Mini meeting: Automaat Flushen

Gestart door Rad, 02-02-2005 23:10:48

Vorige topic - Volgende topic

Rad

Op het forum wordt steeds meer interesse getoond in het "flushen" van de automatische transmissie. Dit na veelal positieve ervaringen van forum leden.

Ik heb het zelf afgelopen najaar gedaan en het resultaat was bij mij echt merkbaar.

Om te kijken hoeveel mensen er interesse hebben in een gezamenlijke flush en eventueel een locatie te vinden waar dit kan, is bij deze dit topic gestart.

Een geschikte locatie is mijns inziens een plek waar een paar wagens droog kunnen staan, het liefst met een brug of put.

Dus:

1) Wie heeft er interesse in het gezamenlijk spoelen van de AT?
2) Wie weet er een locatie waar dit kan gebeuren?

Expertise is natuurlijk ook welkom.

mehn

Citaat van: Rad op 02-02-2005 23:10:48
Expertise is natuurlijk ook welkom.

Count me in  ;)
'Zelf' hoef ik niet geflushed  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mathh

V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Bas850

Ik ook, heb helaas geen plek.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

thuur

Ik heb geen automaat, maar als het een beetje in de buurt is (en mijn agenda het toelaat) kom ik wel kijken als jullie dat geen probleem vinden.

Heb wel een afgesloten binnenplaats en een buurman met smeerput. Kan m wel vragen maar dan moet ik echt specifiek weten welke dag jullie willen.

Gr 8)

mehn

Brug of put is handig als je de olie eerst wil aflaten, maar is niet echt een must. Twee garagekrikken voldoet ook. Zo heb ik het althans gedaan  ;)

Er zijn overigens twee manieren om te spoelen; inclusief de oliekoeler of exclusief de oliekoeler.

Aan materiaal heb je nodig:
- 1x alu-pakking aftapplug (als je de olie eerst wil aflaten)
- 1x bevestigingsclip slang aan koeler (als je de koeler niet wilt spoelen)
- 10 à 13 liter DexronIII ATF-olie

Hulpmiddelen:
- 1,5 meter doorzichtige flexibele slang
- twee trechters
- enkele lege (liefst doorzichtige) 5 liter kannen
- garagekrik (zie boven)
- momentsleutel (als de aftapplug eruit gaat)

De hulpmiddelen kan ik meenemen voor 1 auto tegelijk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BartT5R

Ik ben er. ;D

Misschien dat we het best doen in de loods van Glibbert in Bergen Op Zoom. Is misschien niet het meest centrale maar het is wel bij een forummer en vanaf Rotterdam is het ook maar 40 minuten.

Ik heb al sinds de vorige sleuteldag 15L Dexron staan, en die zit er nog steeds niet in, dus zo'n dag zal voor mij vrees ik noodzakelijk zijn.

Nadien kunnen we misschien gezamelijk ergens iets gaan consumeren?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Hen3

Ik heb ook wel interesse. Hij schokt wat meer bij overschakelen dan m'n vorige, dus het kan geen kwaad denk ik...

Ik heb een brug op m'n werk (te Holten, Overijssel), maar of ze er zo happig op zijn dat we hier gebruik van maken weet ik niet.... Ik zou het misschien kunnen overleggen, maar dan moet ik eigenlijk wel weten hoeveel mensen er komen.

Hendri

ErikDo 050.2174

Heb ook wel interesse, olie is bruinig geworden.
Holten is geen gekke locatie!

Groeten,

Erik

J. Hoeksema

Citaat van: mehn op 03-02-2005 10:08:24
Er zijn overigens twee manieren om te spoelen; inclusief de oliekoeler of exclusief de oliekoeler.

Ik heb ook al een tijdje 13 liter olie klaar liggen dus zo'n mini meeting zou mij best goed uitkomen. Ik wil echter mijn bak spoelen inclusief de olie koeler, ik heb echter al eens een poging gedaan on de slang aan de bakzijde eraf te krijgen en dat is me toen niet gelukt. :( (vandaar dat ik nog steeds de olie klaar heb liggen)
Ik hoop dat er tussen de aanmeldingen mensen zijn die ervaring hebben in het fluschen van een automaat inclusief de oliekoeler.

Overigens is het wel verstandig om de olie eerst af te tappen, ik heb op de sleuteldag vorig jaar bij 855-Champagne gezien dat er nogal wat ijzerslijpsel aan de plug zat geplakt. (een brug is hierbij wel handig!!!)

Ik wacht nog even af wat de locatie gaat worden, ik kan er helaas geen aanbieden. :)

Zippo

Ff off-topic! ;D

Kunnen we niet beter in een kroeg gaan flushen??
Lijkt me geen slecht idee!! :D

Zuippo!

J. Hoeksema

Citaat van: Zippo op 03-02-2005 13:26:38
Ff off-topic! ;D

Zuippo!

Als je maar niet denkt dat je hulp krijgt bij het aftappen.;D

thuur

Citaat van: Zippo op 03-02-2005 13:26:38
Ff off-topic! ;D

Zuippo!

Count me in!!!!! ;D

Gr 8)

)()()sT

Het is al eens eerder geschreven, maar om hoelang/hoeveel km is het verstandig om de bak te flushen???

Hier is er bij 150.000 een nieuwe bak onder gegaan, volgens mij is ie sindsdien niet meer ververst... (momenteel 220.000).

Lijkt mij i.i.g. leerzaam en nuttig  8)

BartT5R

Citaat van: BartT5R op 03-02-2005 11:24:54
Ik ben er. ;D

Misschien dat we het best doen in de loods van Glibbert in Bergen Op Zoom. Is misschien niet het meest centrale maar het is wel bij een forummer en vanaf Rotterdam is het ook maar 40 minuten.

Ik heb al sinds de vorige sleuteldag 15L Dexron staan, en die zit er nog steeds niet in, dus zo'n dag zal voor mij vrees ik noodzakelijk zijn.

Nadien kunnen we misschien gezamelijk ergens iets gaan consumeren?

Iets gemist?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.