320 mm conversie

Gestart door jandeman, 18-03-2015 12:52:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spijky

Citaat van: V70geRwin op 12-06-2015 10:29:31
Citaat van: LeoZandvliet op 12-06-2015 09:28:47
Aha, ik heb nu bij Mister-Auto op model V50 gezocht en dan krijg je twee soorten Ferodo blokjes:
FDB1594
FDB1706

Welke is hiervan de juiste of zijn het allebei niet de DS2500 ?

Ik zie bij volvopartswebstore twee 'kits' voor de v50:
31212184
30742029

Al zoek ik op dit laatste nummer bij MisterAuto kom ik weer die Ferodo FDB1706 blokjes tegen, maar dat is nog niet meteen de DS2500, hoe zit dat precies?



Ferodo levert ook vast "standaard" vervangingsblokken.
De DS2500 is een special product en  ook prijziger, beter om eerst het ferodo part nummer op te zoeken van het juiste DS2500 blok en daarmee te googlen.
Tijdens de hertenkamp begreep ik van Marco dat het standaard blok prima is, hij rijd er al een tijdje mee op de Kuga waar dezelfde set op zit, dus waarom geld uitgeven voor een veel duurder blok?

DS2500 >> FCP1706
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

LeoZandvliet

Ik wil niet per see een veel duurder remblokje,
maar heb er zelf geen kaas van gegeten.
En omdat dat type door Ash werd aangeraden, leek het mij logisch daar voor te kiezen.
Maar begrijp nu dat het nog logischer is om voor bijv. de FDB1706 te gaan, of gewoon standaard Volvo blokken. Of kan je die laatste maar beter mijden?
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

V70geRwin

Citaat van: LeoZandvliet op 12-06-2015 12:49:50
Ik wil niet per see een veel duurder remblokje,
maar heb er zelf geen kaas van gegeten.
En omdat dat type door Ash werd aangeraden, leek het mij logisch daar voor te kiezen.
Maar begrijp nu dat het nog logischer is om voor bijv. de FDB1706 te gaan, of gewoon standaard Volvo blokken. Of kan je die laatste maar beter mijden?

Waarom moet je een standaard Volvo of Ford blok mijden?
Met welke blokken rij je nu eigenlijk  ;)

De nieuwe setup gaat je al veel meer brengen.
Ik zou eerst het standaard blok kopen, ook gezien het prijsverschil, mocht dat echt niet bevallen kan je altijd nog verder kijken.

Maar wellicht kan iemand die al met deze setup rijdt daar beter iets over melden....

Sbv

Ik heb de standaard blokken gehad en nu de police spec blokken erin. Beide origineel Volvo. Merk tussen beide vrij weinig verschil

leons850

Ik heb deze set ook, gewoon met standaard blokken.
ten opzichte van de 302's een enorm verschil.
Ik weet niet wat je er mee van plan bent, maar je hebt maar zo veel remkracht als grip op de band he.
Regelmatig ben ik te vinden in Duitsland, waar ik ook best nog wel eens flink op het gas ga maar faden hebben ze bij mij nog niet gedaan.
Op een circuit is het wat anders inderdaad, misschien dat ik als de blokken op zijn eens de ferodo std blokken ga proberen maar niet die idioot dure dingen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

LeoZandvliet

Oké, ik heb er zoals gezegd geen kaas van gegeten,
en kan dus net zo goed voor de standaard blokjes gaan. Wat is dan het juiste linkje van Volvopartswebstore hiervoor, ivm meerdere kits die ik daar zie staan, of het juiste onderdeelnummer?
Heb nu zelf nog de originele 280mm remmen, en ga nooit naar duitsland of het circuit.
Maar auto is wel getuned, dus moeten ook de remmen wat verbeterd worden.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

spijky

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

leons850

Dan is 320 met standaard blokken ruim voldoende.
Gelukkig staat het ook nog vet! ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

jandeman

Zo gisteren eindelijk de tijd gevonden om de upgrade uit te voeren. Het verliep voorspoedig, op één klein dingetje na, in de adapters van Ash moest  de 12mm schroefdraad even opgefrist worden met een schroefdraad frees. Wellicht voor iedereen hier even van belang omdat de eerste buy uit dezelfde batch komt. Wellicht bij de productie een versleten frees gebruikt. Dit kostte mij even wat tijd om te ontdekken. Verder verliep alles vlekkeloos. Had een dikke 10.000 km terug nieuwe schijven, blokken en stalen remleidingen gemonteerd van ET op m'n 302mm set. Het was dus allemaal goed gangbaar. Gisteren meteen op een rustige weg gaan inremmen en eerste ervaringen zijn positief. Remt heel 'vast' zeer goed doseerbaar. Vandaag nog even een inrem sessie en daarna gaan we eens kijken hoe het gaat vanaf hoge snelheden.

Mijn set bestaat dus uit de adapters van Ash, gebruikte remklauwen van RIMA, Ferrodo DS Performance remblokken en OEM schijven via Scandcar. Verder dus rvs omvlochten remleidinden en ATE Blue racing remolie, alhoewel de opvolger van ATE geen blue meer is maar blank. DOT4+ olie dus.
Bijgaand wat foto's:
Foto 1, de 'oude' set


Foto 2, vergelijking oude en nieuwe schijf:


Foto 3, het  nieuwe setje aan het rechter voorwiel


Foto 4, zoals het er achter de wielen uit ziet

spijky

Heeft er ook nog iemand gekeken naar andere remschijven. Met gaatjes en zo.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

JuT5R

Zijn die brackets ook gewoon via internet te krijgen?

AshDVS

Bedankt voor de informatie.
Ik zal follow-up met CNC-bewerkingscentrum.

Ik ben blij dat het allemaal werkte ok in het einde.

Gijsbert-5

Weet iemand een adresje in de buurt van Harderwijk waar ik het naafgat van de schijven zou kunnen laten uitdraaien? Of iemand die het voor me wil doen?

jandeman

Citaat van: Gijsbert-5 op 29-07-2015 11:16:20
Weet iemand een adresje in de buurt van Harderwijk waar ik het naafgat van de schijven zou kunnen laten uitdraaien? Of iemand die het voor me wil doen?

Gijsbert ik kan het voor je laten regelen. Zit zelf in Nijkerk, dus om de hoek. Heb een techneut die ook historische race auto's prepareert, die heeft het voor een paar Euries voor mij perfect gedaan. Stuur je wel even een pb met m'n mobiel.
Groet,
Jan

Gijsbert-5