11-2004 15:48:57
ja oke bedankt maar wat is dan een fatsoenlijke prijs voor een T-5 sedan of estate met rond de 100.000 op de teller!

Oei, heb je een looplamp, want daarmee zul je een T5 nog moeilijk vinden met die km stand ;)
De km stand is het probleem niet volgens mij in dit geval , maar de prijs is aan de stevige kant.
Alhoewel , als het hier om een dealeronderhouden auto gaat , met boekjes (uiteraard ingevuld door de dealert) , en met garantie dan zou je kunnen overwegen om hem (haar) te laten keuren door ANWB/DEKRA , en zo tot aankoop over te gaan.
Het zal dan misschien niet de goedkoopste zijn , maar je bent wel verzekerd van een echte auto.

Sucses

Rene :)

The Saint

Auto zou best heel goed kunnen zijn. Als je deze prijs gaat betalen, weet dan wel dat ie nog de helft waard is op het moment dat jij hem de showroom uitrijdt en wil verkopen. :'(
Als je van plan bent om er heel lang in te rijden is dit nadeel natuurlijk niet zo groot. :)

No shirt no shoes, no pinball

konniekip

voor dat geld koop je een T5R

Amieke850

http://www.degroene-goes.nl/php/car_detail.php?id=25376

Mooie auto, mooie kleur, goed uitgerust, 6 maanden garantie, goede garage:

http://www.degroene-goes.nl/welkom/

'50 betrouwbare Volvo Selected Used Cars . Met afstand de hoogste divisie Volvo occasions. Met zoveel garanties en exclusieve zekerheden, dat u in feite dezelfde zorgeloosheid krijgt die een nieuwe Volvo biedt. Alleen de prijs ligt natuurlijk prettig onder de nieuwprijs.'

In die zin vind ik de prijs wel meevallen hoor... ik zou zeker even gaan kijken.... als ik jou was ....

DOP

Citaat van: Evolve op 23-11-2004 15:35:46
hey wie van jullie weet of dit een goede keus is of is dit te duur? http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=10489752;resultset=32300847;referrer=resultaten;opnieuwZoeken=categoryId%3D1%3Bgridcode%3D%3Bwhitelabel%3D%3Bmerk%3DVolvo%3Bmodel%3D850%3Bvraagprijs%5Fvan%3D%3Bvraagprijs%5Ftot%3D%3BmodelToevoeging%3D%3Bbouwjaar%5Fvan%3D%3Bbouwjaar%5Ftot%3D%3BbrandstofId%3D%3Bresultset%3D32300847%3BsortBy%3DvraagprijsHL%3Bstart%3D20;whitelabel=

Absoluut te duur! Ik heb in oktober een T5 estate AUT uit 96 met 160 dkm op de teller voor 7950,= gekocht. Via marktplaats.nl  Tot nu toe zonder problemen 2500 km gereden en ik heb dus zeker geen moment spijt van de koop gehad! Dealerprijzen zijn te hoog vanwege alle overhead! Als je serieuze interesse in de T5 bij de dealer in Goes hebt moet je heel laag bieden. Wellicht wil de dealer er aan het einde van dit jaar voor een handelsprijs er van af. En die prijs ligt m.i. op max. 5000,=.
Succes.
Gr.,
Dirk-Jan.  

Jan_D.

Citaat van: DOP op 23-11-2004 21:28:32
Citaat van: Evolve op 23-11-2004 15:35:46
hey wie van jullie weet of dit een goede keus is of is dit te duur? http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=10489752;resultset=32300847;referrer=resultaten;opnieuwZoeken=categoryId%3D1%3Bgridcode%3D%3Bwhitelabel%3D%3Bmerk%3DVolvo%3Bmodel%3D850%3Bvraagprijs%5Fvan%3D%3Bvraagprijs%5Ftot%3D%3BmodelToevoeging%3D%3Bbouwjaar%5Fvan%3D%3Bbouwjaar%5Ftot%3D%3BbrandstofId%3D%3Bresultset%3D32300847%3BsortBy%3DvraagprijsHL%3Bstart%3D20;whitelabel=

Absoluut te duur! Ik heb in oktober een T5 estate AUT uit 96 met 160 dkm op de teller voor 7950,= gekocht. Via marktplaats.nl  Tot nu toe zonder problemen 2500 km gereden en ik heb dus zeker geen moment spijt van de koop gehad! Dealerprijzen zijn te hoog vanwege alle overhead! Als je serieuze interesse in de T5 bij de dealer in Goes hebt moet je heel laag bieden. Wellicht wil de dealer er aan het einde van dit jaar voor een handelsprijs er van af. En die prijs ligt m.i. op max. 5000,=.
Succes.
Gr.,
Dirk-Jan.  

Pas even op: de lange garantie geldt voor auto's met minder 150.000 km.
Als de dealer niet al te ver wil zakken met de prijs, probeer dan wel een jaar garantie op onderdelen EN arbeidsloon (en liefst ook nog gratis gewoon onderhoud) te krijgen.
Als je dat compleet hebt, krijg je ook geen discussie over versleten remschijven e.d. om over een kapotte airco maar te zwijgen.

Succes!

Jan

Amieke850

Och, wat is 'te duur'?

Persoonlijk koop ik liever bij een [gerenommeerd] dealer dan via markplaats..... en betaal er dan ook zonder morren wat meer voor... maar goed, da's 'n kwestie van prioriteiten stellen..  

@Patrick/ Boba: ik vind dat je helemaal gelijk hebt, ik zag laatst nog 'n sedan hier in Z'meer, super!

Rad

Prijs ligt minimaal 1000 euro te hoog.
Alleen met een half jaar garantie erbij en alle onderhoud aantoonbaar uitgevoerd zou ik het doen.

Hoe komt deze trouwens aan 250 pk? ander chippie? Is wel een Volvo dealer, dus ze zouden het vermogen van een T5 toch moeten weten!

daytonawim

volgens mij staat er ook een van een club lid te koop op de volvo marktplaats.

De used car selector van Volvo zegt ook niet altijd wat ben er bij een wezen kijken die
als een 5 werd ingeschaald voor een hoop centen, maar de auto zag er echt niet uit,
alleen van binnen wel netjes .

Kleine tip als je iets denkt gezien te hebben, vraag dan per email om een paar knappe (grote) foto's
dan krijg je een betere 1e indruk en kan je je een hoop kilometers en tijd besparen :-)

Is de prijs vele malen hoger dan een auto van marktplaats kan je ook overwegen om er een van markt plaats te kopen en het restant voor eventuele reparatie's te bewaren.

Een keuring bij de anwb of een controle bij de dealer kan natuurlijk ook geen kwaad (kost hoostens een paar centen ) wil de verkoper dat absoluut niet, dan kan je vraagtekens bij de auto stellen.
Deze kan dan gelijk even de autopas controleren op juistheid van KM's

Is auto bij delaer in onderhoud geweest ?, bel eens met het bedrijf voor bijzonderheden over de auto
( leverde mij onverwachts een flinke meevaller op van een nieuwe motor bij 80000km waarvan de verkoper geen weet had :-)  )