1998 Volvo V70T5 project

Gestart door AshDVS, 29-09-2014 13:13:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Volvoboy

Ook niet mijn ding, die koplampspoilers. Maar goed bezig! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

AshDVS

#16
Tijdens het werken al deze dingen, we hebben ook een aantal minder leuke dingen gedaan -
* Nieuwe Bosch bougiekabels
* Nieuwe Bosch rotor knop
* Nieuwe Bosch Distributor cap
* Nieuwe Originele Volvo bougies
* Nieuwe Bosch MAF meter
* K & N drop-in filter
* Nieuwe Bosch brandstoffilter
* Nieuwe rechterzijde motorsteun
* Nieuwe motor-firewall mount
* Nieuwe de bovenste motorsteun (urethaan)
* Nieuwe de voorste onderste motorsteun
* Nieuwe transmissietorsie monteren
* Nieuwe lagere oliekoeler slang

We hebben twee olie verversen, approxiametly 250 km uit elkaar, met behulp van
Penrite HPR 10W-50

http://www.penriteoil.com.au/products.php?id_categ=1&id_brand=1&id_products=2

Naar aanleiding van dat, we eindelijk voorzien van het achterwiel spacers - Ze zijn H & R Trak + kit 15mm.





De V70R voorbumper kwam ook terug van schilderen, dus het was tijd om het te krijgen bevestigd zoals -



(Boven) De oude bumper is uitgeschakeld en alles moet worden schoongemaakt. De auto ziet er voor zijn eerder geschilderd als er spuitnevel achter de oude bumper.
Almost done -



AshDVS

Ik realiseerde niet dat, terwijl de carrosserie werd gedaan dat de achterkant van de linker indicator montage gebroken was - ik had dit ontdekt, terwijl de koplampen waren aan de bumper uitlijnen.

Dus, in plaats van weer vervang de kapotte lampje met een en dezelfde, vervingen we beide zijden met nieuwe originele indicatoren 'juweel' Volvo 2003 C70.
Ik wil graag de koplampen te vervangen, maar ze hebben erg duur hier.

Tevoren -



Volgend -



Ik hou niet van de koplampwissers. Ze vaak niet werken op auto's hier - met onze drijvende er is geen noodzaak om ze te hebben.

Ik hou van de vorm die de ruitenwisser openingen geven de bumper bar, dus ik vulde de ruitenwisser gat van achter de bumper met aluminium plaat en vervolgens gevuld en te spuiten, terwijl het doen van de reparatie, voordat we zond het uit om te worden geschilderd.

Op hetzelfde moment, had ik een extra dakspoiler geschilderd en rechts spiegel lichaam.

maruska

doing some nice work there ! isn't it an option to order new headlight units overseas ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

AshDVS

#19
Citaat van: maruska op 02-10-2014 12:00:17
doing some nice work there ! isn't it an option to order new headlight units overseas ?

Possibly from the UK or another RHD country but they're still quite expensive in the UK too. It's difficult to replace if there is nothing wrong with what I have. :)

De auto begon te kijken ok op dit punt -



Terwijl nog steeds wachten op Ohlins onderdelen te komen, hebben we besloten om een rem upgrade doen.

Volvo S40 / V50 T5 AWD remklauwen en remschijven zijn hier heel goedkoop en bieden een veel grotere rotor en pad oppervlakte dus gebruikt die op de voorzijde.

Dit vereist de centrebore van de rotor te bewerken vanuit 63.6mm tot 68mm, een modificator de oorspronkelijke dikte hanger en een adapter worden gemaakt.
De 302mm remleiding van V70R is geschikt om te gebruiken.







As afdichtingen lekken en homokineet laarzen zijn verdeeld dus we zullen vervangen die als we fit Ohlins stutten, nieuwe H & R voorste veren, veerschotels en strut mounts allemaal op hetzelfde moment.

We vervangen onderste wieldraagarmen iets eerder op.

De auto heeft ook een radiator lek, dus we zullen dat doen en de omgekeerde intercooler leidingen op hetzelfde moment ook, maar ook slangen, koelvloeistof reservoir, thermostaat, etc.

Vorige week vervangen ik de dakrails met een paar van '98 -'00 V70XC en '99 -'00 V70R - ze zijn chunkier in stijl dan de originele van eerdere modellen.

