Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

beide zijn volgens mij al meerdere malen ook in dit topic voorbij gekomen

grijzev70tdi

Hmm heb hem nog niet zien staan... Kom er toch regelmatig langs.

Wil je er best een x mee helpen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jeroentjuh

grijzev70tdi

Witte R, heb hem zien staan vanmiddag
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Rainbird

Officieel een 855R WIT uit 1996, Ja een T5 maar de type aanduiding T5-R is volgens Volvo alleen voor het bouwjaar 1995 (gelimiteerd)

Ik heb dit topic terug gespit en een mooie omschrijving gevonden  :eusa_clap:
Ook de onderdelen lijst gevonden dank zij een site van MEHN  :eusa_clap:
Morgen eens even zoeken naar de juiste onderdelen en dan is de planning om dat zaterdag "even" te doen

rmvdijck

zie hier mijn bericht.
vandaag die van mijn (nieuwe) V70 2.5T gedaan.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,71336.0.html

sieperman

Ik heb vanmiddag een ballon op de peilstok gedaan om eventuele carterdruk te checken, 2.5 10v LPG.
http://youtu.be/HHJTjZ3W970
Bij gasgeven word ie volgeblazen en bij stationar trekt ie vacuum. Is dit goed zo, of moet ie bij gasgeven/optoeren ook vacuum trekken?

portlock

Filmpje doet het niet bij mij, maar als ik je tekst lees kan je beter de peilstok terug duwen dat ie afsluit, en dan dan de ballon/latex handschoen op je vulgat waar de dop zit doen. Als hij erin word gezogen bij zowel stationar als gasgeven/verhoogd toerental is het goed. Bij mijn 850 blies hij op, foute boel dus.
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

NielZ3qp

Ik zag dat er ook een algemeen draadje was.

Wat ik me af vraag is of er ook een motorlampje gaat branden als de carterventilatie niet een gesloten systeem is. Je zou dan gewoon ouderwets met een filtertje naar de atmosfeer kunnen werken zodat je geen druk opbouw in het carter hebt. Bij BMW gaat er dan direct een lampje aan helaas, wat een klus man zo'n carterventilatie vervangen en wat ik ervan begrijp is het bij de 5 cilinder niet veel minder zo niet nog meer werk....
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

leons850

Als hij bij stationair opblaast zit hij nog niet echt dicht maar is het niet helemaal meer zoals het moet zijn.
Dus maak je borst maar nat. ;)

Klusje is wel goed te doen hoor, ik heb er de eerste keer hulp bij gehad maar dit bleek erg mee te vallen (deden toen ook de distributie riem ;) ).
Nu kan ik beide zelf.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

volvobug

Citaat van: leons850 op 13-11-2014 10:47:24
...
Klusje is wel goed te doen hoor, ik heb er de eerste keer hulp bij gehad maar dit bleek erg mee te vallen (deden toen ook de distributie riem ;) ).
Nu kan ik beide zelf.

Oh, ben ik al gedegradeerd tot "hulpje"  ???

;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70R^2

Citaat van: NielZ3qp op 13-11-2014 10:31:55

Wat ik me af vraag is of er ook een motorlampje gaat branden als de carterventilatie niet een gesloten systeem is. Je zou dan gewoon ouderwets met een filtertje naar de atmosfeer kunnen werken zodat je geen druk opbouw in het carter hebt. Bij BMW gaat er dan direct een lampje aan helaas, wat een klus man zo'n carterventilatie vervangen en wat ik ervan begrijp is het bij de 5 cilinder niet veel minder zo niet nog meer werk....

Nee, er gaat geen lampje branden, ik heb het ook los. Bedenk je wel dat de olie kwaliteit harder achteruit gaat, dus geen 20.000km met je olie doen  :P

jurrian

Mooi werk die zoekmachine ;D Vergelijkbare klachten aan mijn 850 2.5 20v. Is dit door te blazen/schoon te maken of is vervangen eigenlijk de enige optie? Jammer trouwens dat de foto's er niet meer opstaan. Wel n mooi excuus om zelf even vd carterontluchting af te blijven;)

Ik breng mijn wagen donderdag naar de garage om damp uit peilstok en olievuldop te laten beoordelen. Hier ervaringen met verschillende opties/kosten of andere mogelijke oorzaken?

NielZ3qp

Citaat van: V70R^2 op 13-11-2014 11:43:14
Citaat van: NielZ3qp op 13-11-2014 10:31:55

Nee, er gaat geen lampje branden, ik heb het ook los. Bedenk je wel dat de olie kwaliteit harder achteruit gaat, dus geen 20.000km met je olie doen  :P

Na 15000km is het beste er wel af weet ik uit analyses en ik gok dat de T5 nog geen 10dkm/jaar gaat doen. Die 30000km intervallen zijn uiteindelijk alleen goed voor de fabrikant al lijkt dat in eerste instantie niet zo (minder werkplaats vulling). Waarom zou olie harder achteruit gaan bij een vent naar de atmosfeer?
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

V70R^2

Positieve carterventilatie zuigt de gassen/waterdamp/(vervuiling) weg, bij atmosferische carterventilatie verdwijnt dat effect en slaat een deel neer op de olie. Hierdoor vervuilt deze iets sneller.

Rij je veel korte stukjes dan is het niet aan te raden de ventilatie atmosferisch te maken, al het vocht blijft dan in de motor en olie zitten. Is de motor langere tijd goed op temperatuur dan heb je daar geen last van.