Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

WillemA.

Mijn 2.5 20v heeft inmiddels 295k gelopen. Nu de volgende vraag. In de rekeningen welke ik van de vorige eigenaar heb gekregen zie ik in de km stand 208k het volgende onderhoud, uitgevoerd door de Volvo dealer.
Als titel: Inlaatspruitstuk vervangen.  € 172
Daaronder uitgesplitst:                         
Uitlaatspruitstuk.                                 364
Plug.                                                       4.95
Pakking.                                                18
Pakkingset.                                              7.45

Mijn vraag is als dit onderhoud wordt uitgevoerd, zal daarbij dan ook de carterventilatie gereinigd worden?

thuur

Citaat van: WillemA. op 19-09-2012 21:10:25
Mijn 2.5 20v heeft inmiddels 295k gelopen. Nu de volgende vraag. In de rekeningen welke ik van de vorige eigenaar heb gekregen zie ik in de km stand 208k het volgende onderhoud, uitgevoerd door de Volvo dealer.
Als titel: Inlaatspruitstuk vervangen.  € 172
Daaronder uitgesplitst:                         
Uitlaatspruitstuk.                                 364
Plug.                                                       4.95
Pakking.                                                18
Pakkingset.                                              7.45

Mijn vraag is als dit onderhoud wordt uitgevoerd, zal daarbij dan ook de carterventilatie gereinigd worden?

Aannames zijn de grootste bron van mislukkingen!

Beter even de dealer bellen en vragen waarom er een los uitlaatspruitstuk is besteld en daarbij het inlaatspruitstuk is vervangen..

Gr ;)

WillemA.

Dat snap ik Thuur, echter van een dealer verwacht ik wel een vaste manier van werken. Mogelijk dat iemand op het forum dit zou weten. Het vervelende is dat de betreffende dealer in Roden is verdwenen.

Ludo

Een dealer werkt (ook) niet gratis.
Als de carterventilatie gereinigd/vervangen zou zijn geweest, zou dat op de factuur staan.
Daarbij is carterventilatie reinigen geen regulier onderhoud bij een dealer.
Dus neen, 100% zeker dat er met de carterventilatie niets gedaan is.  

WillemA.

Oké, dat is een duidelijk antwoord. Maar waarom word de carterventilatie reinigen niet als standaard onderhoud meegenomen als het zo belangrijk is. En wat kost een dergelijk onderhoud indien ik dit laat uitvoeren.

Ludo

Geen idee waarom het niet als standaard meegenomen word.
In het onderhoudsboekje staat het nochtans vermeld.
Zal wel met 'verkoopspraatjes' te maken hebben, bij Volvo is men toch zó milieubewust...  ::)  :eusa_doh:
;D

Aan onderdelen kost het ongeveer 150 euro.
Werkplaatstarieven ken ik niet, maar een ervaren monteur moet dat kunnen binnen 2 uurtjes.

WillemA.

Bedankt, iemand nog een goede tip in het noorden van het land? Of een forum lid die gezamenlijk de klus wil/ kan klaren?

NinaPaul

Het zou elke 45.000* WEL regulier onderhoud moeten zijn volgens het "volvo onderhouds programma"
*eerste inspectie na 90.000km
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

roeldegraaf

hallo
ik kan de foto's niet zien die geplaatst zijn,
mijn 855 moet ook gebeuren en dat doe ik graag zelf.

zijn er nog foto's beschikbaar ?

gr roel
volvo 850 2.5 i aut. station
saab 9000 2.3 turbo stage3  crossauto
scania G420 dagelijkse werk

ZC3rr0r

Wordt lachen binnenkort, mijn roffel gaat voor het eerst in 475.000km zijn carterontluchting vervangen krijgen (voor zover te achterhalen is uit de info van Fokke en alle facturen die ik erbij heb).

Heb nu al medelijden met Dirk342 als hij al die prut tegenkomt :-\

cas

Idd 150 euro materiaal, en als je ervaren bent in 2 uurtjes te doen. Ik deed er altijd langer over, want ik maak alles schoon wat ik eraf haal. rond de 4 uur was ik er mee bezig.

met foto Reportage goed zelf te doen!

Een carterventilatie "schoonmaken" is nutteloos naar mijn idee. De slangen zijn altijd verhard en breken zeer snel. het moet gewoon NIEUW. om het goed schoon te maken, en zeker de doorgangen in het blok, moet het in zijn geheel eraf. Niet even een schoonmaakspray erin hangen  :P
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Peultje

Net begonnen aan de carterventilatie B5234T8 van mijn V70 R1999. Komen een probleem tegen. Hoe krijgen we de benzine retour leiding die met een lus door het inlaatspruitstuk gaat los? Volgens Haynes zit die met een klikkoppeling vast maar ik krijg hem niet los.

Moet de koelwaterleiding die links het inlaatspruitstuk vanaf de thermostaat komt ook los?
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

-D©©©L-

Citaat van: Peultje op 12-07-2013 21:00:42
Net begonnen aan de carterventilatie B5234T8 van mijn V70 R1999. Komen een probleem tegen. Hoe krijgen we de benzine retour leiding die met een lus door het inlaatspruitstuk gaat los? Volgens Haynes zit die met een klikkoppeling vast maar ik krijg hem niet los.

Moet de koelwaterleiding die links het inlaatspruitstuk vanaf de thermostaat komt ook los?

Dat is een standaard springlock koppeling en deze gaan simpel los met elk passend springlock tooltje.

De tweede zin snap ik niet helemaal, er zit wel een koelwater "lus" onder tegen het spruitstuk aan, maar die komt niet vanaf de thermostaat.
Deze "lus" moet zeker los. 99 van de 100 keer zit de oliedamp voerende leiding volledig dichtgekoekt.  Lekker een uurtje badderen in een warm ultrasoonbad is het makkelijkst, doorprikken en zo goed en zo kwaad als het gaat mechanisch schoonmaken is een goede tweede optie.  Vervangen kan/mag natuurlijk ook.

Sbv

om die spring lock los te halen heb ik zelf eens een metalen hulsje welke niet iets groter is als de leiding er overheen geschoven hetgeen welkte

Peultje

Heren, dank! gelukt. Klopt allemaal. Wij gaan weer verder
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8