T5 loopt slecht in deellast en valt soms uit,. Code 121 *opgelost*

Gestart door Ravado, 28-12-2019 09:21:38

Vorige topic - Volgende topic

Ravado

Ik heb een vervelend probleem met mijn T5.
Als ik rij dan stottert de auto en valt soms een 1 seconde uit om dan weer op te pakken.  Vermogen is een stuk minder en ook de turbodruk komt er maar voor 0.3 bar in.

Als ik de t5 (1996)  uitlees dan is er maar 1 foutcode en dat is de 121.  Op het forum staan diverse oplossingen beschreven maar geen van deze werken bij mijn T5.

Ik had al een stage 0 gedaan. (Verdelerkap , rotor, kabels, bougies, bdp sensor en nokkenassensor) 
Nu zie ik bij uitlezen dat mijn lmm bij weinig gas geven al naar de limiet van 5 volt schiet.
Lambda sonde pendelt wel netjes mee.
Vacuumslangen vervangen en gecontroleerd, geen lekkage.  Uitlaatspruitstuk heel, geen scheuren.

Is het juist als ik nu concludeer dat de lmm overleden is? Of is er iemand met een andere mening/beredenering?

arjenT5R

Zou goed kunnen ja.

Wat gebruik je om uit te lezen?

Stationair moet lmm rond de 18kg/hr zitten.

De max (5volt) haal je eigenlijk niet bij een std auto.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ravado

Nee mijn idee ook.  Nu is de T5 wel gechipt maar  5 volt bij 2500 rpm onbelast is volgens mij veel te veel.

Ik lees trouwens uit met een Delphi systeem, obd1.

Ravado

Ik ben er uit.    Uiteindelijk de lmm vervangen door een geteste goede 2e hands en de T5 loopt weer als vanouds.   Ik heb nu een waarde van 3.72 volt bij volle belasting, 5000rpm en 1bar druk.

Nu bleek toch de foutcode 121 ook echt met de lmm te maken te hebben. :eusa_think:

arjenT5R

Ravado

Ik zag het inderdaad maar ook nog steeds erg duur   :eusa_think:

arjenT5R

Er is een tijd geweest dat je voor 150 euro een nieuwe bosch had, maar helaas worden ze niet meer geproduceerd zover ik weet.

Wouter1973

Ik heb een tijd lang met een Pierburg lmm rondgereden. En nee, dat is geen Bosch. Maar het is ook geen Stark of Ridex, zeg maar. En ook qua prijs erg gunstig ten opzichte van Bosch (ik meen dat ik er rond 130 euro voor betaalde). Destijds had ik problemen met de fueltrims (wat uiteindelijk een te arm afgestelde lpg installatie bleek te zijn), en toen heb ik de originele Bosch er in gelaten en de Pierburg als reserve gehouden. Nadien nog wel eens verwisseld, maar ik ervaar geen enkel merkbaar verschil. Kortom: volgens mij een prima alternatief, ook al denken sommige mensen daar anders over ;)

arjenT5R

arjenT5R

Je hebt de pierburg nog liggen toch? Zou ik er eens een logje mee mogen maken?

razorx

Ravado

Wouter1973

Citaat van: Ravado op 31-12-2019 17:16:26
Heb je ook een onderdeelnummer van die Pierburg?
Ik dacht 7.07759.03.0. Het is alleen het losse LMM element, zonder behuizing.

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 31-12-2019 08:07:53
Je hebt de pierburg nog liggen toch? Zou ik er eens een logje mee mogen maken?

Mag zeker. Maar gezien afstand moeten we dan even iets bedenken met opsturen denk ik.

V70geRwin

Is dat loggen nog gelukt?
Klopt dat part nr voor de pierburg?
Vlgs autodoc moet ik een andere hebben maar die adviezen zijn niet heel betrouwbaar.