Rechterzijde. vroege stijl -



Linkerkant. Per '98 -'00 V70XC & '99 -'00 V70R -




V70geRwin

Goed bezig!
Vooral die brackets voor de remmen zijn erg mooi.
Denk dat er hier veel anderen wel interesse in hebben!

AshDVS

Citaat van: V70geRwin op 04-10-2014 10:48:04
Goed bezig!
Vooral die brackets voor de remmen zijn erg mooi.
Denk dat er hier veel anderen wel interesse in hebben!

dank je wel!
We stuurden een set van de adapters naar Nederland een paar weken geleden.

Vandaag de dag, de Ohlins verbouwing klaar was.
Veren zijn H & R en de nieuwe XC90 voorjaar zetels en nieuwe strut mounts.



We zullen ze passen in de komende paar weken, terwijl we een aantal andere activiteiten op hetzelfde moment doen.

Ik probeer te werken aan deze auto na uren of in het weekend, maar volgend weekend is Bathurst (V8Supercar) dus zullen we een BBQ en kijken de hele dag van het racen met familie en het volgende weekend ben ik weg bij de MotoGP, dus kan zijn dat wachten tot dat voorbij.

Volgende keer dat we bezoeken Holland, ik wil naar Assen voor de MotoGP als sommige van mijn wifes familieleden zijn in Roden, dus niet te ver weg.


henry classic v70

Voor de openingen van de koplampruitenwissers zijn er dekseltjes verkrijgbaar dacht ik...
Ik weet even niet of dit al eens is gedaan door een forummer maar kan me ergens wel iets herinneren wat betreft die dekseltjes ;)
Of je moet die openingen gewoon mooi vinden natuurlijk ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

AshDVS

Ik heb de doppen gezien, maar ik wilde niet om ze te gebruiken.
Ik kon de bovenkant van de bumper hebben gesneden en gevuld in de uitsparing voor de wisser, maar ik hou van hoe de uitsparing eruit ziet - ik denk dat het ziet er heel agressief, dus ik wilde het houden, maar vult het gat voor de wisser motor as.

maartendeb

Hoi Ash! Leuk dat je hier ook een weblog begonnen bent :) Ik heb de bouten voor de 320 brackets inmiddels bij elkaar gesprokkeld, Nu de verzinkboor, loctite en brackets nog, en dan kan ik aan de slag ;D

Ik vroeg me nog af, horen er geen stofhoezen om die Ohlins? :eusa_think:

AshDVS

Hey Maarten!
Het is eigenlijk door jouw suggestie dat ik lid geworden van dit forum!
En ook om terug te krijgen in het lezen en schrijven van het Nederlands. Het duurt nog een lange tijd om berichten te lezen zonder google translate! he he.

Bijna het enige wat ik kan schrijven zonder google translate is 'dank je wel' tot nu toe.

De zinsstructuren beginnen nu logischer kijken naar mij.

Goede vraag over stof laarzen - ik weet zeker dat ik ze hier. Ik zal eens kijken, maar dat betekent dat ik zal moeten vullen, Regas en bloeden ze weer. :(

AshDVS

Ik had net een kijkje -

De Volvo stofkap eigenlijk vastmaakt aan de Volvo bult halte zodat u deze niet kan gebruiken als de Ohlins niet de Volvo bump stop te gebruiken als gevolg van een grotere diameter.

Ik kon misschien iets al te maken en past het.
Ik heb alleen de Volvo stof laarzen hier.

* Ik ben niet zeker of 'bump stop' is de juiste term in het nederlands. We verwijzen ook naar het als 'jounce bumper'

swobbes

Prachtige auto! Zulke Ohlins heb ik in nederland nog nooit voorbij zien komen?
Volvo C70 T5 1998

AshDVS

Ik heb ook die eerder alleen twee sets in persoon. Ik ben niet zeker hoe veel sets werden geproduceerd op alle.

Seal kits voor hen waren heel moeilijk om de bron .

peteRRR

Citaat van: maartendeb op 04-10-2014 19:37:58
Ik vroeg me nog af, horen er geen stofhoezen om die Ohlins? :eusa_think:



Vroeg me af of jullie het over hetzelfde hebben?

Good job on the car!

Groet.



Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla