Flips V70 - 666K - Frankenstein is jarig

Gestart door pcpg.janssen, 15-05-2015 14:51:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pcpg.janssen

Citaat van: yannickdv op 20-05-2015 10:22:49
Grappig om een onderdeel in een andere auto verder te zien leven ghehe.

Kom regelmatig op de sloop, als ik nog een houten tegen kom, dan zal ik hem voor je meenemen ;)

Ik was al blij dat ik deze van je over kon nemen (waarvoor nogmaals dank!). Dus als je een houten exemplaar tegen komt, dan plannen we het zo dat we elkaars roffel even kunnen bewonderen onder het genot van een drankje.

yannickdv

Klinkt uitstekend!

Mag ook als ik hem niet vind hoor :D
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

pcpg.janssen

Vandaag druk bezig geweest met de applicatie voor het detailers gilde:

Auto gewassen:


Close up van het dak.


Nooit geweten dat klei er nog zo veel zooi af krijgt.


Plastics afgetaped, zodat ze niet wit uitslaan van de polijstmiddelen.


Daarna gepolijst met Monello Rafinni Veloce op een gele pad, vervolgens Mezzo op oranje en finale op wit. Aansluitend Black hole op een rode pad en vervolgens afgemaakt met Collinite 845. Zie het resultaat:






Toegegeven: op de plekken waar geen lak meer zit, glanst het niet zo lekker, maar de rest is goed gelukt voor een eerste poging.

Met dank aan deze how-to van Carclean.

pcpg.janssen

Vandaag was het magische moment daar:



De inloop olie mag er nu officieel uit!

Met 400.000 kilometer op de klok, gaat de auto binnenkort lekker verwend worden: grote beurt, nieuwe draagarmen voor, RTI afmaken, Airco laten repareren, bakolie vervangen en nog wat kleine dingen. Heb de week van 22 juni vrij, dus dan ga ik daar eens rustig voor zitten.

Mocht iemand overigens nog een enkele Perfo velg hebben liggen, welke nog netjes en recht is, dan hoor ik dat ook graag. Heb er 1 met een slagje. Anders wordt het richten.

yannickdv

Netjes! Rti ben ik benieuwd naar!
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

pcpg.janssen

The sjips has hit the fan   >:(

Gisteravond reed ik naar huis en vond ik dat de bak wat grof schakelde als ik hem in achteruit zette. Eventjes gekeken en het blok leek redelijk ver te kantelen en de bakolie was nog netjes rood, dus ik had het afgedaan als een rotte motorsteun. Ik weet niet hoe oud ze zijn en ik had gedacht ze in de week van de 22e te gaan vervangen, dus gewoon rustig naar huis gereden.

Vanochtend rij ik de A12 op en het valt me op dat de auto niet lekker trekt en alsof de bak twijfelt om in de 4e versnelling te gaan. Terug naar de rechterbaan tussen de vrachtwagens en daar werd het probleem erger: eerst veel slip uit de bak en daarna de bekende "Flashing Arrow of Doom  :evil:". Dat is dus slecht nieuws. Eraf bij Driebergen, gekeerd en gehoopt dat ik terug kon komen tot Maarsbergen. Maar helaas, meer dan 70 kilometer per uur zat er op de oprit niet meer in. Uiteindelijk gestrand bij hectometerpaaltje 74.6 en er zat geen beweging meer in: niet vooruit en niet achteruit.

Dus, de auto uit, veiligheidshesje aan en snel kijken of er nog wat aan te doen was. Olie ziet er nog steeds goed uit, dus dan maar iemand bellen om me weg te slepen. Gelukkig kwam niet veel later een erg vriendelijke man van Rijkswaterstaat aan en die heeft netjes de vluchtstrook afgezet met pionnen en een sleepdienst voor me gebeld. Toevallig uit Leersum en die beste man heeft me keurig naar huis gesleept. Dat was wel echt topservice.

Ik heb door de heren van RWS en de sleepdienst een prettig gevoel overgehouden aan deze vervelende ervaring. Dus dat compliment wil ik in ieder geval wereldkundig maken! Nu afwegen of er een vervangende bak in komt of dat er toch wat anders gaat gebeuren (verkoop/demontage).

Mocht iemand een mooie Volvo met LPG en automaat weten te staan voor een leuke prijs, dan hou ik me aanbevolen. Misschien komt er dan zelfs wel een turbo modelletje  :eusa_dance:

Galactica

Dat is een minder bericht na alle noeste arbeid.
Is het economisch niet beter om te kijken of je een andere bak er onder kunt hangen?

KIM

Weet je zeker dat het niet de PRND switch op de bak is?
Als je de pook een paar keer heen en weer ragt, is het in dat geval vaak opgelost.

De symptomen die je beschrijft komen m.i. overeen met mijn ervaring bij een versleten PRND switch.

yannickdv

Noooo. Succes ermee. Hopen op die switch dan.

Wel het paneeltje eruit halen he :P
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Balen maar begin met een goede analyse.
Storingen al uitgelezen van de bak?

henry classic v70

Als het die switch niet is een andere bak plaatsen, even contact opnemen met Dirk of Arjen misschien hebben hun nog een goeie bak staan.
De aanschafprijs was al vrij laag zoals je omschrijft in de start van dit blog, als íe motorisch verder nog goed is en mooi strak loopt (zonder vreemde bijgeluiden) is het de investering van een andere bak wel waard toch?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

StefanCJ

Ai vervelend. Mogelijk kun je hem nog laten fixen als de kosten het je waard zijn. Overstap naar een turbo is natuurlijk ook aanlokkelijk.

pcpg.janssen

Dank jullie voor alle adviezen tot dusver. Ik zit nog wel een beetje in dubio, maar het geeft in ieder geval weer wat hoop.

Ik zal de pook vanavond eens wat heen en weer sjouwen om te zien of dat een noemenswaardige verbetering oplevert. Ik hoop het stiekem wel, want dat zou me een hoop gedoe besparen. En ik hang Vida er even aan om te zien of nog foutcodes in de bak zitten.

Het zou me overigens niet heel erg verbazen als het de koppelingen zijn: de wagen heeft een trekhaak en ik heb hem overgenomen van een agrarier met onder andere paarden. Goede kans dat er dus regelmatig een paardentrailer mee getrokken is. Daarbij heb ik bij 390.000km de bak voorzien van verse olie, dus het zou zomaar kunnen dat de stukjes gruis en troep de bak bij elkaar gehouden hebben, nu zijn losgeweekt door de nieuwe olie waardoor de koppelingen geen grip meer hebben.

Ik heb nog geen idee hoe moeilijk het zou zijn om de bak te wisselen (moet bijvoorbeeld de motor hiervoor er helemaal uit?), maar als ik zie wat ik tot nu toe van dit forum heb geleerd, moet dat ook wel goed komen  :)

Vanavond volgt er vanuit deze kant weer een update met eventuele foutcodes en de resultaten van de "rag-test".

Sbv

voor bakwissel hoeft de motor er niet uit, maar ik heb het in het verleden wel gedaan. Gaat wat makkelijker als je geen brug hebt maar wel motortakel. Bijkomend voordeel je kan de motorruimte eens moois schoonmaken

Mvh

Geoefend iemand is er nog geen werkdag mee bezig. Zijn er genoeg hier op het forum die het wel willen doen. Ik heb helaas de brug nog niet op de plek staan. Anders had ik je graag willen helpen.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd