Rubbers achteras

Gestart door emperorbone, Gisteren om 11:42:25

Vorige topic - Volgende topic

emperorbone

Tijdens de APK bleek dat de rubbers van m'n achteras hun beste tijd wel gehad hebben. Het was geen afkeur maar men gaf wel aan dat voor de volgende APK waarschijnlijk wel vervangen moesten worden. Tijd dus om daar maar mee eens aan de slag te gaan.

De endlinks (3516122) worden waarschijnlijk van Febi, maar voor de silentblocks (9181013 en 9181027) kan ik van Febi overal alleen de linkerkant vinden, ook op hun eigen site staat de rechterkant niet meer. Alternatieven die ik zo snel kan vinden zijn onder andere Meyle, Delphi en FAG, Skandix heeft ook een huismerk variant. Een paar jaar geleden heb ik de draagarmen en stabilisatorstangen aan de voorkant vervangen door Meyle HD en ben ik daar tot nog toe wel tevreden over, zouden de silentblocks van Meyle ook goed zijn? Ze zijn wat duurder dan de andere opties maar worden met bevestigingsmaterialen geleverd, dat is op zich wel fijn. Skandix biedt ze ook aan met originele Volvo bevestigingsmaterialen, maar een snelle rekensom leert me dat de kosten van de bouten en moeren al meer dan de helft van het pakket zijn, ik vraag me dan af wat de kwaliteit van het rubber zelf is.

Wat betreft de endlinks vroeg ik me af of iemand hier misschien de tool (9995497) heeft die ik zou mogen lenen/huren/overnemen? Ik lees her en der dat het met het uitboren van het rubber en/of genoeg hitte ook zonder de tool moet kunnen, maar omdat alles er ondertussen al 27 jaar onder zit leek het me wel fijn om het uitboren met de tool te kunnen combineren.

Crash

Ik heb de tool hier liggen. Weet niet waar je woont?
Rood is sneller

emperorbone

Citaat van: Crash op Vandaag om 04:27:42Ik heb de tool hier liggen. Weet niet waar je woont?
Amsterdam, ik stuur je even een PB!