Watertemperatuurmeter

Gestart door Joris_Scholte, 08-01-2003 23:30:39

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Mijn watertemperatuurmeter heeft een beetje last van impotentie; hij komt niet omhoog. Betekent dit dat de thermostaat van mijn auto een klein beetje op is?

Joris_Scholte

Die zwartplastieken plaat achter de grille zit er ook nog, en vorige winter niks geen problemen. Het is echt iets van de laatste paar weken.

Joris_Scholte

Ik zie nu pas dat ik niet volledig was met mijn openingsbericht; de meter komt niet horizontaal. Op vier uur blijft hij hangen.

Joris_Scholte

Vanmiddag nieuw thermostaatje laten zetten (zelf geen faciliteiten en in de openlucht vond ik te koud) en voor EUR 75.66 weer lekker warm en de meter komt weer horizontaal.  ;D

Raf

CiteerDuur? Schandalig bijna! >:(
Ik heb het vorig jaar zelf gedaan: 10 minuten werk. O ja, in de onderdelenhandel kost een thermostaat voor de 850 ongeveer 15 Euro..... ;D

maar heb je dan een origineel Volvo onderdeel?

of is het zo'n namaakspul dat binnen de korste keren terug stuk is?

heb overlaatst hetzelfde voorgehad. inderdaad 10 minuten maar wel €35 voor het onderdeel met Volvo stempel.

groetjes
Raf
De gustibus non disputandum est!

Joris_Scholte

Besteld en vervangen bij de dealer. Lijkt me origineel Volvo. Onderdeelnummer op de bon is 271664.

ed

Die 15 euro voor het thermostaat bij de onderdelenhandel is niet waar. Bij Autoparts kost een thermostaat 41 euro!! Ik heb hem vrijdag gekocht, en schrok ook een beetje van de prijs. Het merk is Wahler. Grote kans dat het thermostaat van Volvo ook bij Wahler vandaan komt.

Volvo thermostaten gaan niet al te lang mee. Na 5 jaar is vaak het mooie er wel vanaf.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ad

pas een vraagje gesteld over koude voeten. ook mijn naald (die van de tempertauurmeter) staat niet steeds horizontaal. wellicht is dat de reden waarom de verwarming niet goed warm wordt. ook ik ga maar eens een nieuwe thermostaat monteren. kan mij iemand vertellen of het zin heeft een origineel volvo onderdeel te kopen of kan het gewoon een imitatie zijn. is er kwaliteitsverschil?
gr ad

Roy V70R

Denken jullie nu werkelijk dat volvo een thermostatenfabriek heeft. ???
NOT!!!
De meeste thermostaten komen bij Behr of wahler weg.
Alleen het afstempelen en doosje zijn dan van volvo.
Prijs van Behr €.10.50 ex btw
Hetzelfde geldt voor zoveel onderdelen.

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

ed

Van het weekend dus mijn thermostaat vervangen.
De kachel wordt nu wel een stuk sneller warm, en de meter blijft ook keurig in het  midden staan.
Het is echt maar tien minuten om te vervangen.
Het originele thermostaat is exact hetzelfde als degene die ik bij de automaterialenhandel heb gekocht.
Het enige verschil is dat er ook nog Volvo in staat. De fabrikant gegevens (Wahler) staat er ook nog in.
Vreemd toch dat een niet origineel onderdeel meer kost dan een origineel thermostaat.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ovibonjovi

Wat heb je betaald voor de reparatie bij de Volvodealer. Denk nl dat ik met hetzelfde  euvel te maken heb.

george

Citaat van: ovibonjovi op 28-12-2004 18:08:27
Wat heb je betaald voor de reparatie bij de Volvodealer. Denk nl dat ik met hetzelfde  euvel te maken heb.

Dat laat je toch niet door een dealer doen :o ???
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Frans_S

Dat laat je toch niet door een dealer doen :o ???
Citeer

Dit is gemakkelijk zelf te doen!
Heb wel een torx-dop van 40mm gekocht, € 11,23
Thermostaat met rubber ring was € 15,61
Beetje koelvloeistof bijvullen, want ik had hem zo losgehaald.
Koste me dus € 26,84

Achteruitrijlicht-schakelaar was ook kapot, koste € 9,66
Gewoon bij de automaterialen handel halen.

R.Bijl

heb hem gisteren ook vervangen en was met 20 min.gedaan ;D
kind kan de was doen

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Auke T-5R

Als ik dit zo lees heb ik denk ik hetzelfde probleem als ik grote stukken (meer dan 20km) gereden heb komt de temperatuurmeter niet verder dan 4 uur als ik dan ff stil sta of langzaam rijdt (onder de 50) dan kruipt de naald richting 3 uur echter ga ik dan weer 100-120 rijden dan zakt de naald weer richting de 4 uur.
Is dit ook een thermostaatprobleem?
Mijn vraag is waar zit thermostaat ergens bij de T-5R? (liefst een foto)

Gr. Auke