Ahrab stelt zich en zijn V70 voor

Gestart door ahrab, 01-09-2015 09:30:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ahrab

Hallo, ik ben Ahrab en sinds kort ben ik in het bezit van een Volvo V70 2.4 met automaat uit 1999. Ik heb de afgelopen 20 jaar leaseauto's gereden, maar heb nu toch besloten om het door mijn werkgever beschikbaar gestelde leasebudget te gebruiken voor een "echte" auto. Ik had nog gekeken naar een nieuwe V70 als leaseauto, maar ik heb niets met "moderne" auto's - ze missen toch karakter, zijn te perfect lijkt wel...

Affijn, knoop doorgehakt en een uit Duitsland geimporteerde V70 gekocht. Volgens mijn kinderen is-ie goudkleuring, mijn vrouw vindt hem een urinekleur hebben. Ik ben kleurenblind en vindt het een mooie kleur ;-). 110k op de teller, onderhoudshistorie bekend, alleen na overlijden van de vorige eigenaar heeft-ie 4 jaar stil gestaan. Hoewel de auto heerlijk relaxt en stil rijdt, wil ik toch nog wat achterstallig/preventief onderhoud uitvoeren. Ik heb de volgende items op mijn lijstje staan, maar laat me graag adviseren:

- motor en gasklep laten reinigen. Zijn er forummers die ervaring hebben met producten van Forte?
- nokkenas afstellen
- bovenste motorrubber vertoont wat speling, dus wil ik op termijn ook vervangen
- binnenste stuurkogels vervangen (langere termijn)
- dynamo vertoont wat slijtageslijpsel, dus reviseren - wil ik doen tegen de tijd dat ik op vakantie ga en lange rit zal maken (volgend jaar dus)
- paar lelijke plekken/scheurtjes in stoelbekleding repareren

Volgende week laat ik een LPG installatie inbouwen en wordt de dynamo, waterpomp, spanrol vervangen.

Ik twijfel nog of ik de automaat laat spoelen. De automaat lijkt wat onrustig te schakelen en "bonkt" als je van P->N->D schakelt. Ook hierover laat ik me graag adviseren.

Groeten, Ahrab.

glenfiddich1983

#1
Welkom, en we willen natuurlijk foto's van de Volvo zien ;)

110k is nog een haast maagdelijke kilometerstand, netjes hoor! Al zou ik bij die kilometerstand nog een nette stoelbekleding verwachten en een goed schakelende automaat?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

RoelNL

Hallo Ahrab,

Welkom en inderdaad foto's :-)

Je zou de automaat inderdaad kunnen laten flushen bij een bedrijf. Als je gaat zoeken op het forum kun al het 1 en ander vinden hier op het forum.

Succes met je auto.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

ahrab

Dank voor het welkom. Ik zal proberen later foto's te plaatsen. De stoelbekleding is nog bijna als nieuw. Er zit alleen een op de bestuurdersstoel kleine scheurtjes en lelijke plek. Ter hoogte van de veiligheidsgordel en waar de vorige eigenaar zich uit de auto trok oid.

Vwb automaat ben ik nog niet uit of het echt nodig is. Hij schakelt iets voelbaarder en af en toe lichte schok. Maar ik was dan ook een 7-traps DSG uit een VW gewend....

Groeten, Ahrab

luuk123456

Hoi Arhab,

Welkom! en alvast veel plezier gewenst met jullie urinekleurige V70 ;D
Ik denk dat je hier op het forum alle informatie wel gaat vinden die je zoekt...

En correct me if i`m wrong, maar 'bonken' tijdens het in de versnelling zetten van de automaat is toch vrij normaal?
Of mag/wil je echt helemaal niks voelen met het in de D zetten?

ben benieuwd naar de foto`s!

Groet,
Luuk

cornelis-b

Welkom maar doe maar eens een foto van de auto want een kruising tussen goudkleurig en urinekleurig is weinig bij voor te stellen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

knoertS70

Tenzij je goud een zijkkleur vindt. Welkom hier.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

RoelNL

De automaatolie zit er vanaf het begin in en dat is meer dan 16 jaar oud. Ik zelf zou er niet eens over tobben om het te doen.

Ik denk dat je het wel merkt als het zover is ;-)

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

626Ronin

#8
welkom,
bedoel(t) je vrouw ochtendurine of urine na een paar pilsjes?  :eusa_angel: (zou het ook een moondust (443) kunnen zijn?)

die bonk kan ook uit de bovenste (en dan ook onderste) reactiearmen komen en kijk de steun rechts onder het blok (distributiezijde) dan ook maar na..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

ahrab

Dank jullie. De urinekleur is toch wel van iemand die goed gehydrateerd is, maar wellicht de avond te voren spinazie heeft gegeten ;-). Foto's volgen, ik moet ze van de vrouws telefoon zien af te krijgen.

Even wat anders. Vanavond sloeg de Volvo met automaat in P bij het starten een paar keer af. Pas bij de vierde poging heb ik hem meteen bij aanslaan van de moter in N gezet waarna de motor wel bleef draaien en ik gewoon weg kon rijden. Weet iemand wat dit kan zijn? Ter info, de nokkenassensor moet ook nog vervangen worden (gepland voor volgende week) - wellicht heeft het daar iets mee te maken? Of met gasklephuis?

Ik zal nog even zoeken op het forum en evt dit euvel ook melden op de juiste plek.

Ahrab




ahrab

En nu de foto's - ik heb nog geen betere....






V70 400K+


Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

de Boeing

van P-..>D mag je een klein schokje voelen en ook het schakelmoment van 1->2 mag je voelen, de ander schakelgangen zouden bij een 'goede' automaat bijna onvoelbaar moeten zijn ... Keertje automaat flushen kan je zelf door gewoon af te tappen en de zelfde hoeveelheid dextronIII weer toe te voegen (er van uit gaande dat het oliepeil correct is van bij het begin)

(en ik vind het een schitterende kleur!!!)

cornelis-b

#13
Geen goud, geen pisgeel maar champagne pearl ;D

Was dat niet kleurcode 313 ?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ahrab

Volgens kentekenbewijs is de kleur groen.

De nog in de auto aanwezige Fahrzeugschein (ja ja, import uit Duitsland, met alle boekjes er nog in) zegt "Farbe: 1".