Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door remeeus, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Haha cool!
Ik heb net je blog nog eens even nagelezen; wat een interessant verhaal 8)

remeeus

#151
Ook gelijk maar weer wat update foto's

Mooie instaplijsten 8)


Misschien ook eens tijd voor wat nieuwe bumpersteunen :o






Nieuw


En weer strak onder de lampen


Gezien de achterkant inmiddels al volledig is voorzien van nieuw rubber vering en demping was vandaag de voorkant aan de beurt


Alles origineel Volvo (Sachs dus)




Ik moet zeggen, het rijd weer geweldig :eusa_dance: gedraagt zicht veel beter over drempels!




cornelis-b

Die oude bumpersteunen waren toch goed Pim, en met goed bedoel ik goed gaar ;D Weer een lekker klusje gedaan aan de auto en het was nodig zo te zien, mooi die nieuwe pootjes en lagers.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Beter zo en hoe Volvo die kwaliteit van die bumpersteunen heeft bedacht is eigenlijk te maf voor woorden.  Wat een pisbakkenstaal is dat zeg  >:( >:(

t5joost


remeeus

Nog wat leuks gescoord dit weekend


remeeus

Het is weer even geleden en dus tijd voor weer een update.

Er is weer een hoop gebeurt dus ik zal vast iets vergeten.

de auto draait inmiddels op penbobines met dank aan Maarten




Bij het verwijderen van de rotor en verdelerkap wachtte er nog een leuke verassing :o




Hier zit nu weer een mooie dop op zoals het hoort bij de ME7 motoren



De R-bumper is gemonteerd :eusa_dance: ;D
Ook is de voorkant verlaagd met 40mm intrax veren





Nog een leuke km stand tegengekomen ;D





Nog wat bezoek gehad


Ik had ineens last van een vervelende at bak, in storing vallen, slippen noem maar op. Ik ben begonnen met het vervangen van de pnp-switch toen de olie. er was een kleine verbetering merkbaar maar helaas bleef het hierbij. Ik reed altijd met Kroon atf almirol en ben overgestapt op kroon sp-matic 2032 welke geschikt zou moeten zijn volgens Kroon maar helaas niets is minder waar :eusa_naughty: :eusa_wall: :eusa_wall:
Ik heb mede op aanraden van Dirk het kleppenblok nog gewisseld maar ook dit was niet de oplossing




Omdat dit probleem inmiddels dusdanig frustrerend begon te worden toch maar besloten om de de bak te wisselen, Ik heb contact met J()()st gehad over de at bak die hij nog heeft liggen maar gezien deze bak toch 420d km heeft gelopen en ik niet het risico wil lopen dat ik over een jaar weer de bak kan gaan wisselen. Ben op zoek gegaan naar een bak en had er een gevonden uit een V70R met de magische km stand van 151d. Ik weet het, dat wil niks zeggen deze kan er nog sneller mee ophouden maar we moeten maar van het positieve uitgaan.

Ik ben nu in ieder geval blij dat ik de bak gewisseld heb want wat rijd dat weer lekker zeg :eusa_dance: en een bijkomend voordeel, ik ben de lompe bonk van 1 naar 2 kwijt die ik had bij iets meer dan normaal gas geven. Je wordt gewoon de hele auto zat alleen maar omdat het domme hok niet normaal wil schakelen, het kost weer het nodige maar het was het wel waard.

Links oud en rechts nieuw (ik denk ik zeg het maar even ;D)




Ik Heb tijdens de ombouw vorig jaar de bak grondig schoongemaakt dus vandaar het verschil.

Tussendoor nog even de pook zwart geverfd



Omdat ik nog niet genoeg ellende had gehad besloot de ecu de fueltrims zo nu en dan volledig door de war te gooien, en mij dus ook :eusa_doh: :eusa_doh: :eusa_think: :eusa_think:
Ik ben letterlijk drie dagen aan het zoeken geweest, heb de complete bekabeling opnieuw gesoldeerd


Ik ben er uiteindelijk achtergekomen dat de kabel van mijn wideband en de kabel voor de aansturing van de penbobines te lang te dicht bij elkaar liepen en er dus interferentie plaatsvond tussen beide. ik heb beide kabels een betere route gegeven en het probleem is niet meer terug gekomen :eusa_pray:

Zo dit was het wel weer even voor vandaag, Pim

UserID6342


classicT5

Wat een puzzel met dat storing zoeken. Mooi dat je het weer voor elkaar hebt!

maartendeb

Wat een werk, respect!

