Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

rbts

..waarom heb je er geen foto's van gemaakt? Ik wil het ook doen maar weet niet hoe..
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

Jack v

Citaat van: rbts op 23-10-2011 17:09:11
..waarom heb je er geen foto's van gemaakt? Ik wil het ook doen maar weet niet hoe..

Ga er dan eerst een keer bij staan, is makkeijker dan van foto's. Het is in principe niet moeilijk als je ma weet wat en hoe je alles losmaakt/vastzet.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

1 voor 1

loshalen, op lengte knippen, aansluiten... kan niet fout gaan (is wel langer werk).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

stotteraar

Sorry dat ik het vraag, maar die zoekfunctie geeft wel erg veel resultaten:

Ik heb olie bovenop de motor liggen.
Als ik met warme motor de peilstok eruit trek heb ik geen lucht die meekomt.
Ook geen troep aan de stok of de oliedop.
De oliedop los op de olie-ingang blijft liggen, ook als ik gas geef.
Pruttelt wel een beetje als de wagen warm is en de dop eraf is.

Is dat dan toch een verstopte carter ventilatie?

daytonawim

Vervang ook je rubberring eens van je vuldop, kost geen drol, die willen nog wel eens wat
uitharden, als je dan wat druk opbouwd komt de olie er langs.

Sowiso kan het geen kwaad om de carterventilatie aan te pakken, ook niet als je twijfelt,
gelijk effe je vacuum ellende meenemen 25 euro voor wat mooie siliconen slang en je bent
er weer helemaal laat voor.

Als je rijd bouw je meer druk op dan dat je dat staionair probeert, ik leg altijd even de hand
op de vul opening, dan even gas geven. dan voel je vaak ook de druk makkelijker.

Kosten kunnen al heel snel flink uit de hand lopen als je keeringen eenmaal gaan lekken.

stotteraar

Dank je Wim. Zoiets zei LPGLE ook al realiseer ik me nu, maar als je er weinig van weet gaat het langs je heen.
Ik wil inderdaad de boel graag heel houden, maar vroeg me af of dit eventueel iets anders kan zijn.

evdborn

Ook ik heb het gefixed :-) Onderaan het carterbakje zat de doorvoer voor 90 % dicht, ook de slang naar boven zo goed als dicht. Nieuw bakje en slangen geplaatst. Alles gelijk maar even schoongemaakt, blok glimt bijna !
Morgen het blok behandelen met 2 flesjes Forte Motor Flush en zien hoe ze hier op reageert. Met de schone carterventilatie had ik direct het idee dat het wat mooier loopt (kan ook gewoon mijn wens zijn ).
Het koste mij alles bij elkaar incl schoonmaken 5 uurtjes werk, leuke klus om te doen alleen zijn mijn handen wat te groot voor sommige plekjes waar je toch echt met je hand tussen moet zien te komen.
Ben benieuwt of het olie verbruik afneemt na bovenstaande.

Eric
V70 XC AWD, 2.4 T, 2000.
* V70 TDI, 1998
* 850 2.5 10v, 1996.
* 940 2.3 GLE 1992.
* 480 Turbo 1991.
* 480 ES 1990.
* ( weg foetsie kwijt)

patrick uit oss

foto,s van de eerste post doen het niet meer  wat erg jammer is ?

richard911sc

sander_v70r

-----

Ludo

Citaat van: sander_v70r op 07-01-2012 13:23:23
Mijn v70r stinkt naar verbrande olie lucht in het interieur, na 3 dagen rijden na vervangen van slangen en olieafscheider.

wat is het verband tussen het vervangen en nu na 3 dagen de stank?

Een slang/klem los gegaan?.

sander_v70r

-----

Ludo

Verlies je dan olie via de vuldop?.

cas

zou zomaar idd via de vuldop kunnen komen. dat loopt naar rechts, sijpelt naar beneden langs je nokkenassensor ( vind ie niet fijn) loopt daar verder naar beneden. Kan ook nog de keerring zijn achter de nokkenassensor nu ik er bij nadenk. Dat was de reden bij mij van olie spoor aan die kant. Kleine investering, en zeer makkelijk te doen. Bij de turbo iets krapper dan bij een ongeblazen blok.

de boel even een keer goed schoonmaken daar, en dan opletten waar het vandaan komt lijkt me een idee.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

sander_v70r

------