Radiator bouten en gescheurde (vacuum) slang

Gestart door Jelle_v_E, 20-07-2025 22:52:05

Vorige topic - Volgende topic

Jelle_v_E

Hoi allen,

Vandaag een lekker (maar veel te lang) dagje geklust, namelijk de radiator van de T-5 vervangen. Allebei de schroefdraden waarmee de koelers aan het chassis hangen braken af.
Uiteindelijk hangt alles er weer in en heb ik de gebroken schroefdraden vervangen met bouten.

De radiator, intercooler en condensor zitten met 6 bouten aan elkaar. 4 bouten aan de bovenkant en 2 aan de onderkant.
Bij het losmaken van de bouten kwam ik erachter dat er 1 ontbrak, 1 brak tijdens het loshalen en 4 overgebleven waren verschillende maten.

• Welke spec flensbout(en) en plaatmoer(en) worden er gebruikt om deze 3 onderdelen bij elkaar te houden
  • Welke bouten worden er gebruikt om de radiator fan vast te zetten. Dit 4 bouten aan de bovenkant van de fan. 2 grotere aan de bovenkant, 2 kleine aan de onderkant.

Tijdens het loshalen van de luchtinlaat heb ik een (vacuum) slang gescheurd. Deze heb ik nu weer verbonden middels een sok van een stukje silicone slang.
  • Wat is dit voor slang? Gaat volgens mij als rubber slang vanaf het gasklephuis richting de accu en veranderd dan in een plastic slang. Zie foto.

VolvoFreak89

Die slang is voor je turbodrukmeter. Gaat helemaal naar de achterkant van je tellerwinkel.

De boutjes kan ik je uit mn hoofd niet vertellen, maar als het weer netjes vast zit dan zou ik me daar niet te druk om maken.

Jelle_v_E

Citaat van: VolvoFreak89 op 20-07-2025 23:27:01Die slang is voor je turbodrukmeter. Gaat helemaal naar de achterkant van je tellerwinkel.

De boutjes kan ik je uit mn hoofd niet vertellen, maar als het weer netjes vast zit dan zou ik me daar niet te druk om maken.

Goed te weten van die slang.

Er ontbreken nu 4 bouten in totaal. 2 waarmee de fan aan de koelers zitten. 2 waarmee de koelers aan elkaar vast zitten. Dit zijn er voor mij net wat teveel om me daar geen zorgen over te moeten maken.

Ries van de Zilverschuit

Je hebt toevallig geen Vida, waar je de onderdeelnummers van dat spul op kan zoeken? De dealer kan naar alle waarschijnlijkheid ze nog wel leveren. Daar kunnen ze het ook voor je opzoeken, maar of ze daar veel zin in hebben... De kosten zijn sowieso te overzien en dan heb je alles weer op de juiste maat.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Menno3274

Jelle_v_E

Menno3274

Geen probleem.

VIDA is zeker handig. Die website heeft veel, maar VIDA nog veel meer. Ook handleidingen dacht ik. Kan wel nuttig zijn. :)