Mijn nieuwe 850 stelt zich voor. :)

Gestart door Michaell, 19-07-2025 19:14:37

Vorige topic - Volgende topic

Michaell

Doe ik. :)
Nou, we zijn inmiddels ongeveer een weekje verder. Hoewel ik normaal gesproken zoveel mogelijk fiets, heb ik alsnog besloten om de auto intensief te gaan gebruiken om te kijken hoe het gaat met de bak. Nou, ja, daar kan ik weinig nieuws over vertellen eigenlijk. De bak schakelt nog steeds erg goed en vlekkeloos. Vandaag heb ik de motorolie ververst en als ik dan toch onder de wagen lig, dan geef ik de bak ook even een visuele inspectie natuurlijk!

En heilige poep! Die is gewoon nieuw! Ze hebben duidelijk ook de behuizing in een grote reinigingsmachine gedaan. Want er hangt een heel groot zilver en brandschoon ding aan de zijkant van mijn motorblok. Het contrast met het blok is overduidelijk. Leuk om te zien! :)
Ook de PNP switch op de bak lijkt nieuw? Al staat deze niet op de factuur. Maar deze glimt wel heel erg. Of ze hebben deze ook gepoetst? Geen idee. Wel zie ik aan de onderkant allemaal nieuwe sensoren in de bak zitten.
Dat moet een beste klus zijn geweest zeg!

Ook de motor is nu weer voorzien van een vers luchtfiltertje (Febi), 5L MPM 10W40 half-synthetische olie, een nieuw oliefiltertje (Bosch) en ook heb ik het interieur filter (ook Febi) vervangen (die was weer lekker vies zeg). Dit alles doe ik 1x per jaar.
Daarna heb ik de oude olie naar het KCA depot gebracht en de bandenspanning gecontroleerd (er zit een tankstation daar om de hoek)  en eenmaal terug de bakolie nog ff gepeild. Dan was ik weer 40min verder namelijk. En die staat keurig op de max van het HOT peil.
Wel een beetje lastig te zien als de bakolie zo vreselijk mooi helder rood is. Ik moest zowaar mijn leesbril opzetten om dit goed te kunnen zien. ;D