Oude Volvo had ik afgevoerd voor sloop en blijkt nu weer rond te rijden (?)

Gestart door CharlieFox, 26-12-2015 22:37:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CharlieFox

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78178.0.html

Ben toch benieuwd wat de mensen hier er van vinden. Zie ook bovenstaand topic. Ik had zowel via mail als mondeling aan de opkoper laten weten dat de Volvo op was en gesloopt kon worden voor de onderdelen. Uiteindelijk 3 weken geleden de wagen weggebracht (rijdend) en een vrij redelijke vergoeding ontvangen plus vrijwaringsbewijs ter plekke. Hoewel 8 jaren veel plezier van de auto gehad, dacht ik toch "opgeruimd staat netjes".

Maar dan: Krijg ik van de week een pb van de nieuwe eigenaar! Had me hier gevonden door intensief te googlen, best goed gedaan trouwens. Hij is nieuw hier. Ik wil nog niet te veel informatie prijs geven, want eerst even met de nieuwe eigenaar een belletje plegen. Maar ik vind het toch niet helemaal goed voelen.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

volvobug

Ik vind er niks van. Verkoper is vrij om te verkopen wat van hem is en koper is vrij om te kopen. Dat er naïeve kopers rondlopen kun je verkopers niet kwalijk nemen. En misschien heeft de koper er wel een hele goede koop aan, afhankelijk van de prijs die hij betaalt heeft en de volledigheid van informatie die hem verstrekt is door verkoper. Maar koper heeft ook onderzoeksplicht lijkt me als hem niet alles verteld is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

marc-850

Ik denk dat jij je daar niet over bezwaard hoeft te voelen.

Ik weet niet wat je bedoeld met 'dat de auto op was'; was hij een gevaar op de weg, verrot, of motorisch naar jou idee versleten. Je hebt die auto naar een sloper gebracht en een vrijwaring ervoor gekregen. Misschien zat er nog even APK op.

Wat de sloper dan met de auto doet, is zijn pakkie an.

Je zou eventueel aan de nieuwe eigenaar kunnen vertellen wat de reden was dat je hem naar de sloop hebt gebracht. Dan kan hij beslissen wat hij met deze auto wil doen.

elmarconi

Pcies. Wat wij definieren als "op" bekijkt iemand op een ander continent als "ZGAN".

Jij hebt de beste man niks verkocht, kunt hem hoogstens van advies voorzien welke delen niet helemaal okselfris waren op het moment dat jij hem verkocht.



Het blijft toch je kind...

--
Autogas Inside . . .

Spin!

Gebeurt vaker, niks vreemds aan. Rijden hier zelfs T-5R's rond die eigenlijk door de schrotpers zouden gaan (2 gelen, 1 groene en 1 zwarte) .

Niet alles dat men weg gooit is rijp voor de sloop. Nou had ik begrepen dat het met jouw 850 weer net wat anders zat ivm wisselen van onderdelen die al wel in de 'container' lagen.

Overigens treft jou geen blaam. Wat je bij het grof vuil zet, daar hoef je geen verantwoording voor af te leggen. Je hebt er toch ook 'goed' geld voor gekregen?

www.vm-parts.nl

cornelis-b

100 pro met volvobug eens. Je hebt hem verkocht en de auto is je gevrijwaard dus wat de koper er mee doet is zijn zaak.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

12much

Citeernog niet te veel informatie prijs geven, want eerst even met de nieuwe eigenaar een belletje plegen. Maar ik vind het toch niet helemaal goed voelen.

Maak je geen zorgen, aan elke gebruikte auto is wel wat op aan te merken, nu wellicht een beetje meer. Het grootste nadeel heeft in dit geval het voordeel dat ik er van te voren op kan anticiperen.:-)

Zowel jou als de verkoper valt geen blaam te verwijten, ik heb de auto met die wetenschap gekocht, dus verborgen gebreken kon ik verwachten, het was starten / lopen, lekke radiator en een nieuwe mee op de achterbank. Ik zocht met spoed een goedkope gasauto als vervanging van mijn 740. Die heb ik gekregen in een eerlijke deal, niks mis mee. Dat de auto meteen daarna een lekke koppakking kreeg, was vette pech en onwetendheid van dit systeem. Er zit ergens een montagefout in het slangen systeem want het bijvullen gaat uitermate traag, de slangen van de vialle zijn al kokend heet (goeie eigenschap), de tempmeter staat al op kwart over drie, en de onderste dikke radiatorslang is nog steenkoud, blijkt voor mij pas na de kopwissel (tussen de drie middelste cilinders kv doorslag, mede door roest) dit zie je wel vaker als er lange tijd op water wordt gereden

12much

Daarnaast had de wagen lekkage langs de waterpomp en een gescheurd kv tankje, vlak onder het schroefdraad. Ik kon er, zij het met moeite, een 0,1mm voelermaatje doorheen duwen. Ook zoiets wat je veel te laat ontdekt alsbje alleen op water rijdt. Het water verdampt meteen en laat pas veel later kalksporen achter. De kv bleef nu op het kleppendeksel en de bedrading liggen. Combinatie van allerlei oorzaken, want de scheur is ws veroorzaakt door te weinig vloeistof, waardoor de lekke koppakking en er enorme overdruk ontstaat. Balen, maar weer veel geleerd, verse pakking, kop afgeperst en gevlakt, scheidingsspleten weer schoon gekrabt, teveel aan lijm uit de oliekanalen van het bovenste kleppendeksel, nieuwe waterpomp met metalen schoepen, distributie kompleet en allerlei lekke slangetjes en knietjes, slangenklemmen en klephoedjes etc vervangen.

We komen eruit, fijne jaarwisseling allemaal