Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

er ontbreekt een slang vanaf potje cv naar zijkant inlaatspruitstuk

UserID6342

Die slang hoort in de lange buis onder je inlaatspruitstuk te zitten, die naar je PTCnippel achter op de inlaat slang van je turbo zit.  Er zijn hier 2 modellen in, degene die jij hebt en degene met een extra dunne slang erbij.  Die extra dunne slang zit op het inlaatspruitstuk vast, de andere kanten zitten beide op de PTC nippel, zoals beschreven.

MarkJJR

Maar dan weet ik nog steeds niet waar ik die extra dunne aan moet sluiten, of nergens?
Ik heb m nu namelijk er uit gehaald omdat er toch geen aansluiting voor was.

Overigens heb ik nu helemaal geen turbodruk meer....

Bouke

Heb je niet gekeken toen het oude spul er af haalde hoe het zat :eusa_think:

UserID6342

Citaat van: MarkJJR op 27-03-2014 15:45:56
Maar dan weet ik nog steeds niet waar ik die extra dunne aan moet sluiten, of nergens?
Ik heb m nu namelijk er uit gehaald omdat er toch geen aansluiting voor was.

Overigens heb ik nu helemaal geen turbodruk meer....
Die extra dunne zit normaliter aan de linkerkant van je spruitstuk op de 'vriesplug'.  Je ziet deze plug ook zitten op de foto van je.  Zijn er 2 mogelijkheden, of eigenlijk 3: verkeerd spruitstuk erop zitten, vriesplug dus veranderen / vervangen, slang aansluiten op vacuumtoren en dan naar de PTC nippel toe, geeft hetzelfde effect en heb je ook weer turbo druk...

Klein advies; ik kan het leuk vinden als iemand ergens zelf aan begint, maar als je het niet snapt of weet hoe je het op moet lossen, beter vanaf blijven.

MarkJJR

Waar zie jij die plug bij mij zitten dan?
Zit die aan de LH kant bij mij? Dat is wat ik kan bedenken, in alle voorbeelden 'hoort' ie namelijk in dat rondje aan de RH kan t te zitten.

Mijn kerstboom heeft trouwens 5 takken, is dat normaal? Er ging een slang naar de inmiddels gedemonteerde cruise control, die is nu dus leeg. Dan heb ik nog 1 lege. 1 voor de turbodrukmeter.

Dan hou ik er 2 over, 1 ontvangt vanuit het spruitstuk en de ander gaat naar m'n kop, daar koppelt ie aan een leiding die over m'n kop loopt. En waar ie m'n kop weer verlaat is ie aangesloten via een slang op de PTC (dat is dus de optie die je geeft). Met de trurbodruk was trouwens niets mis, was mijn paniek... :eusa_wall:

Maar dan heb ik dus nog wel wat slangen te vervangen, het is nu nog steeds een broze bedoeling rondom mijn motorblok. Nummer 1 is al besteld, gedurende deze operatie is de koelvloeistofslang gaan lekken.
Ik snap je laatste opmerking en was t er vanmiddag ook erg mee eens  :eusa_doh: gelukkig ben ik toch nog niet zo onhandig als ik dacht, was vooral een verrassing dat bij mij het anders is dan op alle voorbeelden  :eusa_think:

Ludo

Als jij geen vriesplug hebt, hoort de slang origineel te zitten op de voorkant van het inlaatspruitstuk.

Op deze afbeelding is dat nr23.

MarkJJR

Ja, bij mij zit het zo!
Waar staat deze afbeelding (in VIDA neem ik aan) dan kan ik ook zit hoe het verder aangesloten hoort te zitten.

Er komen daar bij mij 2 slangen uit, en 1 gaat naar een voor mij (en Martijn) onbekende unit schuin boven m'n fan. Geen idee wat die doet ???

Ludo

Dit is zoals het bij de eerste T-5's zat, vanaf 1993.
Jij hebt wellicht gekeken bij 1995.

De andere slang is dikker, die gaat naar het terugslagklepje op de rembekrachtiger.

Hier zie je em zitten:
Effe foto gejat van Mark. :D

MarkJJR

Nee, heb bij 1994 gekeken, maar zal t ook nog eens op VIN proberen.

Jeroentjuh

De turbo's van MY94 hebben die aansluiting niet aan de zijkant van het inlaatspruitstuk. Hij loopt vanaf het ptc nippel, via de metalen leiding die over het kleppendeksel loopt (die ook op de foto te zien is), naar een aansluiting op de kerstboom....

UserID6342

Citaat van: Jeroentjuh op 28-03-2014 00:20:16
De turbo's van MY94 hebben die aansluiting niet aan de zijkant van het inlaatspruitstuk. Hij loopt vanaf het ptc nippel, via de metalen leiding die over het kleppendeksel loopt (die ook op de foto te zien is), naar een aansluiting op de kerstboom....
Precies en is ook precies hetgeen ik zei "slang aansluiten op vacuumtoren en dan naar de PTC nippel toe"

MarkJJR

Heren bedankt!  :eusa_clap: 
Ik wilde enkel dat laatste stukje bevestiging om zeker te weten dat ik het goed begrepen heb. Want Dirk, jij zal bij je eerste sleutelmomenten ook nog niet alles gelijk gesnapt hebben. Ik doe m'n best en ga steeds meer snappen. En dat is nou eenmaal lastiger als je een (lichte) uitzondering op de regel hebt  :eusa_shifty:

UserID6342

Ben ik met je eens, maar dat is erg lang geleden want sleutel al veels te lang (beroepsmatig) en ja, ook (te)veel aan onze roffels.....

Rainbird

Hallo,

Ik weet dat dit een veel beschreven onderwerp is maar bestaat er een topic of een bestand waar de werkwijze in beschreven wordt en welke onderdelen moeten worden vervangen.

We hebben van de week onze "nieuwe" 855 T5-R 1996 wit opgehaald met de mededeling dat de carterventilatie dicht zit deze wil ik dan ook zo snel mogelijk vervangen, mijn 855 zal er dan later ook aangeloven.