Citaat van: remeeus op 29-02-2016 00:12:36
Ik had ineens last van een vervelende at bak, in storing vallen, slippen noem maar op. Ik ben begonnen met het vervangen van de pnp-switch toen de olie. er was een kleine verbetering merkbaar maar helaas bleef het hierbij. Ik reed altijd met Kroon atf almirol en ben overgestapt op kroon sp-matic 2032 welke geschikt zou moeten zijn volgens Kroon maar helaas niets is minder waar :eusa_naughty: :eusa_wall: :eusa_wall:

Mag ik vragen had je de automaatproblemen nou al vóórdat je er sp-matic 2032 in hebt gedaan of sinds? :eusa_think: Zag hem ook staan op de Kroon website als Long Life ATF optie voor onze wagens.

En het kleppenblok vervangen, is dat een beetje goed zelf te doen? Als je daar nog iets meer over zou willen schrijven, dan graag :) Subframe beetje laten zakken, of heb je het volledig vanaf bovenaf kunnen doen?

remeeus

Nee de problemen waren er niet voordat ik de sp-matic ben gaan gebruiken. Doe dit dus ook niet!!
Of het de combie is geweest met de ATF Almirol vanwege het vervangen of de olie ansich weet ik niet.

Het kleppenblok is wel even een lastige. Het subframe kan blijven zitten maar het blok moet naar achteren gekanteld worden en je sleutelt zo goed als blind op die plek. Je moet er wel van onderaf bij om de bouten van de kap over het kleppenblok te verwijderen.

remeeus

Afgelopen zaterdag heb ik Ruurd op bezoek gehad om de distributie van zijn estate te vervangen, zijn sedan had ik al een keer gedaan.

Beide wagens zijn 2.5 10V en Ruurd vond het dan ook vreemd dat de sedan sneller aanvoelde, dit werd gauw duidelijk bij het op tijd zetten voordat we de riem er af zouden halen. Het werk van beun de haas :eusa_wall: de krukas stond een tand te vroeg :eusa_snooty: ook de nokkenassen konden niet uit geblokkeerd worden zonder eerst de tandriemwielen te lossen.

Soms snap je echt niet waarom mensen (monteurs) aan een auto sleutelen terwijl ze nog geen kip van een ei kunnen onderscheiden :eusa_doh:

Ook gelijk de keerringen aan de voorzijde (distriebutie) vervangen, ook geen overbodige luxe want de krukaskeering lekte al licht, en de waterpomp meegepakt uiteraard de riem perfect op tijd gezet en Ruurd kan weer heerlijk roffelen.

Ik kreeg savonds nog een bericht dat de auto weer heerlijk reed en een stuk vlotter is :eusa_dance:
Kijk daar doe je het voor.


Zondag Henk en Anton op bezoek gehad om eens te kijken of we wat konden loggen en uitvinden waarom de wagen soms zo rottig start. Bij binnenkomst kreeg ik gelijk wat in m'n handen gedrukt onder het mom van jij hebt van alles voor ons gedaan, hier heb je er wat voor terug.

Voor:



En na:


Ik weet nu dus ook waarom ik achter het net viste toen deze te koop gezet werd ;D  iemand was me te slim af :eusa_clap:

Henk en Anton nogmaals BEDANKT!  echt te gek :eusa_dance:

Het loggen lukte niet zomaar maar uiteindelijk hebben we (ik ;D) het voor elkaar gekregen en eigenlijk het enige wat opviel en wat je dus met torquepro niet kan zien is de ltft-idle zowel op benzin als op gas op -192 staan. Het zijn weliswaar micro seconden maar toch, hieruit blijkt dat de injectoren niet goed zijn ingeregeld. Het verschil tussen de gas en benzine injectoren is gelukkig minimaal dus we hebben het gelaten voor wat het was. Maar hier moet nog wel naar gekeken worden.

Verder geen bijzonderheden kunnen vinden eigenlijk, eerst maar even afwachten wat die injector cleaner nog doet en anders alle injectoren een beurt in mijn ultrasoonbad geven.

razorx

Weer goed bezig Pim!

Wat een gluiperd van die fuel trims. Niet iets waar je direct op komt.
Hoe bevalt het COP rijden?

remeeus

#163
Ja goed, heb het idee dat het blokje nóg iets mooier draait

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart